Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

HOFFERN342

Sitat fra: Machan på torsdag 17. november 2022, klokken 16:27
Sitat fra: CEM07 på torsdag 17. november 2022, klokken 14:42
Sitat fra: Taben på torsdag 17. november 2022, klokken 12:03
Sitat fra: matta85 på torsdag 17. november 2022, klokken 11:49
Hei. Skal hente ut bil ons neste uke. Nå med at det er varslet snø mot helgen, de har vel ikke lov til å levere ut bil med sommerdekk som da ikke er lovlig å føre på norske veier under slike forhold?

Har bestilt med 21" vinterdekk, og det står i bestillingen at den blir levert på vinterdekk f.o.m. oktober om jeg husker riktig.

Hvis status er at de ikke klarer å levere iht. kontrakten så bør de komme opp med alternative løsninger spør du meg. Feks å tilby at man låner 19" vintersett til de får 21" inn igjen.

Hei. Hvis du ikke har fått annen beskjed så blir bilen levert med det du har bestilt :). Vinterdekk leveres på bilen fra 1. Oktober til og med 31. Mars. Enkelte har fått beskjed om at det er leveringsproblemer på vinterdekk 21", om du ikke har fått beskjed om det så gjelder det ikke deg :)
Jeg hentet bil i Drammen forrige fredag og fikk beskjed dagen før at de ikke hadde 21" vinterhjul på lager. Jeg fikk tilbud om 19" noe jeg ikke aksepterte. Jeg hadde 4-5 telefonsamtaler hvor jeg insisterte på å bytte fra 19" til 21" når de kom inn på lager, men det var ikke mulig å få til. Jeg fortsatte diskusjonen når jeg hentet bilen, men måtte til slutt gi opp. Jeg endte opp med å kjøre av gårde på sommerhjul og jobber nå med å finne nye vinterhjul. Tesla skulle ringe meg når de fikk inn 21" og håpet på at det skulle skje i begynnelsen av desember, men det er stor usikkerhet.

Fikk samme beskjed i dag, ikke mulig å låne 19" felger til de får 21" på lager for så å bytte tilbake.
De sa samtidig at de ikke får 21" på lager før 2023, merk dette er utlevering i Drammen, så vet ikke hvordan det står til med andre lokasjoner. Man må ta til takke med 19" eller finne en egen løsning og bytte hjul ved utlevering.
Men er det 21 tommer felger de er tomme for, eller dekk, eller begge deler? Om de kun er dekkene kan vi jo hente ut felgene og ta de med til et dekkverksted som selger tilsvarende vinterdekk.

Sent from my iPhone using Tapatalk

snakkesalig

Det er dekk som er mangelvare, men de leverer ikke ut løse felger, men mulig man kan få det til om man gidder å krangle.

HOFFERN342

Sitat fra: snakkesalig på torsdag 17. november 2022, klokken 17:05
Det er dekk som er mangelvare, men de leverer ikke ut løse felger, men mulig man kan få det til om man gidder å krangle.
Tenker jo at det er det minste de kunne gjort. Tar gladelig ut kun felgene for så å kjøpe meg dekk et annet sted.. felgene er en av de største grunnene til at vi ville ha bilen i dette huset, sommer og vinter.

Trultefan

Hentet bil idag med siste software 2022.40.4.1. Ser ikke noe tegn til at noe registrerer avstand. Dette er før kamera har kalibrert seg ferdig. Men det er vel bare for autopilot?

Edit: Fikk forresten med 1 år premium conn. trodde det skulle være 1 mnd
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

tornaldo

Det er vel fordi du har en gammel bestilling, fra da det fulgte med 1 år.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Trultefan

Aha. Så det har vært endringer på det underveis også ja.

@tornaldo: Har du fått siste software og ser noe indikasjon på at du er i nærheten av noe?
Tesla Model 3 SR+ MY21

tornaldo

Har 2022.40.4.1, og ikke noe nytt her dessverre.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Sandvika

Sitat fra: Trultefan på torsdag 17. november 2022, klokken 19:02
Hentet bil idag med siste software 2022.40.4.1. Ser ikke noe tegn til at noe registrerer avstand. Dette er før kamera har kalibrert seg ferdig. Men det er vel bare for autopilot?

Edit: Fikk forresten med 1 år premium conn. trodde det skulle være 1 mnd
Fikk du beskjed om at sensorene ville mangle på forhånd?

Trultefan

Ja. Måtte godta bil uten uss på kontoen.
Tesla Model 3 SR+ MY21

ModelY2021

Da har jeg fått VIN og endret EDD. 01/12 - 16/12. Håper den kommer før 10/12 for da drar jeg på ferie..

mxm

Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 17. november 2022, klokken 17:06
Tenker jo at det er det minste de kunne gjort. Tar gladelig ut kun felgene for så å kjøpe meg dekk et annet sted.. felgene er en av de største grunnene til at vi ville ha bilen i dette huset, sommer og vinter.

Jeg ringte tesla i dag for å høre om vinterdekk, og de fortalte meg at det er et pågående problem som kan løse seg i desember, men som kan fortsette inn i januar også.

Han sa, problemet er med hele settet - felger pluss dekk, så det er ingen alternativer for å få bare felgene.

Han nevnte imidlertid at jeg kan velge å kjøre med sommerdekk og ikke bruke bilen før jeg får vinterdekk eller jeg kan få refundert vinterdekk og ordne det selv fra et annet sted.

HOFFERN342

Nytt estimat i dag 04.12 - 20.12

Ikke noe VIN enda.. men håpet om bil i år stiger. Har oppdatert listen.

Haggish

Dere som har tatt ut i Drammen nå og gått for 19" vinterhjul. Hvilke dekk fikk dere R3eller R5ev?
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

jokke

Sitat fra: Trultefan på fredag 18. november 2022, klokken 05:48
Ja. Måtte godta bil uten uss på kontoen.
Snodig, jeg har utlevering 28/11 MYP med vin nr som sier 2023 modell.
Har ikke måtte godta noe på kontoen

odark

Sitat fra: mxm på fredag 18. november 2022, klokken 12:37
Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 17. november 2022, klokken 17:06

Jeg ringte tesla i dag for å høre om vinterdekk, og de fortalte meg at det er et pågående problem som kan løse seg i desember, men som kan fortsette inn i januar også.

Han sa, problemet er med hele settet - felger pluss dekk, så det er ingen alternativer for å få bare felgene.

Han nevnte imidlertid at jeg kan velge å kjøre med sommerdekk og ikke bruke bilen før jeg får vinterdekk eller jeg kan få refundert vinterdekk og ordne det selv fra et annet sted.

eg hadde en liknende korrespondanse med Tesla, endog gjennom sms.
Forhørte meg om 21" , fikk svar om jeg ville ha piggfrie/med pigg 19". Jeg svarte at jeg gjerne kunne ta 19" og de skulle endre det i bestillingen min. Men 10 minutter etterpå får jeg en sms om at siden jeg ikke hadde tilordent VIN ville de se an å endre til 19" fra 21". De estimerte tidlig 2023. Det var uklart for meg om de mente dekkene eller selve bilen. Etterspurte svar om bilen faktisk kommer i år og at jeg har EDD 4-20 des. Til svar : Det kan godt stemme det (red anm EDD), vi måvente og se hvor mange biler vi får til Norge.

Ikke særlig betryggende svar egentlig...

Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA