Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

odark

Sitat fra: Myp23 på tirsdag 29. november 2022, klokken 14:52
Sitat fra: nordtveith på tirsdag 29. november 2022, klokken 14:46
Fikk vin i kildekoden for 3 uker siden på torsdag. Ikke hørt noe fra tesla ang. levering. Hvor lang tid kan det ta fra Tyskland egentlig?

Fikk ny melding under EDD nå: ''Vi kontakter deg snart for å avtale levering''
Har alle som har vin i kildekoden denne? :D
Jupp  :+1:
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

HOFFERN342

Sitat fra: odark på tirsdag 29. november 2022, klokken 15:58
Sitat fra: Myp23 på tirsdag 29. november 2022, klokken 14:52
Sitat fra: nordtveith på tirsdag 29. november 2022, klokken 14:46
Fikk vin i kildekoden for 3 uker siden på torsdag. Ikke hørt noe fra tesla ang. levering. Hvor lang tid kan det ta fra Tyskland egentlig?

Fikk ny melding under EDD nå: ''Vi kontakter deg snart for å avtale levering''
Har alle som har vin i kildekoden denne? :D
Jupp  :+1:
Yup!


Sent from my iPhone using Tapatalk

førategangtesla

Jeg har utlevering på fredag om 3 dager, i dag ble bilen registrert på meg, fått skiltnummer og hele pakken. Er dette vanlig praksis 3 dager før eller er det for å få kjørt på litt mer i november?

Jeg har hatt vin i 3 ukers tid i kildekoden og synlig i appen en uke omtrent, men i de 3 ukene jeg har hatt synlig vin i kildekoden, så har bilen ligget på vegvesen.no, dog ikke registrert, er dette også vanlig? Har vin 41xxx

Ikke at det har så mye å si i praksis, visste bare ikke om det kunne være en bil som har vært nektet utlevert eller noe, men den har ikke vært registrert før nå i dag på meg.

Ellers så har jeg fått beskjed om at service holder på å se over bilen før den sendes til klargjøring slik at bilen er klar til henting på fredag  :)

sjokomelk

Helt normalt. Må huske at det registreres flere hundre biler hver dag nå, og det tar lenger tid å utlevere bilene enn det tar å registrere. Så det registreres i store partier samtidig (272 i går og 253 så langt i dag), og leveres ut så kjapt det lar seg gjøre.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Lucifer-

Et lite apropos til det å sjekke bilen. Jeg hentet i Drammen forrige fredag og måtte akseptere utlevering før jeg i det hele tatt fikk muligheten til å se bilen. Ganske mye folk, så jeg gjorde meg ikke så vanskelig. Kan være greit å vite for dere andre også :)

A.Mario

Sitat fra: Lucifer- på tirsdag 29. november 2022, klokken 18:04
Et lite apropos til det å sjekke bilen. Jeg hentet i Drammen forrige fredag og måtte akseptere utlevering før jeg i det hele tatt fikk muligheten til å se bilen. Ganske mye folk, så jeg gjorde meg ikke så vanskelig. Kan være greit å vite for dere andre også :)

Da har det jurdisk sett ingenting å si om du deklarer det hjemme eller utenfor kontoret til Tesla.
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12


k1

Sitat fra: storole på tirsdag 29. november 2022, klokken 19:06
https://www.elbil24.no/nyheter/det-blir-bade-elbilmoms-og-vektavgift/77896448

Blir interessant å se hva Tesla nå gjør i Norge for å evt kompensere for disse 2 nye avgiftene, nå som det er så godt som vedtatt...  :-1:

peterka

Kor finner eg kildekoden? Iflg Tesla så har eg fått tildelt bil og den står i Drammen. Men est 9-24 desember

Myp23

Sitat fra: peterka på tirsdag 29. november 2022, klokken 23:01
Kor finner eg kildekoden? Iflg Tesla så har eg fått tildelt bil og den står i Drammen. Men est 9-24 desember

Du går inn i bestillingen på Teslakontoen din, trykk ctrl + U for å åpne sidekilde deretter trykker du ctrl + f for å søke i sidekliden. Søk: XP7, da skal du få treff om du har fått tildelt vin.

peterka

Der ligger faktisk vin nr. kan eg finne ut kor den er?

Myp23

Sitat fra: peterka på onsdag 30. november 2022, klokken 08:32
Der ligger faktisk vin nr. kan eg finne ut kor den er?

Jeg prøver også å spore bilen på et vis, noen tips?

Hva vin fikk du? Jeg har PB052***

HOFFERN342

Sitat fra: Myp23 på onsdag 30. november 2022, klokken 09:47
Sitat fra: peterka på onsdag 30. november 2022, klokken 08:32
Der ligger faktisk vin nr. kan eg finne ut kor den er?

Jeg prøver også å spore bilen på et vis, noen tips?

Hva vin fikk du? Jeg har PB052***
Slenger meg på 052*** her også!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Myp23

Sitat fra: HOFFERN342 på onsdag 30. november 2022, klokken 09:48
Sitat fra: Myp23 på onsdag 30. november 2022, klokken 09:47
Sitat fra: peterka på onsdag 30. november 2022, klokken 08:32
Der ligger faktisk vin nr. kan eg finne ut kor den er?

Jeg prøver også å spore bilen på et vis, noen tips?

Hva vin fikk du? Jeg har PB052***
Slenger meg på 052*** her også!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Da er vi nok rimelig nære på vin, har du noen indikasjon på om bilen er ankommet Norge?

HOFFERN342

Sitat fra: Myp23 på onsdag 30. november 2022, klokken 09:51
Sitat fra: HOFFERN342 på onsdag 30. november 2022, klokken 09:48
Sitat fra: Myp23 på onsdag 30. november 2022, klokken 09:47
Sitat fra: peterka på onsdag 30. november 2022, klokken 08:32
Der ligger faktisk vin nr. kan eg finne ut kor den er?

Jeg prøver også å spore bilen på et vis, noen tips?

Hva vin fikk du? Jeg har PB052***
Slenger meg på 052*** her også!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Da er vi nok rimelig nære på vin, har du noen indikasjon på om bilen er ankommet Norge?
Ingenting enda.. forsøkt meg på å skrive VIN på vegvesen.no også, men får ikke opp noe. Vil tippe den kanskje står på havna i Tyskland, eller utenfor fabrikken og venter på transport til havna.. men hvem vet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA