Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor er reléene i en think?

Startet av Hafting, onsdag 26. juni 2013, klokken 00:24

« forrige - neste »

Hafting

Jeg ser på mulighetene for automatisk kjørelys. Har funnet en tråd her med tips om reléer, og det så jo greit ut. Men hvor finner jeg reléboksen?  Jeg tipper i nærheten av sikringene, men hvordan kommer man i så fall til? 

Poppe

Quoting from the Service manual (page 6 in the electric part) "The relays are located below the knee bolster on the passenger's side towards the bulkhead.
The relays are mounted on a bracket which can be removed by loosening a fastener.
Loosen the fastener and pull the bracket out with the relays."

You reach them from below, loose the screw and the bracket with relays will drop down.
Chevy Volt -12
Th!nk City -99
Th!nk City -08
Peugeot 107 -07
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61
Renault Kangoo 4x4 -05
i Göteborg

Hafting

Thanks!
That saved me a lot of work - my idea was to remove panels until finding the relays. . .
Is this service manual available anywhere, for purchase or download?
All I could find online was the user manual I already have, as well as think classic manuals.


mohpet

Jeg har igjen litt problemer med lysene.
Vanligvis går alle lysene dvs både hovedlys, baklys og instrumentlys på når jeg skrur på bilen og lysbryter står i vanlig stilling dvs rett opp.
Nå kommer kun frontlys på, dvs ikke baklys, skiltlys, instrumentlys. Inni bilen lyser kun den lille streken på lysbryteren. Vrir jeg på den kommer baklys og instrumentlys på. Men da må jeg huske å slå av (ja det er en varsling så det går).
Men dette kom plutselig, som om den plutselig har gått i kjørelys mode. Helt ok på dagtid, men på kveldstid må jeg altså skru bryteren på.
Idag satt jeg og leste litt i manualen mens bilen sto på, for å se om det kunne være en sikring. Mens jeg leser hører jeg et lite klikk fra et rele, og instrumentlys samt baklys er kommet på!
Releet er foran venstre kne til passasjer, bak dekselet som står ut der. Det hørtes ihvertfall slik ut, mer vet jeg ikke.
Kan det være at det er en lysmåler ett eller annet sted som skal måle lysstyrke og veksle automatisk mellom kjørelys og vanlig lys, som aldri har fungert? Det er først i det siste jeg har opplevd dette.
Når jeg slo av og på bilen igjen så gikk den i kjørelys modus igjen, dvs ikke instrumentlys uten at jeg vrir bryteren.
Kan noen hjelpe meg?
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

mohpet

Det var døde til ryggelys som var gåen. Fikk skiftet, og alt ok igjen
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA