Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen lugger ved kaldt batteri

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 14. februar 2017, klokken 09:02

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Sitat fra: amund på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:02
Men hvorfor tørker den bremsene når det er kaldt, og ikke når det er vått?
Min tørker hele tiden, samme om det er kaldt eller tørt eller vått, men er det over 5C har jeg til gode å oppleve det.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Tuxedo

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:10
Går dette an å ettermontere? Min bil er jo livsfarlig når det er vått  :o
Det er en ren software-funksjon, så det er ingengting å ettermontere. Alle model S skal ha det.

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:16
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:10
Går dette an å ettermontere? Min bil er jo livsfarlig når det er vått  :o
Det er en ren software-funksjon, så det er ingengting å ettermontere. Alle model S skal ha det.
Huff da. Får ta det opp med service tenker jeg, siden det skal bare litt regnvær til mens bilen står parkert, så er det som å ha gamle hveteboller som bremser.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Muffinman

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:10
Min bil er jo livsfarlig når det er vått  :o
Da trenger du bytte av klosser/skiver/montering av skjold (stryk det som allerede er gjort) til siste versjon.

Nordtroms

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 14. februar 2017, klokken 14:10
Går dette an å ettermontere? Min bil er jo livsfarlig når det er vått  :o
Har du en veterantesla? Det er en serviceordre på bremsene. Jeg fikk bytte skiver og montert skjold og bremsene hugger som bare det nå.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Sjøhyene

Denne funksjonen var der i fjor vinter også men rimelig sikker på at den er blitt mye mer aktiv nå i vinter. Frekvensen må være høyere og innbiller meg også at den trykker litt hardere.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

ChrML

Dette er en bra funksjon. Jeg opplevde 0 bremsekraft flere ganger i fjor høst. Aldri opplevd denne vinteren.

trygvelo

Sitat fra: ChrML på tirsdag 14. februar 2017, klokken 23:01
Dette er en bra funksjon. Jeg opplevde 0 bremsekraft flere ganger i fjor høst. Aldri opplevd denne vinteren.

Enig. Etter at bilen fikk alt nytt av bremser på service i høst og med denne funksjonen som nå enten er ny, eller i hvert fall mye mer aktiv enn tidligere har vi ikke opplevd dårlige bremser en eneste gang. Tidligere skjedde det et par ganger, virkelig skremmende.

Lommelund

Har noen fra Tesla bekreftet teorien som verserer her inne om bremsetørking eller er det kun spekulasjoner? Dersom man holder øye med den oransje stiplede linja som viser graden av regenerering, har jeg lagt merke til at lyden og opplevelsen av lett regen sammenfaller med ( en ørliten ) justering av nevnte oransje linje. I så fall dreier dette seg om justering av regen i takt med at batteriet blir oppvarmet til ideell temperatur.

GOS

Sitat fra: Lommelund på onsdag 15. februar 2017, klokken 21:43
Har noen fra Tesla bekreftet teorien som verserer her inne om bremsetørking eller er det kun spekulasjoner? Dersom man holder øye med den oransje stiplede linja som viser graden av regenerering, har jeg lagt merke til at lyden og opplevelsen av lett regen sammenfaller med ( en ørliten ) justering av nevnte oransje linje. I så fall dreier dette seg om justering av regen i takt med at batteriet blir oppvarmet til ideell temperatur.

Ble bekreftet for 1 eller to vintre siden av Tesla i Stavanger. Kanskje jeg skal ta å måle via canbus, er ganske sikker på at en vil måle at % bremsepedal er "trykket" inn, samt se en dropp i effekt.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Cookie Monster

Kom september 2014. Dette er offisielt info fra Tesla sin service bulletin.


2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA