ELBILLADING I BORETTSLAG Hva skjer når hele nabolaget får elbil?

Startet av elektrolux, lør 18. feb 2017, kl. 07:30

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ingeniøren

Har man glemt at biler og kan lades på arbeidsplassen.

Vi har rundt 130 plasser og det fungere brillefint. Folk som ikke har strøm hjemme kan fortsatt ha elbil uten at det blir for mye styr. Bilene står stort sett stille 8 timer på jobb - og  ;D
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

elektrolux

Ingenting er bedre enn jobblading. Da blir bilen gjerne kjørt kort tid etter ladingen, bilen står på et overvåket området, og det er ofte sponset av arbeidsgiver.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Oddaa

Sitat fra: elektrolux på lør 18. feb 2017, kl. 10:32
Ingenting er bedre enn jobblading. Da blir bilen gjerne kjørt kort tid etter ladingen, bilen står på et overvåket området, og det er ofte sponset av arbeidsgiver.
Gjerrigheten lenge leve? Uansett så er vel dette en epoke som går mot slutten, man skal jo jobbkjøringen til livs og parkeringsplassene forsvinner. Sånn er det i alle fall i min kommune.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

Hansi

Jeg er også fan av jobblading, vi har nylig fått etablert dette der jeg jobber. Jeg er ikke fan fordi man kan spare penger, men fordi det øker mulighetene for flere for å kunne kjøpe elbil, ikke alle som har mulighet til å lade hjemme, f.eks. folk som bor i leilighet.
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

HCO

Sitat fra: Oddaa på lør 18. feb 2017, kl. 10:42Gjerrigheten lenge leve?
Det er snakk om kanskje 2-3000 i strømutgifter for et helt år, dersom den ansatte lader kun på jobb (og det gjør vel de færreste). Kostnaden for selve parkeringsplassen er kanskje 10 ganger dette, eller mer, i pressområder. Og da mener jeg kostnad i utvidet forstand, det vil si at dette er en kostnad for arbeidsgiveren også dersom denne eier parkeringsarealet selv (alternativkostnad).

Så dersom du har "gratis" parkering, så er lading en relativt liten ekstrakostnad for arbeidsgiver. Den praktiske verdien på en slik frynsegode vil vektes ganske høyt av mange, spesielt de som ikke har mulighet for lading hjemme, og det er derfor en liten pris å betale for å ha fornøyde ansatte. Kaffe og frukt koster mer.
2019 Tesla Model 3
2022 Zero SR/F
2026 Kia Niro EV

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA