Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Saberhagen

Fikk melding fra Tesla tidligere i dag hvor de sier basert på min adresse ønsker de å kjøre bilen hjem til meg.  Bor ett stykke unna Drammen, så takket ja til det. Ikke hørt noe etter det... Nå nærmer det seg!!

odark

Sitat fra: Saberhagen på onsdag 30. november 2022, klokken 12:30
Fikk melding fra Tesla tidligere i dag hvor de sier basert på min adresse ønsker de å kjøre bilen hjem til meg.  Bor ett stykke unna Drammen, så takket ja til det. Ikke hørt noe etter det... Nå nærmer det seg!!
Når har du levering ? Har du måttet akseptere bilen uten uss ?
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

HOFFERN342

Der svarte Tesla - får bil i Desember, før jul, men de visste ikke noe nøyaktig enda.

Ser også at den nå dukker opp hos Vegvesenet som en Model Y, dog kun som at den ikke er registrert enda.. men det er bedre enn at den ikke finner noe som helst slik den gjorde i går.


Sent from my iPhone using Tapatalk

hrl

#1803
Hentet svart/svart i dag, fikk 21" vinterdekk med R5, svarte på melding som kom om jeg ønsket 19" eller 21" at jeg måtte ha noe som var svart ihvertfall, så da ble det 21". Førsteinntrykket virket bra, så ingenting unormalt ved levering, så får sjekke mer nøye hjemme.

Lucid

Sitat fra: peterka på onsdag 30. november 2022, klokken 11:30
Sitat fra: Lucid på onsdag 30. november 2022, klokken 11:18
Sitat fra: A.Mario på onsdag 30. november 2022, klokken 11:00
Endelig fått hentet bilen i dag tidlig. Kan melde knirkefritt levering samt absolutt ingen form for avvik. Kvaliteten virker også til å være et hakk høyere enn den jeg prøvekjørte i April. Bilen er overraskende behagelig å kjøre med 21» selv på ujevne veier.


Gled dere til å motta bilen!

Samme her! Strøken bil!
Nå blir det til å bestemme seg for hvilke av de to vinterhjulsettene jeg har som skal beholdes, original 21" eller 19" kjøpt hos Dekk1.
Kva pris er det på 19" av dekk1. Sorte felger eller?

Endte opp med AEZ Atlanta black 19" med CVC7 til rett i overkant av 30.000,-.

https://www.aez-wheels.com/EN/wheels/aez-atlanta-black
Tesla Model YP hvit/sort 11.22 - ?
VW e-golf 12.20 - ?
Hyundai Ioniq 06.18 - ?
Tesla Model YP blå/sort reservert 14.03.19

A.Mario

Sitat fra: HOFFERN342 på onsdag 30. november 2022, klokken 11:19
Sitat fra: A.Mario på onsdag 30. november 2022, klokken 11:00
Endelig fått hentet bilen i dag tidlig. Kan melde knirkefritt levering samt absolutt ingen form for avvik. Kvaliteten virker også til å være et hakk høyere enn den jeg prøvekjørte i April. Bilen er overraskende behagelig å kjøre med 21» selv på ujevne veier.


Gled dere til å motta bilen!
Gratulerer så mye til både deg og Lucid godt å høre!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Takker!
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

Saberhagen

Sitat fra: odark på onsdag 30. november 2022, klokken 12:39
Sitat fra: Saberhagen på onsdag 30. november 2022, klokken 12:30
Fikk melding fra Tesla tidligere i dag hvor de sier basert på min adresse ønsker de å kjøre bilen hjem til meg.  Bor ett stykke unna Drammen, så takket ja til det. Ikke hørt noe etter det... Nå nærmer det seg!!
Når har du levering ? Har du måttet akseptere bilen uten uss ?

Leveringsdato er mellom 12 - 27 des. Ikke måttet akseptere bil uten USS - kanskje fordi jeg endret til P i går?

Ser forresten nå at VIN-nummeret er tilgjengelig på SVV sine sider, men bilen er fremdeles ikke registrert.

peterka

Kan eg finne ut av vinnr om det er sensor eller ikkje framme og bak

torlie

Da fikk jeg nettopp sms om levering, og 13-14 desember var mulig å velge. Bestilt 23.07 og EDD var 7-22 Des i appen.
VIN ble også synlig hos vegvesen i dag tidlig.
Hatt VIN i kildekode siden 22.11

Bare å glede seg til 13.des :) :police:
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Myp23

Sitat fra: torlie på onsdag 30. november 2022, klokken 13:59
Da fikk jeg nettopp sms om levering, og 13-14 desember var mulig å velge. Bestilt 23.07 og EDD var 7-22 Des i appen.
VIN ble også synlig hos vegvesen i dag tidlig.
Hatt VIN i kildekode siden 22.11

Bare å glede seg til 13.des :) :police:

Da fikk jeg også SMS med levering 13.12  :D Nå gledes det til ny bil!

loiphin

Hei,

So it looks like I am getting 19" Geminis as winter wheels on my MYP. Sucks because of looks, but good in terms of practicality and the wife not kerbing the wheels ;)

I want to buy the wheel cap kit for the Gemini wheels. Tesla seems to be sold out, at least online. Can anyone recommend a decent looking aftermarket set? Preferably grey with the silver tesla logo. Not interested in any nasty chinese cheap ones.

Takk,

loiphin




Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

eddyg

Sitat fra: loiphin på onsdag 30. november 2022, klokken 14:24
Hei,

So it looks like I am getting 19" Geminis as winter wheels on my MYP. Sucks because of looks, but good in terms of practicality and the wife not kerbing the wheels ;)

I want to buy the wheel cap kit for the Gemini wheels. Tesla seems to be sold out, at least online. Can anyone recommend a decent looking aftermarket set? Preferably grey with the silver tesla logo. Not interested in any nasty chinese cheap ones.

Takk,

loiphin






Har selv vurdert å velge 19", men lener meg litt mer på 21" mtp. utseende. Leser også mange positive omtaler om at 21" er overaskende bra på vinterføre. Dersom jeg skulle gå for 19" så hadde jeg bestilt kapslene linket under.

https://www.bilkomponenter.no/products/gemini-19-hjulkapsler-tesla-model-y

torlie

Sitat fra: loiphin på onsdag 30. november 2022, klokken 14:24
Hei,

So it looks like I am getting 19" Geminis as winter wheels on my MYP. Sucks because of looks, but good in terms of practicality and the wife not kerbing the wheels ;)

I want to buy the wheel cap kit for the Gemini wheels. Tesla seems to be sold out, at least online. Can anyone recommend a decent looking aftermarket set? Preferably grey with the silver tesla logo. Not interested in any nasty chinese cheap ones.

Takk,

loiphin

I see you have delivery scheduled Dec 5th, did you get a recent message that they were out of stock on 21"?
Hope to be getting 21" Dec 13th, but might have to accept Geminis, but not the end of the world.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

ModelY2021

Betyr det at bilen er ankommet Norge når VIN er dukket opp hos Statens vegvesen?

Noen som vet?

Saberhagen

Da tikket det inn melding om valg av dato for hjemkjøring. Valgte 09.12.22, men av en eller annen grunn bekreftet den 08.12 - den dagen jeg ikke er hjemme. Sendt SMS og står i tlf kø nå for å få pratet med noen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA