Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: SilverBullet på mandag 28. november 2022, klokken 13:22
Sitat fra: ELTesla på mandag 28. november 2022, klokken 13:04
Litt spent på Quicksilver jeg. Ingen som har fått vite fra Tesla om det finnes muligheter for å få bil i år?
Her å men ikke hatt noe leverings estimat på flere uker... bestilte i starten av mai, Trondheim.
Bestilte i 2019 og har nå estimat 18-31 desember på en quicksilver. Men ikke vin. Så det blir nok 2023.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

A.Mario

Har utlevering kommende onsdag. Noen har tips/råd til hva jeg bør være ekstra obs på ved henting, som ikke går på garanti i ettertid?
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

Drive

Sitat fra: A.Mario på mandag 28. november 2022, klokken 20:50
Har utlevering kommende onsdag. Noen har tips/råd til hva jeg bør være ekstra obs på ved henting, som ikke går på garanti i ettertid?

Det meste går på garanti, meld inn alt før du har kjørt 160 km. Bare sjekk at du får med alt ekstrautstyr og at bilen er strøken, men selv det kan meldes i appen om det er noe som mangler. Min hadde blant annet bakdører som ikke var helt var justert og passasjerdøra måtte man lukke hardt for å få igjen. En kabel i taket som var utenfor A-stolpen. Riper i frunk og trunk. Delivery teamet gjør absolutt ingenting før utlevering her i Norge bortsett fra å gi bilen en kjapp vask og evt bytte dekk. Alt må meldes inn i etterkant. Jeg syns hele prossessen er veldig "rushet", de skal bare få ut så mange biler som overhodet mulig i Q4. Gitt tilbakemelding om det til Tesla internasjonalt. Dessverre så opplevde jeg en litt bitter "nybil opplevelse", mye småting som kunne fikses før de leverer ut. De bryr seg ikke, eller rettere sagt, de har ikke tid!

Men bilen i seg selv, er helt fantastisk :)

Øggen

Sitat fra: ELTesla på mandag 28. november 2022, klokken 13:04
Litt spent på Quicksilver jeg. Ingen som har fått vite fra Tesla om det finnes muligheter for å få bil i år?

Har quicksilver med hvitt interiør i bestilling, og nå er de observert på parkeringsplassen i Berlin👌🏻

https://youtu.be/XGEbm1ieRtU

Kilde: https://twitter.com/Gf4Tesla/status/1597092874042355712?t=D-j-_aLtK7nlpetqV8ArBg&s=19
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

A.Mario

Sitat fra: Drive på mandag 28. november 2022, klokken 20:57
Sitat fra: A.Mario på mandag 28. november 2022, klokken 20:50

Det meste går på garanti, meld inn alt før du har kjørt 160 km. Bare sjekk at du får med alt ekstrautstyr og at bilen er strøken, men selv det kan meldes i appen om det er noe som mangler. Min hadde blant annet bakdører som ikke var helt var justert og passasjerdøra måtte man lukke hardt for å få igjen. En kabel i taket som var utenfor A-stolpen. Riper i frunk og trunk. Delivery teamet gjør absolutt ingenting før utlevering her i Norge bortsett fra å gi bilen en kjapp vask og evt bytte dekk. Alt må meldes inn i etterkant. Jeg syns hele prossessen er veldig "rushet", de skal bare få ut så mange biler som overhodet mulig i Q4. Gitt tilbakemelding   om det til Tesla internasjonalt. Dessverre så opplevde jeg en litt bitter "nybil opplevelse", mye småting som kunne fikses før de leverer ut. De bryr seg ikke, eller rettere sagt, de har ikke tid!

Men bilen i seg selv, er helt fantastisk :)

Takk for gode tips :+1: :D

TeslaSY

fortsatt ingen VIN eller levering bekreftelse, sendte mange sms, men ingen svar !!!!!!!!!
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Myp23

Da kom VIN i kildekoden, EDD 08-23 desember! Snakket med Tesla og dem mente bilen kom til Drammen 8.des.
Noen som har avtalt levering rundt denne tiden i Drammen? Satser på å få avtalt levering snart  :D

HOFFERN342

Sitat fra: Myp23 på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:54
Da kom VIN i kildekoden, EDD 08-23 desember! Snakket med Tesla og dem mente bilen kom til Drammen 8.des.
Noen som har avtalt levering rundt denne tiden i Drammen? Satser på å få avtalt levering snart  :D
Fikk VIN selv på fredag, kun i kildekoden foreløpig, med estimatet 10-25 desember. Ikke hørt noe fra Tesla enda, selv om jeg har tatt kontakt. Håper de kommer tilbake til med i løpet av uken, men de må vel vite sikkert når bilen ankommer før de ringer for å avtale tid går jeg ut ifra

Sent from my iPhone using Tapatalk

Myp23

Sitat fra: HOFFERN342 på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:58
Sitat fra: Myp23 på tirsdag 29. november 2022, klokken 13:54
Fikk VIN selv på fredag, kun i kildekoden foreløpig, med estimatet 10-25 desember. Ikke hørt noe fra Tesla enda, selv om jeg har tatt kontakt. Håper de kommer tilbake til med i løpet av uken, men de må vel vite sikkert når bilen ankommer før de ringer for å avtale tid går jeg ut ifra

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, regner med de må vite 100% at bilen kommer før avtale om levering. Satser på dem tar kontakt snart, noen måte å spore bilen med VIN?

nordtveith

Fikk vin i kildekoden for 3 uker siden på torsdag. Ikke hørt noe fra tesla ang. levering. Hvor lang tid kan det ta fra Tyskland egentlig?

Myp23

Sitat fra: nordtveith på tirsdag 29. november 2022, klokken 14:46
Fikk vin i kildekoden for 3 uker siden på torsdag. Ikke hørt noe fra tesla ang. levering. Hvor lang tid kan det ta fra Tyskland egentlig?

Fikk ny melding under EDD nå: ''Vi kontakter deg snart for å avtale levering''
Har alle som har vin i kildekoden denne? :D

nordtveith

Sitat fra: Myp23 på tirsdag 29. november 2022, klokken 14:52

Jeg mistet edd for 1.5 uke siden. Hos meg står det "Leveringstidspunktet er snart tilgjengelig"..

A.Mario

Sitat fra: Myp23 på tirsdag 29. november 2022, klokken 14:52

Ja

A.Mario

Snakket med en som jobber i Tesla utleveringsteamet og fikk beskjed om at det ikke er noe poeng i å sjekke bilen ved utlevering. Dette er noe man kan gjøre hjemme og at man bare booker time i appen ved avvik. Eneste kriteriet er at man gjør det før man har kjørt 160 km.

Smil, tut og kjør så fort du får nøklene i hånden😀

ELTesla

Ikke enig. Det du må sjekke er at det ikke er noen skader på bilen der du kan komme i en tvist om det er du eller Tesla som har påført skaden.

Har nok egen erfaring med at en slik sjekk er vel verdt 5 min.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA