Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

RJK

#1815
Sitat fra: loiphin på onsdag 30. november 2022, klokken 14:24
Hei,

So it looks like I am getting 19" Geminis as winter wheels on my MYP. Sucks because of looks, but good in terms of practicality and the wife not kerbing the wheels ;)

I want to buy the wheel cap kit for the Gemini wheels. Tesla seems to be sold out, at least online. Can anyone recommend a decent looking aftermarket set? Preferably grey with the silver tesla logo. Not interested in any nasty chinese cheap ones.

Takk,

loiphin
Vurdert å kjøpe "brukt" på finn.no? Er vel flere som selger ubrukte sett som fulgte med bilen, fordi de ikke har lyst å ha de på oppbevaring.

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=tesla+hjulkapsler+19"&sort=RELEVANCE

Edit: Eller så kan dette kanskje friste?

https://elbilforum.no/index.php?topic=61771.0;topicseen
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

loiphin

Sitat fra: Saberhagen på onsdag 30. november 2022, klokken 15:10
Da tikket det inn melding om valg av dato for hjemkjøring. Valgte 09.12.22, men av en eller annen grunn bekreftet den 08.12 - den dagen jeg ikke er hjemme. Sendt SMS og står i tlf kø nå for å få pratet med noen.

I waited three hours and then the call got cut... I was really pissed! Impossible to get hold of them as I wanted to change from home delivery to collection.

I ended up emailing them on Drammen_Sales@tesla.com and they replied the next day.
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

loiphin

Sitat fra: RJK på onsdag 30. november 2022, klokken 15:11
Sitat fra: loiphin på onsdag 30. november 2022, klokken 14:24
Hei,

So it looks like I am getting 19" Geminis as winter wheels on my MYP. Sucks because of looks, but good in terms of practicality and the wife not kerbing the wheels ;)

I want to buy the wheel cap kit for the Gemini wheels. Tesla seems to be sold out, at least online. Can anyone recommend a decent looking aftermarket set? Preferably grey with the silver tesla logo. Not interested in any nasty chinese cheap ones.

Takk,

loiphin
Vurdert å kjøpe "brukt" på finn.no? Er vel flere som selger ubrukte sett som fulgte med bilen, fordi de ikke har lyst å ha de på oppbevaring.

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=tesla+hjulkapsler+19"&sort=RELEVANCE

Edit: Eller så kan dette kanskje friste?

https://elbilforum.no/index.php?topic=61771.0;topicseen

Sorry I meant the caps.. just the centre cap in grey and the 5 wheel nut covers.
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

RJK

#1818
Sitat fra: loiphin på onsdag 30. november 2022, klokken 15:15
Sitat fra: RJK på onsdag 30. november 2022, klokken 15:11
Sitat fra: loiphin på onsdag 30. november 2022, klokken 14:24
Hei,

So it looks like I am getting 19" Geminis as winter wheels on my MYP. Sucks because of looks, but good in terms of practicality and the wife not kerbing the wheels ;)

I want to buy the wheel cap kit for the Gemini wheels. Tesla seems to be sold out, at least online. Can anyone recommend a decent looking aftermarket set? Preferably grey with the silver tesla logo. Not interested in any nasty chinese cheap ones.

Takk,

loiphin
Vurdert å kjøpe "brukt" på finn.no? Er vel flere som selger ubrukte sett som fulgte med bilen, fordi de ikke har lyst å ha de på oppbevaring.

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=tesla+hjulkapsler+19"&sort=RELEVANCE

Edit: Eller så kan dette kanskje friste?

https://elbilforum.no/index.php?topic=61771.0;topicseen

Sorry I meant the caps.. just the centre cap in grey and the 5 wheel nut covers.
Ok, det burde jeg tenkt på. :)

Flere som linker til diverse sett fra AliExpress i tråder om "hva bør jeg kjøpe til TMY"... Sjekk gjerne under TMY-seksjonen så finner du noen slike tråder...

Edit: en tråd her f.eks.

https://elbilforum.no/index.php?topic=57782.0
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Saberhagen

Sitat fra: loiphin på onsdag 30. november 2022, klokken 15:12
Sitat fra: Saberhagen på onsdag 30. november 2022, klokken 15:10
Da tikket det inn melding om valg av dato for hjemkjøring. Valgte 09.12.22, men av en eller annen grunn bekreftet den 08.12 - den dagen jeg ikke er hjemme. Sendt SMS og står i tlf kø nå for å få pratet med noen.

I waited three hours and then the call got cut... I was really pissed! Impossible to get hold of them as I wanted to change from home delivery to collection.

I ended up emailing them on Drammen_Sales@tesla.com and they replied the next day.

Sendte sms til samme nr jeg fikk meldingen fra. De endret til riktig dato. :D

Myp23

Da kom problemet med vinterhjul her, Telsa kunne ikke levere 21'' i Drammen ved utlevering 13.12.. Jeg ser på ulike alternativ og ser for meg å legge om sommerfelgene til vinterdekk og kjøpe noen gromme felger til sommerdekkene. MEN hvor stor påvirkning har aftermarket felger på rekkevidden? Noen som har noen erfaringer her? Det blir i dette tilfellet å kjøpe 21'' sommerfelger og gjenbruke sommerdekkene som blir byttet ut.

peterka

Sitat fra: Myp23 på onsdag 30. november 2022, klokken 21:44
Da kom problemet med vinterhjul her, Telsa kunne ikke levere 21'' i Drammen ved utlevering 13.12.. Jeg ser på ulike alternativ og ser for meg å legge om sommerfelgene til vinterdekk og kjøpe noen gromme felger til sommerdekkene. MEN hvor stor påvirkning har aftermarket felger på rekkevidden? Noen som har noen erfaringer her? Det blir i dette tilfellet å kjøpe 21'' sommerfelger og gjenbruke sommerdekkene som blir byttet ut.
Er dei heilt tomme for 21 tommer vinterfelg og dekk til alle?

torlie

Sitat fra: Myp23 på onsdag 30. november 2022, klokken 21:44
Da kom problemet med vinterhjul her, Telsa kunne ikke levere 21'' i Drammen ved utlevering 13.12.. Jeg ser på ulike alternativ og ser for meg å legge om sommerfelgene til vinterdekk og kjøpe noen gromme felger til sommerdekkene. MEN hvor stor påvirkning har aftermarket felger på rekkevidden? Noen som har noen erfaringer her? Det blir i dette tilfellet å kjøpe 21'' sommerfelger og gjenbruke sommerdekkene som blir byttet ut.

Hvordan kommuniserte de dette? Har henting samme dato så får vel lik beskjed  :(
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Myp23

Sitat fra: torlie på onsdag 30. november 2022, klokken 23:04
Sitat fra: Myp23 på onsdag 30. november 2022, klokken 21:44
Da kom problemet med vinterhjul her, Telsa kunne ikke levere 21'' i Drammen ved utlevering 13.12.. Jeg ser på ulike alternativ og ser for meg å legge om sommerfelgene til vinterdekk og kjøpe noen gromme felger til sommerdekkene. MEN hvor stor påvirkning har aftermarket felger på rekkevidden? Noen som har noen erfaringer her? Det blir i dette tilfellet å kjøpe 21'' sommerfelger og gjenbruke sommerdekkene som blir byttet ut.

Hvordan kommuniserte de dette? Har henting samme dato så får vel lik beskjed  :(

Jeg var i kontakt med Tesla tidligere idag og dem va tomme i Drammen, alternativet ble 19".. Men da går jeg heller for aftermarket

HOFFERN342

Sitat fra: Myp23 på onsdag 30. november 2022, klokken 23:58
Sitat fra: torlie på onsdag 30. november 2022, klokken 23:04
Sitat fra: Myp23 på onsdag 30. november 2022, klokken 21:44
Da kom problemet med vinterhjul her, Telsa kunne ikke levere 21'' i Drammen ved utlevering 13.12.. Jeg ser på ulike alternativ og ser for meg å legge om sommerfelgene til vinterdekk og kjøpe noen gromme felger til sommerdekkene. MEN hvor stor påvirkning har aftermarket felger på rekkevidden? Noen som har noen erfaringer her? Det blir i dette tilfellet å kjøpe 21'' sommerfelger og gjenbruke sommerdekkene som blir byttet ut.

Hvordan kommuniserte de dette? Har henting samme dato så får vel lik beskjed  :(

Jeg var i kontakt med Tesla tidligere idag og dem va tomme i Drammen, alternativet ble 19".. Men da går jeg heller for aftermarket
Å nei... jeg kommer ikke til å godta 19", så da får de ha den stående til de får det på plass. En av de største grunnene til at vi kjøpte bilen var akkurat for å få originale 21" på sommer og vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lucid

Jeg kvitter meg med mine originale 21" da jeg allerede hadde ordnet meg egne 19". Dekk er Hakka R5Ev. Har kun rullet fra Drammen til Oslo.
Selges for kostpris. Send meg en melding.
Tesla Model YP hvit/sort 11.22 - ?
VW e-golf 12.20 - ?
Hyundai Ioniq 06.18 - ?
Tesla Model YP blå/sort reservert 14.03.19

hrl

Sitat fra: peterka på onsdag 30. november 2022, klokken 22:33
Sitat fra: Myp23 på onsdag 30. november 2022, klokken 21:44
Da kom problemet med vinterhjul her, Telsa kunne ikke levere 21'' i Drammen ved utlevering 13.12.. Jeg ser på ulike alternativ og ser for meg å legge om sommerfelgene til vinterdekk og kjøpe noen gromme felger til sommerdekkene. MEN hvor stor påvirkning har aftermarket felger på rekkevidden? Noen som har noen erfaringer her? Det blir i dette tilfellet å kjøpe 21'' sommerfelger og gjenbruke sommerdekkene som blir byttet ut.
Er dei heilt tomme for 21 tommer vinterfelg og dekk til alle?

Hentet i går og svarte på meldingen som kom med spørsmål om felger at jeg måtte ha noen som var svarte, da fikk jeg til svar at det lot seg ordne, og bilen ble levert med 21". Men vet ikke status nå, om det har endret seg. Mange sto på 21" ved Tesla Drammen i går.

Myp23

I følge Tesla sto bilen min i Zeebrugge og skal på båt til Drammen, jeg har avtalt levering 13.12 og har fått endelig faktura med vin. Noen som vet om neste båt evt flere båter som skal gå denne strekningen?

Snikim

Sitat fra: Myp23 på torsdag 01. desember 2022, klokken 18:30
I følge Tesla sto bilen min i Zeebrugge og skal på båt til Drammen, jeg har avtalt levering 13.12 og har fått endelig faktura med vin. Noen som vet om neste båt evt flere båter som skal gå denne strekningen?

Schelde Highway forlot Zeebrugge ikveld, på vei til Drammen :)

Myp23

Sitat fra: Snikim på torsdag 01. desember 2022, klokken 18:40
Sitat fra: Myp23 på torsdag 01. desember 2022, klokken 18:30
I følge Tesla sto bilen min i Zeebrugge og skal på båt til Drammen, jeg har avtalt levering 13.12 og har fått endelig faktura med vin. Noen som vet om neste båt evt flere båter som skal gå denne strekningen?

Schelde Highway forlot Zeebrugge ikveld, på vei til Drammen :)

Takk for svar! Håper bilen er på den da  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA