Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Electroelectro

Sitat fra: bjheggset på torsdag 24. november 2022, klokken 15:54

Hentet idag. Mye bra, noen få småting:
Ladeluka er ikke heeeelt i vater. Virker litt skjev ift. min andre MY.

En fin, lang ripe langs plastikken ved hjulbuen. Ikke krise, jeg fikser det selv med noe plastfornyer. Heldigvis ingenting på lakk som jeg kunne se.

Men... jeg går fra en LR med Hakka piggdekk, til Conti VC7, å herrejesus for en forskjell Er som et vakum i forhold. Godt! Står forresten på 255/40/20. Går aldri tilbake til pigg igjen!

Ellers er bilen bedre på komfort, selv om den i utgangspunktet skal være stivere satt opp enn min 2021 LR, er denne myyyye bedre til å ta unna veien. Bedre seter og, en god del mer sidestøtte. Og ikke minst, mye mer sug i magen når man trøkker inn pedalen

Gled dere!


Sent from my iPhone using Tapatalk


Det var nydelige felger må jeg si.
Gratulere med bilen

A.Mario

Sitat fra: odark på torsdag 24. november 2022, klokken 17:32
Sitat fra: A.Mario på torsdag 24. november 2022, klokken 16:17
Estimert levering ble plutselig borte i dag, flere det har skjedd hos?


Edit: Fikk estimert tid tilbake og måtte godkjenne nye vilkår for Tesla Vision. Fikk vin rett etter og estimerte levering endret seg til 28.11-13.12. Noen som vet hvordan man kan tracke vin nummer?
Sannsynlig at din bil er i norge allerede. Ser at du har sort/sort. Jeg har ikke fått den meldingen om Tesla vision

Hope so!
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

A.Mario

Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 24. november 2022, klokken 17:34
Sitat fra: A.Mario på torsdag 24. november 2022, klokken 16:17
Estimert levering ble plutselig borte i dag, flere det har skjedd hos?


Edit: Fikk estimert tid tilbake og måtte godkjenne nye vilkår for Tesla Vision. Fikk vin rett etter og estimerte levering endret seg til 28.11-13.12. Noen som vet hvordan man kan tracke vin nummer?
Nice! det er jo ikke lenge til.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gikk fort rundt svingene 😀
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

pae

Til dere som har fått utlevert bil: fulgte det både med Mobil connector og en type 2 ladekabel?

jokke

Henter MYP på mandag, ikke måtte godkjenne noe som helst ang sensorer.
10 tegn i vin er P, så det er 2023 modell

bjheggset

Sitat fra: Electroelectro på torsdag 24. november 2022, klokken 18:01
Sitat fra: bjheggset på torsdag 24. november 2022, klokken 15:54

Hentet idag. Mye bra, noen få småting:
Ladeluka er ikke heeeelt i vater. Virker litt skjev ift. min andre MY.

En fin, lang ripe langs plastikken ved hjulbuen. Ikke krise, jeg fikser det selv med noe plastfornyer. Heldigvis ingenting på lakk som jeg kunne se.

Men... jeg går fra en LR med Hakka piggdekk, til Conti VC7, å herrejesus for en forskjell Er som et vakum i forhold. Godt! Står forresten på 255/40/20. Går aldri tilbake til pigg igjen!

Ellers er bilen bedre på komfort, selv om den i utgangspunktet skal være stivere satt opp enn min 2021 LR, er denne myyyye bedre til å ta unna veien. Bedre seter og, en god del mer sidestøtte. Og ikke minst, mye mer sug i magen når man trøkker inn pedalen

Gled dere!


Sent from my iPhone using Tapatalk


Det var nydelige felger må jeg si.
Gratulere med bilen
Takk takk. Veldig fornøyd med felgene, stor fan av turbinfelgene til S/X, og dette var nærmeste jeg kom


Sent from my iPhone using Tapatalk

bjheggset

Sitat fra: pae på torsdag 24. november 2022, klokken 18:51
Til dere som har fått utlevert bil: fulgte det både med Mobil connector og en type 2 ladekabel?
Ja. Krok, mobile connector og type2 i frunk.


Sent from my iPhone using Tapatalk


TeslaSY

Hei,
ser fra excel arket at mange (nesten alle) som bestilt etter meg har allerede fått VIN, men jeg har ikke fått noe enda, veldig frustrerende !!!!!!!!!
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

HOFFERN342

Sitat fra: TeslaSY på fredag 25. november 2022, klokken 11:47
Hei,
ser fra excel arket at mange (nesten alle) som bestilt etter meg har allerede fått VIN, men jeg har ikke fått noe enda, veldig frustrerende !!!!!!!!!
De fleste etter deg har vel ikke fått VIN på svart/svart. Et par stykker derimot. Hadde du noen andre valg? F.eks. EAP etc.? Mistenker at noen biler henger litt igjen på grunn av mindre detaljer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

A.Mario

#1705
Sitat fra: TeslaSY på fredag 25. november 2022, klokken 11:47
Hei,
ser fra excel arket at mange (nesten alle) som bestilt etter meg har allerede fått VIN, men jeg har ikke fått noe enda, veldig frustrerende !!!!!!!!!


Anbefaler deg å ringe kontaktpersonen din hos Tesla (mail etter bestilling). Jeg gjorde det over i går og fikk vin under 24 timer, har levering neste uke. (Svart/svart/vinter21/eap)
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

TeslaSY

nei, ikke noe andre valg, bare med 21'' vinterhjul

Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 25. november 2022, klokken 11:51
Sitat fra: TeslaSY på fredag 25. november 2022, klokken 11:47
Hei,
ser fra excel arket at mange (nesten alle) som bestilt etter meg har allerede fått VIN, men jeg har ikke fått noe enda, veldig frustrerende !!!!!!!!!
De fleste etter deg har vel ikke fått VIN på svart/svart. Et par stykker derimot. Hadde du noen andre valg? F.eks. EAP etc.? Mistenker at noen biler henger litt igjen på grunn av mindre detaljer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

HOFFERN342

Sitat fra: A.Mario på fredag 25. november 2022, klokken 11:53
Sitat fra: TeslaSY på fredag 25. november 2022, klokken 11:47
Hei,
ser fra excel arket at mange (nesten alle) som bestilt etter meg har allerede fått VIN, men jeg har ikke fått noe enda, veldig frustrerende !!!!!!!!!


Anbefaler deg å ringe kontaktpersonen din hos Tesla (mail etter bestilling). Jeg gjorde det over i går og fikk vin under 24 timer, har levering neste uke. (Svart/svart/vinter21/eap)
Fått leveringsdato allerede? Fant ikke noe nummer.. har bare mottatt VIN i kildekoden foreløpig. Prøvde å se i e-posten - men kan ikke se at jeg har noen kontaktperson å ringe?


Sent from my iPhone using Tapatalk

TeslaSY

#1708
Ringte faktisk flere titalls ganger, men han tar ikke !!!!
Og erfaring med Tesla for siste 4 år, de aldri svarer på epost !!!!!!!

Sitat fra: A.Mario på fredag 25. november 2022, klokken 11:53
Sitat fra: TeslaSY på fredag 25. november 2022, klokken 11:47
Hei,
ser fra excel arket at mange (nesten alle) som bestilt etter meg har allerede fått VIN, men jeg har ikke fått noe enda, veldig frustrerende !!!!!!!!!


Anbefaler deg å ringe kontaktpersonen din hos Tesla (mail etter bestilling). Jeg gjorde det over i går og fikk vin under 24 timer og har levering neste uke. (Svart/svart/vinter21/eap)
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

ModelY2021

Ser ut som det lastes av endel hvite i Ålesund..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA