Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hjelp egolf vil ikke lade

Startet av Djur1, lørdag 04. februar 2017, klokken 23:24

« forrige - neste »

Djur1

Den står bare på oransje. Kladden lyser helt grønt. Ingen endringer i forhold til at dette er der jeg lader vanligvis.

Hjelp!!
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

ReneM

Har du programmert en avgangstid uten at du vet om det?

Hva skjer hvis du starter manuelt fra Car play appen?

Vi hadde det samme med uppen. Der fant jeg ut at lading var "tidsstyrt" og derfor var det kun en oransje lys.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Vronn

Resett ladekladden ved å holde inne 0 i noen sekunder. Skal være tilkoblet strøm men ikke bila når du gjør dette.

Djur1

Starte manuelt gir svar at det ikke er mulig.

Har prøvd å trykke på 0 pålaedkabelen. Skulle tro at det var noe med laderen i bilen. Siste lading var på fortum hurtiglading.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

eivhelle

Hvis det lyser gult betyr det at det at bilen ikke registrerer at strømmen er koblet på. Det kan tyde på feil på ladekabelen. Hvis det finnes en type 2 stolpe i nærheten av deg, kan du teste om lading fungerer med type 2 kabel.

I så fall kan du få sjekket ut om feilen ligger i ladekabel eller i bilen.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

SteinarSun

Du vil vel få samme situasjon hvis nedre ladegrense er satt lavt.
Jeg oppdaget det på min nye bil, ville ikke ta lading, begge laderene mine viste at de var ok.
Nedre ladegrense var satt til 30%, og da var det bare å stille denne opp til 100%, så var alt i orden
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

Djur1

Nedre ladegrense er satt til 90% så det burde ikke være noe problem.

Mulig at ladekabelen ikke funker lenger. Er det noen på nesoddtangen som jeg kunne ha testladet hos?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

eivhelle

Sitat fra: Djur1 på mandag 06. februar 2017, klokken 07:42
Nedre ladegrense er satt til 90% så det burde ikke være noe problem.

Mulig at ladekabelen ikke funker lenger. Er det noen på nesoddtangen som jeg kunne ha testladet hos?
Fortum har en hurtiglader som også har type 2  på Kiwi.

Fortum hurtigladestasjon Kiwi Kirkekrysset,Nesoddtangen Hagelundveien 2
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Djur1

Møller fikk viking til å hente bilen, og litt senere på dagen var den klar med ny ladekabel og ny software som skulle motvirke tilsvarende hendelser
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA