Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import av Bolt

Startet av Radiobil1, tirsdag 07. mars 2017, klokken 15:42

« forrige - neste »

kornman

Ett alternativ till att byta laddkontakten till CCS-2 kan vara att köpa en adapter CCS-1 till CCS-2. Som denna:
https://www.alibaba.com/product-detail/combo-2-to-combo-1-Adapter_60754184047.html?spm=a2700.7724857.main07.180.3c012be0k1Dp45

AmocoCadiz

https://www.alibaba.com/product-detail/combo-2-to-combo-1-Adapter_60754184047.html?spm=a2700.7724857.main07.180.3c012be0k1Dp45

Koster 2000dollar pluss frakt og mva.
Pluss spm om følger godkjente el-standarder og er et el-sikkert nok produkt som ikke føkker opp både hovedbatteri og garanti?!?

Med Kinas snart mange miljoner elbiler er det klart at elektro industrien i Shenzhen også kommer opp med alle mulige lademuligheter.
( likte den portable hurtigladeesken med håndtak, hvis man kan få hurtiglading selv uten de store "kjøleskapene" Fortum og GK bruker...!)

leholtet

Er det noe spesielt som må gjøres med boltene for å få de registrert i Norge, eller det bare å registrere de? Tenker på yellow sidemarkers osv.

E_S

Ingenting nødvendig å gjøre. Det er mange år siden sidemarkeringslys ble tillatt. I fjor ble også orange parklys og røde blinklys tillatt. Bolt har vel ikke noen av disse, men altså kan man importere hva som helst fra USA uten å måtte ødelegge bilen med lysombygging.
:)

Tormod Beck

Noen som vet hvor mye mere en kan betale for Bolt med hurtig lading?

Olemann

Det er vel ingen grenser for hvor mye du kan betale, men det er jo grenser for hvor lurt det er å ikke ha noen grenser....men skjønte kanskje ikke helt hva du er ute etter...

Sitat fra: Tormod Beck på tirsdag 09. januar 2018, klokken 17:02
Noen som vet hvor mye mere en kan betale for Bolt med hurtig lading?

Tormod Beck

Er vell ute etter hvor mye mere en Bolt med hurtiglader kontakt er vært, kontra en uten denne kontakten?

Bybil entusiast

Jeg har en Chevrolet Bolt som jeg skal selge i Februar.
Citroen Czero solgt
Nissan Leaf
VW Golf Eelectric solgt
Mercedes B electric

leholtet

Slik jeg har skjønt det så er det ingen som foreløpig har fått til hurtiglading på Bolt i Norge?

Tormod Beck

Derfor takket jeg Nei til en med USA kontakt. Pga ingen har ennå fått det til å fungere. =om de klarer å fikset til det så kommer det nokk på en del lapper 14-17000?.

1Ampera

Her er en notis fra BilNorge.

Korea får Bolt
Sør-Kora blir tildelt 5.000 Chevrolet Bolt i år – opp fra 600 i fjor. Leveringer fra april. For GM er det åpenbart viktig å bite seg fast i det koreanske EV-markedet før hjemme-produsentene er kommet skikkelig i gang med sine versjoner. Med subsidier vil Bolt (= Opel Ampera-e) koste cirka 200.000 norske kroner – vesentlig mindre enn den opprinnelig kostet hos oss.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Tormod Beck

Mener du 200 000 på den prisen som Blir solgt for i Norge i dag?

1Ampera

Bilen blir solgt for ca.  kr. 200.000.- i Korea etter subsidier. Hvor store subsidier de har står det ingenting om.
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

Tormod Beck

Ser at Bergheim har en Bolt på Finn, som de sier er klargjort for Hurtigladning.
Men den har jo bare kontakten, men det hjelper vell lite?

Trekkoppbil

Det er litt spesielt med Bergheim:
På Finn ser jeg de annonserer 2018-modeller.
Hvis dem selger nye biler, så kan det bety:

  • At Bergheim har spesielle kontakter, siden dem klarer å selge nye Bolt
  • At man må lure på om bilene har europeisk typegodkjenning
  • At Bergheim speccer nye biler etter eget ønske.
Det her kan være revolusjonerende, og det kan være at man skriver europahistorie.

Etter den nye §10a, trur jeg ikke man får enkeltgodkjennt nye biler som har amerikansk og ikke europeisk typegodkjenning. Bruktbiler som har amerikansk typegodkjenning kan man få enkeltgodkjennt i Norge dersom de er registrert mer enn 6 mnd før eksport. Før kunne man få enkeltgodkjennt opptil 10 nye biler som har amerikansk typegodkjenning, men det kunne være litt vanskelig, og jeg trur ikke det er mulig nå.
Spørsmålet er om GM har kosta på europeisk typegodkjenning og produsert en europeisk Bolt, eller om man bruker typegodkjenninga til Ampera-E, og at Bergheim i praksis har bestillt en europeisk Ampera-E, som er utstyrt med Chevrolet-merket i stedet for Opel.

Både Volt og Ampera hadde europeisk typegodkjenning, nummerert etter hverandre.

GM har slutta å selge fossilbiler i Europa. Man kvitta seg med Saab.  og man slutta man med Chevrolet i Eurpa, og etterhvert kvitta seg man seg med  Opel.  Nå har det vært en dvaleperiode før man kommer i gang igjen med salg av EV. Om det nå selges Bolt som har europeisk typegodkjenning, så skriver man europahistorie.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA