Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulyd i forstillingen ved kjøring i dumper

Startet av Toalmar, torsdag 16. februar 2017, klokken 17:15

« forrige - neste »

Toalmar

Sitat fra: Smbob på tirsdag 28. februar 2017, klokken 22:07
Får ta meg en tur til forhandler og prøvekjøre en av deres biler.
Om lyden jeg registrerer på min er tilstede på demobilen til forhandler.
Går ut i fra du holder oss informert
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Nolle

Jeg har fått utbedret samme problemet i dag. Det var en knakelyd i forstillingen ved rattutslag, som kom i fra fjærbenslagrene.
Disse har nå blitt byttet ut, og nå er bilen god som ny igjen  :+1:
Jeg fikk også nytt eDrive emblem, ettersom lakken hadde begynt å flasse av.
Jeg fikk bilen i oktober 2015.

Toalmar

Sitat fra: Nolle på onsdag 01. mars 2017, klokken 20:25
Jeg har fått utbedret samme problemet i dag. Det var en knakelyd i forstillingen ved rattutslag, som kom i fra fjærbenslagrene.
Nå vet jeg ikke om vi har samme ulyd da min ulyd ikke kan relateres til om jeg svinger.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Smbob

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 28. februar 2017, klokken 23:56
Sitat fra: Smbob på tirsdag 28. februar 2017, klokken 22:07
Får ta meg en tur til forhandler og prøvekjøre en av deres biler.
Om lyden jeg registrerer på min er tilstede på demobilen til forhandler.
Går ut i fra du holder oss informert

Prøvde en i3 hos forhandler i dag.
Var gått ca 200 mil kortere enn hva vår har trillet.
Dette opplevdes anderledes når jeg kjørte over "vaskebrett", ingen "ekstra lyd" ulyd.
Skal ta dette viere med verksted, eventuelt må jeg kjøre en stund til slik at lyden blir med markant før de finner ut av dette.
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Toalmar

Sitat fra: Smbob på mandag 06. mars 2017, klokken 20:58
Skal ta dette viere med verksted, eventuelt må jeg kjøre en stund til slik at lyden blir med markant før de finner ut av dette.
Tror ikke lyden blir høyere i forhold til antall kjørte kilometer. Tror du bare skal ta det med forhandler så får vi høre hva de sier til deg
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Toalmar

Da har jeg vært innom forhandler og etterspurt hva som skjer i saken med ulyden. Denne uken har det vært en BMW greie på Fornebu som teknikerne har vært på, mulig kurs eller noe.
Der ble dette med ulyd i forstillingen ett tema. Det var visst på "alle" bilene sies det og det var pga konstruksjonen. Jeg mener fortsatt det er for dårlig.
Uansett så må flere kontakte sin forhandler og melde ulyden inn så det blir rapportert til BMW sentralt, det er antagelig eneste måten for å få de til å se på saken at det blir mange klager.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Smbob

Har fått samme forklaringen "slik er disse bilene pga konstruksjonen" litt skuffende. Og faktisk en medvirkende årsak til at jeg kan vurdere å selge bilen. Selv om den er morro på noen områder, er det noen brister i "glansbildet". Ja, er BMW tilhenger og har en gammel 525 som jeg føler en er meget god bil. Mulig man venter for mye av en ny elbil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Toalmar

Sitat fra: Smbob på fredag 10. mars 2017, klokken 23:00
Har fått samme forklaringen "slik er disse bilene pga konstruksjonen" litt skuffende. Og faktisk en medvirkende årsak til at jeg kan vurdere å selge bilen. Mulig man venter for mye av en ny elbil.
Har du fått meldt inn saken din til BMW?

Jeg kommer i hvert fall ikke til å godta at bilen bare er sånn. Hvis de mener at bilen er sånn pga konstruksjonen, så må det opplyses om når man kjøper den.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Smbob

 Vet ikke om forhandler har meldt det videre. Jeg har også vært ute med demobil og prøvd. Noe annet lydbilde der enn på min. Skal også prøve en kamerat sin i3, gått litt lengre enn vår, får jeg skal tilbake til forhandler igjen. Skal da be dem om å melde tilbake til BMW om mine opplevelser med bilen.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

SveinJ

Var innom Bilsalongen i går og nevnte dette med ulyd i forstillingen til selgeren: "har jeg aldri hørt om før!"

Hørt dette bli sagt tidligere av selgere?????
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Toalmar

Dette ble sagt av min selger og, men hva selger sier er helt uvesentlig. Gå i verkstedluken og si du ønsker time pga at bilen har en ulyd. Når de har sett på den og sier at dette er konstruksjonsbasert så ber du de om å melde dette til BMW. Du har vel kjøpt deg en ny bil som skal være fri for slark som kommer når du kjører i dumper etc.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

Er dette noe som kommer etter en tid? Er det også knyttet til 94Ah modellen?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Smbob

På vår bil ble vi oppmerksom på lyden etter ca 2500 km. Om det kun gjelder 94Ah modellene vet jeg ikke. Men til uka skal jeg ut å prøve en "gammel modell".
Sett bort fra tre små punkter, ulyd forstilling, dårlig fjernlys, litt ustabilt klimaanlegg (fordeling av varme på auto) så er jeg meget godt fornøyd med vår i3! En lettkjørt, passe rask bil


Sent from my iPhone using Tapatalk
Polstar 2 - Moon
BMW i3 120Ah - 2019 Melbourne Rød
BMW i3 94Ah - 2018 Marathon Edition (solgt)
BMW i3 94Ah - 2016 Protonic blue (solgt)
BMW 525d xDrive

Toalmar

Sitat fra: Autowinder på lørdag 11. mars 2017, klokken 09:48
Er dette noe som kommer etter en tid? Er det også knyttet til 94Ah modellen?
På min var var det der fra dag en. Trodde det var noe løst i frunken til å begynne med. Ettersom jeg er liker å ha koll på alt så måtte den ulyden sjekkes. Tømte frunken og testet igjen, joda lyden var der fortsatt.  Hos meg høres det ut som noe er løst.  En form for klunk / smelling som kommer ved kjøring over dumper / skarpe kanter. Om det er kun på 94Ah vet jeg ikke. Det jeg vet er at de på BMW sier det er på alle, om de mener alle 94 Ah vet jeg ikke


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Autowinder

Om det er slik at "dette er noe som er der pga måten bilen er konstruert" slik du ble fortalt av verkstedet etter sjekk, skal jo dette kunne høres godt på alle i3'ene og slik er det jo tydligvis ikke. På demobilen jeg hadde en helg hadde jeg nok reagert på en slik lyd. Så konklusjonen må være at fabrikant har et problem som dukker opp på enkelte biler, men ikke er et problem som påvirker sikkerhet eller kjøreytelse på noen måte, men bare er av kosmetisk art, så man bagatelliserer dette for å unngå en større kostnad ved å godta dette som reklamasjon. Når jeg henter bil over helgen skal jeg lytte ekstra godt, og er ikke redd for å snu på hjemveien om det dukker opp. En bil i retur samme dag som utlevert pleier å bli tatt på alvor. Så får vi se.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA