Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Øyvind.h

Jeg kan dessverre ikke gjøre fargebytte uten at prisen endres, så da må jeg bare stå med fargen jeg har valgt. Eller, den fargen Tesla sier at jeg nå skal få vel og merke :)
VIN har jeg ikke funnet, og ettersom vi nå er i midten av november og kun enkelte biler med quicksilver fargen er observert ved fabrikken tror jeg vel kanskje ikke det kommer noen quicksilver før nyttår?
Ettersom jeg bestilte for 3,5 år siden burde jo min bestilling være en av de tidlige som ankommer, men uten VIN og uten særlig spor av slike biler kan det bli tight å rekke dette før nyttår.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

k1


Drive

Noen som har oppdatering på 21" vinterhjul? Kan dette leveres i år?

Lucifer-

Overtok levering på en svart/svart i dag og da måtte jeg ta 19" hvis jeg ville ha vinterdekk.

Nå er jeg forsåvidt glad for at jeg kan bruke Gemini og slipper 21" på vinterhjula, men jeg skjønner at det er kjipt for dere andre.

Drive

Var det noe nytt om estimert leveringstid for 21" vinterdekk?

Lucifer-

Spurte ikke, men han antok levering av bil i månedsskiftet og da fikk jeg beskjed om at det kun var 19" som var tilgjengelig..

HOFFERN342

Sitat fra: Lucifer- på tirsdag 15. november 2022, klokken 14:12
Spurte ikke, men han antok levering av bil i månedsskiftet og da fikk jeg beskjed om at det kun var 19" som var tilgjengelig..
Kan man velge å bare ta ut felgene isåfall, med en rabatt? Også skaffe seg dekk på egenhånd?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lucifer-


førategangtesla

I går fikk jeg melding om utlevering slutten av måneden. Jeg har tidligere ikke hatt vin i kildekoden, men da jeg fullførte innbytte i dag så ser jeg plutselig at det ligger VIN der, XP7GCEL7PB04xxxx bestilt starten juli, sort-sort

Når jeg søker VIN på vegvesen så står det at bilen ikke er registrert på eier enda, men her ligger all info om vekt osv. Pleier tesla å registrere inn til vegvesen allerede når bilen er på båt? Har fått utlevering om ca et par uker til.

En annen ting, siffer 7 i vin betyr vel batteri, hva sier egentlig E som er i mitt nummer? Får vi enda 75kwh batteri på performance?

Det har igrunnen gått veldig greit å vente disse månedene, men jeg begynner å merke det nå at jeg gleder meg, så blir et par spente uker nå.

geear

Sitat fra: Lucaria på tirsdag 15. november 2022, klokken 12:06
Grattis i forskudd til dere som får Quicksilver før jul. Jeg ville igentlig hatt grå, og hade likt en sølv veldig godt, men jeg valgte vit da datoen for grå drog ut inn i 2023 og det turte jeg rett og slett ikke.

Vit er også fin, men sølv er nydelig, og min erfarenhet av "grå" biler er at det er den beste fargen for at bilen skal se pen ut mest mulig, dvs støv og annet syns ikke like godt.
Helt til du har hatt en liten skade og må få lakkert noe, da er bilen ødelagt av fargeforskjeller.  :'(

Ser så utrolig godt en omlakkert dør på sølv (og hvit) bil, og med 13 lag på denne quicksilver-lakken, så blir det neppe noe lettere å matche enn en standard sølvfarge...

tklev

Ser dårlig ut for de som har hvitt interiør🧐😔

Lacaixxa

Noen som har fått bekreftet levering av grå/sølv før nyttår? Mitt estimat er borte igjen.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

magne93

20stk model Y har ankommet Tromsø 👍🏻

loiphin

YES!!! Just got my VIN.... XP7YGCEL4PB050xxx. EDD has changed to 2-17th December.

My order date was 13.6.22 , White/Black MYP.

I had to login to tesla's site and agree to the fact that the car uses Tesla Vision.
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

A.Mario

Sitat fra: loiphin på tirsdag 15. november 2022, klokken 20:42
YES!!! Just got my VIN.... XP7YGCEL4PB050xxx. EDD has changed to 2-17th December.

My order date was 13.6.22 , White/Black MYP.

I had to login to tesla's site and agree to the fact that the car uses Tesla Vision.

Congratulations! Where do you have delivery?
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA