Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe Elbil: Mercedes-Benz B-Klasse Electric Drive vs BMW i3

Startet av Yen, torsdag 09. februar 2017, klokken 15:01

« forrige - neste »

IP

Skal selv i nærmeste framtid bestille MB, da jeg synes den helt klart hadde best kjørekomfort. Likte også BMW i3 veldig godt, men den kostet for mye da jeg ville ha litt ekstrautstyr på den. Den var mye morsommere å kjøre og jeg liker godt designet på den, spesielt innvendig, men når nybilfølelsen senker seg tror jeg at jeg vil få mye mer igjen av MBen. I tillegg har MB en del større oppbevaringsplass (noe som ikke i det hele tatt er mitt ankepunkt i valget av bil), og føltes litt mer "eksklusiv".
MB har større motor, men i3 er kvikkere i akselerasjonen.
Min oppfattning av dette tror jeg er veldig smak og behag, prøvekjør begge og jeg tror du kommer til å forstå hva jeg mener.
De selger for øyeblikket "edition" til en veldig god pris og du har en tilnærmet topputstyrt ut utgave til 300k (når det gjelder "edition" utgaven).
Hvordan bilene er om et par år har jeg ingen kunnskap om. Ut i fra hva dere andre har sagt, er det snakk om småsaker og barnesykdommer som går på garanti.
Lykke til!

Autowinder

#76
Jeg valgte første elbil ut fra antatt kjørelengde, og at det passet mitt kjørebehov. Etter snaue to år måtte jeg innse, med god hjelp fra kvinnen i huset, at dette ikke dekket den praktiske nytteverdien. Den ble rett og slett bare brukt mye mer enn antatt siden "alle ville kjøre elbil" på bekostning av treig dieselsuv :) Så bare å velge bil med hurtiglader og lengre rekkevidde. Men det er jo mine preferanser. Hytteturen jeg fryktet på glatte veier med bakhjulsdrift ble grundig gruset på helgeturen med i3, det viste seg å være klart undervurdert.

Hurtiglading er også kommet for å bli, rett og slett. Vi snakker jo om 2017 tross alt.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Yen

Da har vi lagt inn bestilling på en i3! :)

Tusen takk for alle som har kommentert og kommet med innspill - det har hjulpet oss masse med valget!

Nå gleder vi oss bare til den kommer!!! :D
BMW i3 94ah - Protonic blue
Bestilt 02.03-17
Produsert 24.03-17
Levert 07.04-17

Elbil fundamentalist

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Luftventil

Sitat fra: Yen på torsdag 02. mars 2017, klokken 19:54
Da har vi lagt inn bestilling på en i3! :)

Tusen takk for alle som har kommentert og kommet med innspill - det har hjulpet oss masse med valget!

Nå gleder vi oss bare til den kommer!!! :D

Gratulerer med en strålende bil!
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA