Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Haggish

Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 11. november 2022, klokken 17:01
Sitat fra: Haggish på fredag 11. november 2022, klokken 16:55
Idag dukket mitt VIN nr opp gitt best. 17.06.22 h/s
Med den farten får vel de som bestilt bil i Juli opp VIN neste uke, kanskje til og med August. Såfremt bilen er hvit eller svart, med svart interiør.

Har lagt merke til at folk i starten og mot slutten av Juni har fått denne uken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kanskje det🙏. Ifølge teslanews i går er resten av årets produksjon til tyskerne, ingen flere biler sendes ut nå. Men kaia står vel full av julepresanger forhåpentligvis 😉🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

HOFFERN342

Sitat fra: Haggish på fredag 11. november 2022, klokken 17:08
Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 11. november 2022, klokken 17:01
Idag dukket mitt VIN nr opp gitt best. 17.06.22 h/s
Med den farten får vel de som bestilt bil i Juli opp VIN neste uke, kanskje til og med August. Såfremt bilen er hvit eller svart, med svart interiør.

Har lagt merke til at folk i starten og mot slutten av Juni har fått denne uken.

Kanskje det. Ifølge teslanews i går er resten av årets produksjon til tyskerne, ingen flere biler sendes ut nå. Men kaia står vel full av julepresanger forhåpentligvis
Tror jeg ikke på.
Om mulig så kan det være at alt som bestilles fra nå og ut året er ment til Tyskland.. men tror ikke de flytter tyskerne frem i køen for å få bil, det hadde skapt stor furore fra andre markeder i Europa som de ønsker å tilfredsstille (Frankrike, Spania osv. for å nevne noen).

Odinpodin

Sto også i teslamags tidligere at desember produksjonen var forbeholdt tyske markedet..

Haggish

Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 11. november 2022, klokken 17:11

Kanskje det. Ifølge teslanews i går er resten av årets produksjon til tyskerne, ingen flere biler sendes ut nå. Men kaia står vel full av julepresanger forhåpentligvis
Tror jeg ikke på.
Om mulig så kan det være at alt som bestilles fra nå og ut året er ment til Tyskland.. men tror ikke de flytter tyskerne frem i køen for å få bil, det hadde skapt stor furore fra andre markeder i Europa som de ønsker å tilfredsstille (Frankrike, Spania osv. for å nevne noen).

[/quote]

Husk Tesla har lovet tyskerne og dekke tapet på de som ikke får bilen før nyttår, det er €2500 (25000 kr) pr bil. Jo flere de levere før nyttår desto mindre blir tapet.

https://youtu.be/8R1jA85XcRs
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

geear

Sitat fra: RJK på fredag 11. november 2022, klokken 13:53
Sitat fra: Lucid på fredag 11. november 2022, klokken 12:25
Sitat
Hva er galt med Gemini ?

Ikke noe annet enn at jeg ikke liker utseendet  8)
Noen som har sjekket hva det koster for Gemini-felger i 21" når man kjøper de utenom kjøp med bil? Har en mistanke om at det er samme pris som gjelder, så man ville i tilfellet tapt på diff av pris på 19" og det man ev får solgt de for på finn.no.

Skjønner at det er sure nok penger å måtte legge ut for et dekksett man ikke vil ha, men sammenlignet med prisen for en bot om man blir stoppet med sommerdekk på vinterføre, så er vel tapet mindre.
Gemini finnes kun i 19". Hvorfor har du en slik mistanke? Prisen på 21" fra Tesla, med bil, er faktisk meeeget bra, tror knapt det er mulig å finne uoriginale jallafelger i 21" med Nokian-dekk for samme pris. Tesla sine felgpakker har jeg alltid opplevd som reellt momsfrie, i motsetning til for eksempel Kia og VW.

RJK

Sitat fra: geear på fredag 11. november 2022, klokken 20:53
Sitat
Hva er galt med Gemini ?

Noen som har sjekket hva det koster for Gemini-felger i 21" når man kjøper de utenom kjøp med bil? Har en mistanke om at det er samme pris som gjelder, så man ville i tilfellet tapt på diff av pris på 19" og det man ev får solgt de for på finn.no.

Skjønner at det er sure nok penger å måtte legge ut for et dekksett man ikke vil ha, men sammenlignet med prisen for en bot om man blir stoppet med sommerdekk på vinterføre, så er vel tapet mindre.
Gemini finnes kun i 19". Hvorfor har du en slik mistanke? Prisen på 21" fra Tesla, med bil, er faktisk meeeget bra, tror knapt det er mulig å finne uoriginale jallafelger i 21" med Nokian-dekk for samme pris. Tesla sine felgpakker har jeg alltid opplevd som reellt momsfrie, i motsetning til for eksempel Kia og VW.
Ja, jeg rota med å legge inn Gemini, så se bort fra det. Altså, hva koster 21" kjøpt i ettertid sammenlignet med å kjøpe de med bilen?

Nei, mulig jeg bare gjettet på at pris ink mva og pris eks mva ble det samme, slik man opplever fra mange av de andre forhandlerne. Om Tesla er bedre og ærligere her, så er jo det flott.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

odark

Idag dukket mitt VIN nr opp gitt 😉🙏 best. 17.06.22 h/s
Endret årstallet på bestillingen din , fra "Din Model Y" til Model Y 2022/3 da du fikk VIN ?
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Haggish

Prøv og sjekk hva et hjul koster som reservedel, tror du får sjokk😉
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

RJK

Sitat fra: ELTesla på fredag 11. november 2022, klokken 14:51
Gemini-felger i 21"?
Sorry, tullefeil. Egentlig klar over at Gemini er stardardfelgene, så mente Tesla originalfelger i 21"..

:)
Bosted Oslo

RJK

Sitat fra: Haggish på fredag 11. november 2022, klokken 22:29
Prøv og sjekk hva et hjul koster som reservedel, tror du får sjokk😉
Nå var det jo det som ikke var så lett, da Tesla ikke legger ut hjulene i shopen sin. Hadde vært interessant å vite hva de koster retail inkludert mva.
Bosted Oslo

Odinpodin

6000 ville tesla ha av de som prøvekjørte før meg for en monster kantkjørt 21"

Sandvika

Hadde du fått beksjed på forhånd at uss manglet?

geear

Sitat fra: RJK på fredag 11. november 2022, klokken 21:37
Sitat fra: geear på fredag 11. november 2022, klokken 20:53
Sitat
Hva er galt med Gemini ?

Ja, jeg rota med å legge inn Gemini, så se bort fra det. Altså, hva koster 21" kjøpt i ettertid sammenlignet med å kjøpe de med bilen?

Nei, mulig jeg bare gjettet på at pris ink mva og pris eks mva ble det samme, slik man opplever fra mange av de andre forhandlerne. Om Tesla er bedre og ærligere her, så er jo det flott.
Vet ikke felgprisen, men vet fra X at felgene var mye dyrere løse. Antar det er likt med Überturbine til Y P. Bare dekkene er nok ca. 14-15k, TPMS er godt 3k, omlegging og balansering fort 1000-1500,-, så da er det bare 10500-11500,- igjen til fire felger. Ganske sikker på du må ut med mer enn det for løse felger.

k1

Quicksilver synlig ut fra Giga Berlin!
Produksjon av andre farger enn hvit og sort er nå i gang  :+1:
Ser skikkelig lekker ut syns jeg.

fra: 5:40

https://youtu.be/d68OeR8uqV0?t=342
og

https://youtu.be/d68OeR8uqV0?t=1444

maxmekker

Bestilt 29/5 ( est. lev. da var aug-sept)
'100' datoendringer gjennom månedene med venting ( kjiipeste dato var nov-januar )
fant vin på Onsdag( kildekode)
fikk SMS på fredag om å velge utlevering. Første 'nybil' siden 2006 så håper det ikke er altfor mye å plukke på , og at Drammen varter opp med oppholdsvær  :)
Renteprosent står fortsatt til 2.34 % i oversikten så får vi se hvor lenge det varer

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA