Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

anders_ss

Jeg var fysisk innom Tesla i Åsane/Bergen i dag med noen spørsmål.

Selgeren der kunne fortelle at de akkurat hadde fått inn en avbestilling på 10 stk sorte TMYP fra en bedriftskunde. Per kl15 så var 4 av dem solgt videre, og han prøvde virkelig hardt å selge en til meg også. Om jeg sa ja kunne jeg hente bilen på Tesla Kokstad/Bergen i morgen.

A.Mario

Sitat fra: anders_ss på onsdag 23. november 2022, klokken 18:22
Jeg var fysisk innom Tesla i Åsane/Bergen i dag med noen spørsmål.

Selgeren der kunne fortelle at de akkurat hadde fått inn en avbestilling på 10 stk sorte TMYP fra en bedriftskunde. Per kl15 så var 4 av dem solgt videre, og han prøvde virkelig hardt å selge en til meg også. Om jeg sa ja kunne jeg hente bilen på Tesla Kokstad/Bergen i morgen.



Hva ble det til?
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

A.Mario

For dere som nylig har fått endret edd og samtidig fått vin i kildekode, når på dagen var det endringen skjedde og dere oppdaget vin?
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

anders_ss

Sitat fra: A.Mario på onsdag 23. november 2022, klokken 18:41
Sitat fra: anders_ss på onsdag 23. november 2022, klokken 18:22
Jeg var fysisk innom Tesla i Åsane/Bergen i dag med noen spørsmål.

Selgeren der kunne fortelle at de akkurat hadde fått inn en avbestilling på 10 stk sorte TMYP fra en bedriftskunde. Per kl15 så var 4 av dem solgt videre, og han prøvde virkelig hardt å selge en til meg også. Om jeg sa ja kunne jeg hente bilen på Tesla Kokstad/Bergen i morgen.



Hva ble det til?


Har hvit MYP i bestilling med EDD 30/11-16/12. Kjekt å få bil litt før, men må da betale ekstra for svart bil, vet ikke om det er verdt 10.000 for å få ut bil 2-3 uker tidligere.

Er i tenkeboksen.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Drive

Jeg skal hente en YP på fredag som er bestilt i starten av juni i år. Jeg har ikke fått noen melding om at Tesla Vision tar over for parkeringssensorer og heller ingenting jeg måtte bekrefte. Jeg har 2023-modell VIN. Betyr dette at jeg får parkeringssensorer eller er det noen som nylig har hentet bil med samme erfaring?

Myp23

Da ble EDD endret til 08.12.22 - 24.12.22, tidligere 01.12.22 - 31.12.22  :D det går i riktig retning, mulig det blir en fin julegave i år! MYP Hvit/sort

tetif30

Ingen av Tesla'ene som leveres ut nå har parkeringssensorer. Det sluttet Tesla med å levere på bilene fra oktober. Det var en av grunnene til at jeg utsatte min levering til godt uti 2023 på
MYP. Dette gjorde jeg også for å kunne få med alt i hardware 4.0 pakken og muligheten for Quicksilver. Fikk også vite fra Tesla-selgeren at prisene kan bli satt ned for å møte den økende konkurransen i elbil-markedet.

matta85

Hentet MYP hvit i dag. Må si at jeg ble litt undervelmet av overleveringen av en bil til nesten 650'. Fikk nøkkelkortene i hånden og gratulerer med ny bil og deretter var det bare 'den står et sted utenfor, neste'. Fikk 21" R5EV. Bilen så bra ut og kjentes bra og tight på veien. Vanskelig å sjekke lakk osv i sludd. Bilen var uten USS, fikk ingen info om at dette ble fjernet underveis. En svart MYP ved siden av med ganske nærme reg. nr hadde USS. Nesten 3 timer senere når jeg hadde kommet hjem fikk jeg sms fra dem med info om at overlevering kom til å gå for seg slik. Så alt i alt skuffet over overleberings prosessen, men de 8 milene med den hjem så virker den som en god bil.

odark

Sitat fra: A.Mario på onsdag 23. november 2022, klokken 18:47
For dere som nylig har fått endret edd og samtidig fått vin i kildekode, når på dagen var det endringen skjedde og dere oppdaget vin?
Ca kl 1330
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

matta85

En ting jeg lurer litt på. Hengerfestet til bilen lå i frunken. Ikke mottatt noe info på hvem/når/hvor/hvordan dette festes. Er vel ikke noe de mener man skal ordne opp i selv?

HOFFERN342

Sitat fra: matta85 på onsdag 23. november 2022, klokken 21:19
En ting jeg lurer litt på. Hengerfestet til bilen lå i frunken. Ikke mottatt noe info på hvem/når/hvor/hvordan dette festes. Er vel ikke noe de mener man skal ordne opp i selv?
Det festes vel på samme måte som alle avtagbare hengerfester vil jeg tro? Tesla har vel et deksel foran der inngangen er, midt bakpå på Model Y. På vår tidligere Model X var dekselet litt under bakpå. Også kjøres det vel bare rett inn... eller? Mangler den noe for å få satt det på og tatt det selv de gangene du trenger det?


Sent from my iPhone using Tapatalk

tetif30

Sitat fra: matta85 på onsdag 23. november 2022, klokken 21:07
Hentet MYP hvit i dag. Må si at jeg ble litt undervelmet av overleveringen av en bil til nesten 650'. Fikk nøkkelkortene i hånden og gratulerer med ny bil og deretter var det bare 'den står et sted utenfor, neste'. Fikk 21" R5EV. Bilen så bra ut og kjentes bra og tight på veien. Vanskelig å sjekke lakk osv i sludd. Bilen var uten USS, fikk ingen info om at dette ble fjernet underveis. En svart MYP ved siden av med ganske nærme reg. nr hadde USS. Nesten 3 timer senere når jeg hadde kommet hjem fikk jeg sms fra dem med info om at overlevering kom til å gå for seg slik. Så alt i alt skuffet over overleberings prosessen, men de 8 milene med den hjem så virker den som en god bil.

Hvordan fant du ut at nabobilen hadde USS? Iflg Tesla sluttet de å levere dette fra oktober av

k1

Sitat fra: matta85 på onsdag 23. november 2022, klokken 21:19
En ting jeg lurer litt på. Hengerfestet til bilen lå i frunken. Ikke mottatt noe info på hvem/når/hvor/hvordan dette festes. Er vel ikke noe de mener man skal ordne opp i selv?

JGI
(Just Google It)  :+1:

A.Mario

Sitat fra: Myp23 på onsdag 23. november 2022, klokken 20:41
Da ble EDD endret til 08.12.22 - 24.12.22, tidligere 01.12.22 - 31.12.22  :D det går i riktig retning, mulig det blir en fin julegave i år! MYP Hvit/sort


Takk for svar  :) :+1:
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA