Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring Tesla

Startet av Anita78, søndag 19. februar 2017, klokken 15:09

« forrige - neste »

Sense

Joda, lokkeforsikring har jeg vært borti for 15 år siden, da jeg kjøpte en Saab fra Saab-forhandleren ved Sjølyst. Året etter steg prisen med mange tusen. Men da byttet jeg bare selskap og så på det som et års besparelse.

Såklart er det mange variabler som kan påvirker prisen. Men det er likevel lett å få et tilbud fra selskapene. Om ikke nettets sammenligningstjenester passer for alle, så er det enkelt å få et tilbud fra selskapene på telefonen. Ta gjerne med alt du pleier å forsikre og få en totalpakkepris.
Det kan være en god timesbetaling. .

arthur

Sitat fra: Sense på mandag 26. august 2019, klokken 15:06
Joda, lokkeforsikring har jeg vært borti for 15 år siden, ....

Kjent sak at dette ikke var helt uvanlig før, men ikke i dag er min påstand selv om noen her hevder noe annet, men kanskje ikke vil/kan si noe mere mht hvem, hva, hvor og/eller når?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

JorEl

Sense is making a lot of sense 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

arthur

Har man et visst antall forsikringer så er det min erfaring at slike pakkepriser er veldig bra, ikke minst for tilbyder, så jeg har stort sett alltid delt opp forikringene på 2-3 selskaper og sånn kommet klart best ut av det hele.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Joakim Wærp

Første forumpost, så unnskylder meg på forhånd om jeg har svart på feil måte :)

Venter på en TM3 LR. Har til nå hatt gooode priser via gjensidige med partneravtale og samlerrabatt. Når jeg nå skulle forsikre Teslaen, skulle de ha 23000.- i året (25000km, 75%). Tok en telefon til kundekontakten min, som kunne fortelle meg at Gjensidige hadde gjort et bevisst valg om økte priser. If(huseiernes landsforbund +10 % rabatt) skal ha 13000.-

Ser ut som man skal unngå Gjensidige, hvertfall i mitt tilfelle.
Skoda Citigo ambition - Ventepølse
___________________________________________
Hyundai Ioniq 5 - innsendt ønske om Project 45 reservasjon - Avventer
TM3 LR hvit med sort interiør bestilt 28.07.19 - Solgt august 2020

kodax

Dette sa jeg ja til hos Frende:
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Croft

"forrige uke kunngjorde Tesla at det vil begynne å tilby bilforsikringer til kundene sine."

"Nå forteller imidlertid Tesla til Financial Times at selskapet har begynt å ta sine første skritt mot å bli en egen forsikrer og at det «tar på seg disse forpliktelsene i fremtiden"

https://www.dn.no/marked/tesla/elon-musk/forsikring/elon-musk-vil-kutte-forsikringspremiene-for-tesla-eiere/2-1-664145

Croft

Tesla vil bruke data og historikk til å skreddersy premien og på den måten få en fordel i å kalkulere risiko. Bra for oss med lite skader, men lettere skeptisk til  at data skal sendes løpende til "storebror" for risikovurdering av kjøreadferd.

Klykken

Er jo dette de etablerte forsikringsselskapene ønsker med denne "ferdskriveren" som har vært på utprøving hos få utvalgte. "kjør som ei bestemor og få lav premie"
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tiger123

Sitat fra: Klykken på mandag 02. september 2019, klokken 13:42
Er jo dette de etablerte forsikringsselskapene ønsker med denne "ferdskriveren" som har vært på utprøving hos få utvalgte. "kjør som ei bestemor og få lav premie"

Haha, prøves den ut hos Audi i disse dager tro...?

jkirkebo

Sitat fra: Klykken på mandag 02. september 2019, klokken 13:42
Er jo dette de etablerte forsikringsselskapene ønsker med denne "ferdskriveren" som har vært på utprøving hos få utvalgte. "kjør som ei bestemor og få lav premie"

Hadde vært gull for meg. Holder fartsgrensene og bruker svært sjelden over 100kW effekt ;) Har vel snitt på 190Wh/km på X75D siste 1000km...

Men nå betaler jeg jo bare 6400,- pr. år for X75D med fri kjørelengde, så det er vel begrenset hvor mye mer det er å spare ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sjokomelk

Sitat fra: Croft på mandag 02. september 2019, klokken 13:37
Tesla vil bruke data og historikk til å skreddersy premien og på den måten få en fordel i å kalkulere risiko. Bra for oss med lite skader, men lettere skeptisk til  at data skal sendes løpende til "storebror" for risikovurdering av kjøreadferd.
De har gått ut og sagt at de IKKE bruker telemetri fra bilen for å beregne premien din.

SitatDoes Tesla Insurance use driver data to price insurance?
Tesla Insurance does not use nor record vehicle data, such as GPS or vehicle camera footage, when pricing insurance.
https://www.tesla.com/support/insurance
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Sense

Sitat fra: jkirkebo på mandag 02. september 2019, klokken 16:35
Sitat fra: Klykken på mandag 02. september 2019, klokken 13:42
Er jo dette de etablerte forsikringsselskapene ønsker med denne "ferdskriveren" som har vært på utprøving hos få utvalgte. "kjør som ei bestemor og få lav premie"

Hadde vært gull for meg. Holder fartsgrensene og bruker svært sjelden over 100kW effekt ;) Har vel snitt på 190Wh/km på X75D siste 1000km...

Men nå betaler jeg jo bare 6400,- pr. år for X75D med fri kjørelengde, så det er vel begrenset hvor mye mer det er å spare ;)

Hvilket selskap er dette?
Jeg har forsøkt å shoppe litt, men finner ingen som er i nærheten av den summen på ubegrenset kjørelengde, enda bonusen min ikke kan bli høyere.
(Men det hadde hjulpet litt å bo utenfor byen, kanskje.)

Mitt inntrykk er at flere av de store selskapene er de beste på å lure folk til å betale overpris, for deretter å finne påskudd for regress, hvis noe skjer. Det gjelder ikke  alle kundene, men såpass mange at selskapet sitter med et pent overskudd, der noe av overskuddet brukes til å lure nye kunder.

mthoring

#163
Snakket litt med en fyr fra Gjensidige i dag. Spurte om jeg hadde noen forsikringer som ikke er hos de. Da nevnte jeg forsikringen på Teslaen (s75d), og det umiddelbare svaret var at den kunne han ikke gi noen god pris på. Spurte hva som var greia, og svaret var både veldig høy skadefrekvens, samt tidkrevende og dyre reparasjoner.

Fikk veldig god pris hos Gjensidige når jeg kjøpte bilen i 2017, men etter at selskapet var ute i media i fjor vår med at elbiler måtte bli dyrere å forsikre, så bytta jeg til Tribe med pris- og vilkårmatch.
Betaler i overkant av 7700,- der nå (før vennerabatt) med 75% bonus, 4000 i egenandel og 20kkm. Vilkår tilsvarende Gjensidige Plussforsikring. Og det er etter at de jekka opp prisen 15% nå i august. Tipper det kommer til å fortsette å øke fremover til det er samsvar mellom pris og bil.

Gjensidige kunne gi meg god pris på Model 3 da sa de, men spørst om ikke det også er forbigående etterhvert som de får bedre statistikk på skader.

At Tesla roter til reparasjoner og deletilgang er forsåvidt kjent. Men skjønner ikke hva som gjør at det er så mange skader med S/X. Er bilene for spreke?
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Klykken

Folk vil gjerne reparere dyre og nye biler.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA