Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Endelig realtime status på superladere i bruk!

Startet av olemorten76, torsdag 09. februar 2017, klokken 10:12

« forrige - neste »

olemorten76

Denne funksjonen har jeg ventet på! Noen som faktisk har sett i praksis hvor oppdatert informasjonen om tilgjengelige ladere er?
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

BømloBjørn

Leste nettopp på Electrek.co at det er ca.  2min forsinklse...  Ikke så ille det egegentlig.


spirrevipp

Supert!  :+1:

Gleder meg til å se hvor bra dette fungerer i praksis, 2 min forsinkelse er ihvertfall helt innenfor.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

jazzwheel

Nydelig! Skal straks kjøre til København og dette har vært sårt savnet tidligere, så nå gleder jeg meg!

jkirkebo

#5
Jeg synes dette var relativt uinteressant. Skal jeg forbi Lillehammer og må lade der er jeg ikke interessert i å vite om det er 0 eller 7 ladeplasser ledige. Lade må jeg sannsynligvis uansett, evt. kjører jeg videre om jeg ser at køen er lang og at jeg kommer meg til Dombås.

Det jeg er interessert i er, om det f.eks er 2-3 ledige plasser, å få vite hvilken av de jeg skal bruke for å få høyest hastighet. Det hadde vært nyttig informasjon.

De dette er mest interessant for er vel de som bruker SC som erstatning for hjemmelading og vil sjekke om det passer å ta en tur bort nå...

Ok, kan også se bruksområdet på Lier mhp. å velge riktig side. Det er dog få steder det er aktuelt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Guybrush

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 09. februar 2017, klokken 13:41
Jeg synes dette var relativt uinteressant. Skal jeg forbi Lillehammer og må lade der er jeg ikke interessert i å vite om det er 0 eller 7 ladeplasser ledige.

Helt enig. Det mangler "noe" her.
Hjelper feks. ikke om den sier det er 5 ledige plasser, hvis fult når du kommer frem.
Må også ha info om når de eventuelt er ferdige, og gjerne også kunne "reservere" plasser når man er på vei dit... For å vite mange som har tenkt å lade der i nær fremtid.
Mye vil ha mer  ::)

latigo

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 09. februar 2017, klokken 13:41
Skal jeg forbi Lillehammer og må lade der er jeg ikke interessert i å vite om det er 0 eller 7 ladeplasser ledige.
Kvifor ikkje? Det vil jo dempe "ladeangsten" å få eit inntrykk av om det mange eller få som ladar der akkurat i dag (ca. no)? Om det er gode sjansar for ladekø, får ein innstilt seg på dét, evt. vurdert å lade lengre for å hoppe over ein SuC eller planleggje å ete middag der det er mange om beinet osb. 

Jejl

Hadde vært nyttig hvis det i tillegg ble ført statistikk etterhvert på hvor ofte det er fullt/nesten fullt på laderne. Det hender jo at man har to sc å velge mellom, eller at man har to eller flere alternative ruter for å komme frem.

MrBacardi

 :+1:

Fra hvilken software-versjon er dette tilgjengelig, 17.5.28 kanskje?
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres mai 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

fredag

Det som er interessant er et anslag på hvor mange Teslaer som har satt opp navigering til den superchargeren, og kommer til å være der før eller samtidig med at du kommer dit. Men mange usikkerhetsmomenter i slike anslag.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

jazzwheel

Sitat fra: fredag på torsdag 09. februar 2017, klokken 17:04
Det som er interessant er et anslag på hvor mange Teslaer som har satt opp navigering til den superchargeren, og kommer til å være der før eller samtidig med at du kommer dit. Men mange usikkerhetsmomenter i slike anslag.

Jeg kjørte for en stund siden hjem mot Norge og i retning av SC i Karlstad. På veien innhentet jeg et par andre Teslaer. De var lite interessert i at jeg kjørte forbi og det utviklet seg faktisk et lite kappløp om å komme først frem til SC. Der var det selvfølgelig kø så de hadde vel mer erfaring med Karlstad enn meg - i tillegg har jeg en snill gassfot og ble stående sist. Reservert plass på SC utfra navigering kunne kanskje hjulpet.

Nasatech

Se på navigering og si 5 i bruk og 3 på vei osv. hadde vært kult, men ser helt klart nytten her. Er man på vei fra København til Oslo og man ser det er mange på Solli, så kan man ta mitt ekstra i Uddevalla og heller hoppe over Solli f.eks.  Ser helt klart nytten.

Lynet

Sitat fra: MrBacardi på torsdag 09. februar 2017, klokken 16:49
:+1:

Fra hvilken software-versjon er dette tilgjengelig, 17.5.28 kanskje?
Jeg har 7.4.14 og det virker på den
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Veggen

Tror dette er uavhengig av versjon.
Er på 2.52.22 og det har dukket opp her også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA