Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Radial

Sitat fra: tetif30 på onsdag 23. november 2022, klokken 21:48
Sitat fra: matta85 på onsdag 23. november 2022, klokken 21:07
Hentet MYP hvit i dag. Må si at jeg ble litt undervelmet av overleveringen av en bil til nesten 650'. Fikk nøkkelkortene i hånden og gratulerer med ny bil og deretter var det bare 'den står et sted utenfor, neste'. Fikk 21" R5EV. Bilen så bra ut og kjentes bra og tight på veien. Vanskelig å sjekke lakk osv i sludd. Bilen var uten USS, fikk ingen info om at dette ble fjernet underveis. En svart MYP ved siden av med ganske nærme reg. nr hadde USS. Nesten 3 timer senere når jeg hadde kommet hjem fikk jeg sms fra dem med info om at overlevering kom til å gå for seg slik. Så alt i alt skuffet over overleberings prosessen, men de 8 milene med den hjem så virker den som en god bil.

Hvordan fant du ut at nabobilen hadde USS? Iflg Tesla sluttet de å levere dette fra oktober av

Er jo bare å se etter sensorene i front og bakfangeren det.
Prikk likt alle biler med uss.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Drive

Sitat fra: Radial på onsdag 23. november 2022, klokken 22:49
Sitat fra: tetif30 på onsdag 23. november 2022, klokken 21:48
Sitat fra: matta85 på onsdag 23. november 2022, klokken 21:07
Hentet MYP hvit i dag. Må si at jeg ble litt undervelmet av overleveringen av en bil til nesten 650'. Fikk nøkkelkortene i hånden og gratulerer med ny bil og deretter var det bare 'den står et sted utenfor, neste'. Fikk 21" R5EV. Bilen så bra ut og kjentes bra og tight på veien. Vanskelig å sjekke lakk osv i sludd. Bilen var uten USS, fikk ingen info om at dette ble fjernet underveis. En svart MYP ved siden av med ganske nærme reg. nr hadde USS. Nesten 3 timer senere når jeg hadde kommet hjem fikk jeg sms fra dem med info om at overlevering kom til å gå for seg slik. Så alt i alt skuffet over overleberings prosessen, men de 8 milene med den hjem så virker den som en god bil.

Hvordan fant du ut at nabobilen hadde USS? Iflg Tesla sluttet de å levere dette fra oktober av

Er jo bare å se etter sensorene i front og bakfangeren det.
Prikk likt alle biler med uss.

Kanskje en eldre utstillingsbil som nylig fikk skilter

HOFFERN342

Da har vi fått VIN i kildekoden

Datoen flyttet seg til 10.12-25.12 nå i morges, så da sjekket jeg igjen (sjekket sist i går kveld).. og der var den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

odark

Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 24. november 2022, klokken 09:26
Da har vi fått VIN i kildekoden

Datoen flyttet seg til 10.12-25.12 nå i morges, så da sjekket jeg igjen (sjekket sist i går kveld).. og der var den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kult! Har du fått sms om å oppdatere viktige detaljer på kontoen din ?
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

HOFFERN342

Sitat fra: odark på torsdag 24. november 2022, klokken 09:47
Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 24. november 2022, klokken 09:26
Da har vi fått VIN i kildekoden

Datoen flyttet seg til 10.12-25.12 nå i morges, så da sjekket jeg igjen (sjekket sist i går kveld).. og der var den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kult! Har du fått sms om å oppdatere viktige detaljer på kontoen din ?
Nei, ingenting enda. Kun i kildekoden. Og teksten på siden har endret seg til at de snart kontakter meg for utlevering. Har fylt ut alt der inne tror jeg for lenge siden. Mangler vel bare å betale dem


Sent from my iPhone using Tapatalk

A.Mario

Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 24. november 2022, klokken 09:26
Da har vi fått VIN i kildekoden

Datoen flyttet seg til 10.12-25.12 nå i morges, så da sjekket jeg igjen (sjekket sist i går kveld).. og der var den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gratulerer!!

Ser ut som de som har bestilt hvit/svart får levering fortløpende selvom det er bestilt sein september/starten av oktober.
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

A.Mario

Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 24. november 2022, klokken 09:48
Sitat fra: odark på torsdag 24. november 2022, klokken 09:47
Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 24. november 2022, klokken 09:26
Da har vi fått VIN i kildekoden

Datoen flyttet seg til 10.12-25.12 nå i morges, så da sjekket jeg igjen (sjekket sist i går kveld).. og der var den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kult! Har du fått sms om å oppdatere viktige detaljer på kontoen din ?
Nei, ingenting enda. Kun i kildekoden. Og teksten på siden har endret seg til at de snart kontakter meg for utlevering. Har fylt ut alt der inne tror jeg for lenge siden. Mangler vel bare å betale dem


Sent from my iPhone using Tapatalk

Måtte du godkjenne noe inne på kontoen eller står alt som før?
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

HOFFERN342

Sitat fra: A.Mario på torsdag 24. november 2022, klokken 11:16
Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 24. november 2022, klokken 09:26
Da har vi fått VIN i kildekoden

Datoen flyttet seg til 10.12-25.12 nå i morges, så da sjekket jeg igjen (sjekket sist i går kveld).. og der var den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gratulerer!!

Ser ut som de som har bestilt hvit/svart får levering fortløpende selvom det er bestilt sein september/starten av oktober.
Ja, kan se slik ut. Har kjørt helt standard hvit/svart uten noe EAP eller FSD... men med 21" vinterdekk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

HOFFERN342

Sitat fra: A.Mario på torsdag 24. november 2022, klokken 11:18
Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 24. november 2022, klokken 09:48
Sitat fra: odark på torsdag 24. november 2022, klokken 09:47
Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 24. november 2022, klokken 09:26
Da har vi fått VIN i kildekoden

Datoen flyttet seg til 10.12-25.12 nå i morges, så da sjekket jeg igjen (sjekket sist i går kveld).. og der var den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kult! Har du fått sms om å oppdatere viktige detaljer på kontoen din ?
Nei, ingenting enda. Kun i kildekoden. Og teksten på siden har endret seg til at de snart kontakter meg for utlevering. Har fylt ut alt der inne tror jeg for lenge siden. Mangler vel bare å betale dem


Sent from my iPhone using Tapatalk

Måtte du godkjenne noe inne på kontoen eller står alt som før?
Ingen godkjenninger enda - men kan vel hende det dukker opp når de tar kontakt for utlevering etc.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Haggish

Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 24. november 2022, klokken 11:19
Sitat fra: A.Mario på torsdag 24. november 2022, klokken 11:18
Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 24. november 2022, klokken 09:48
Sitat fra: odark på torsdag 24. november 2022, klokken 09:47
Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 24. november 2022, klokken 09:26
Da har vi fått VIN i kildekoden

Datoen flyttet seg til 10.12-25.12 nå i morges, så da sjekket jeg igjen (sjekket sist i går kveld).. og der var den.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kult! Har du fått sms om å oppdatere viktige detaljer på kontoen din ?
Nei, ingenting enda. Kun i kildekoden. Og teksten på siden har endret seg til at de snart kontakter meg for utlevering. Har fylt ut alt der inne tror jeg for lenge siden. Mangler vel bare å betale dem


Sent from my iPhone using Tapatalk

Måtte du godkjenne noe inne på kontoen eller står alt som før?
Ingen godkjenninger enda - men kan vel hende det dukker opp når de tar kontakt for utlevering etc.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Måtte godkjenne som siste trekk ved utlevering etter at de sjekket at alt annet var ok.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

bjheggset


Hentet idag. Mye bra, noen få småting:
Ladeluka er ikke heeeelt i vater. Virker litt skjev ift. min andre MY.

En fin, lang ripe langs plastikken ved hjulbuen. Ikke krise, jeg fikser det selv med noe plastfornyer. Heldigvis ingenting på lakk som jeg kunne se.

Men... jeg går fra en LR med Hakka piggdekk, til Conti VC7, å herrejesus for en forskjell Er som et vakum i forhold. Godt! Står forresten på 255/40/20. Går aldri tilbake til pigg igjen!

Ellers er bilen bedre på komfort, selv om den i utgangspunktet skal være stivere satt opp enn min 2021 LR, er denne myyyye bedre til å ta unna veien. Bedre seter og, en god del mer sidestøtte. Og ikke minst, mye mer sug i magen når man trøkker inn pedalen

Gled dere!


Sent from my iPhone using Tapatalk

A.Mario

Sitat fra: bjheggset på torsdag 24. november 2022, klokken 15:54

Hentet idag. Mye bra, noen få småting:
Ladeluka er ikke heeeelt i vater. Virker litt skjev ift. min andre MY.

En fin, lang ripe langs plastikken ved hjulbuen. Ikke krise, jeg fikser det selv med noe plastfornyer. Heldigvis ingenting på lakk som jeg kunne se.

Men... jeg går fra en LR med Hakka piggdekk, til Conti VC7, å herrejesus for en forskjell Er som et vakum i forhold. Godt! Står forresten på 255/40/20. Går aldri tilbake til pigg igjen!

Ellers er bilen bedre på komfort, selv om den i utgangspunktet skal være stivere satt opp enn min 2021 LR, er denne myyyye bedre til å ta unna veien. Bedre seter og, en god del mer sidestøtte. Og ikke minst, mye mer sug i magen når man trøkker inn pedalen

Gled dere!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nydelig!!


Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

A.Mario

#1692
Estimert levering ble plutselig borte i dag, flere det har skjedd hos?


Edit: Fikk estimert tid tilbake og måtte godkjenne nye vilkår for Tesla Vision. Fikk vin rett etter og estimerte levering endret seg til 28.11-13.12. Noen som vet hvordan man kan tracke vin nummer?
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

odark

Sitat fra: A.Mario på torsdag 24. november 2022, klokken 16:17
Estimert levering ble plutselig borte i dag, flere det har skjedd hos?


Edit: Fikk estimert tid tilbake og måtte godkjenne nye vilkår for Tesla Vision. Fikk vin rett etter og estimerte levering endret seg til 28.11-13.12. Noen som vet hvordan man kan tracke vin nummer?
Sannsynlig at din bil er i norge allerede. Ser at du har sort/sort. Jeg har ikke fått den meldingen om Tesla vision
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

HOFFERN342

Sitat fra: A.Mario på torsdag 24. november 2022, klokken 16:17
Estimert levering ble plutselig borte i dag, flere det har skjedd hos?


Edit: Fikk estimert tid tilbake og måtte godkjenne nye vilkår for Tesla Vision. Fikk vin rett etter og estimerte levering endret seg til 28.11-13.12. Noen som vet hvordan man kan tracke vin nummer?
Nice! det er jo ikke lenge til.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA