Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

CEM07

Sitat fra: Lucid på torsdag 10. november 2022, klokken 23:50
Sitat fra: CEM07 på torsdag 10. november 2022, klokken 09:31
Skal hente en Y P i morgen i Drammen og fikk akkurat en telefon fra Tesla om at de ikke hadde 21" felger med vinterdekk på lager. De viste heller ikke når de skulle få dem inn, men kunne tilby meg 19" i stedet med tilhørende redusert pris. Jeg sa jeg kunne ha disse midlertidig for å bytte når de fikk inn 21" noe de ikke var veldig villige til.
For meg er dette uaktuelt og jeg insisterte på denne løsningen. Jeg fikk beskjed om at en kollega skulle ringe meg opp så nå venter jeg i spenning.
Noen andre som har opplevd dette? Eventuelt hvordan har dette blitt løst?

Hvilke felger fikk du som alternativ? Gemini?
Fikk Gemeni, men takket nei og kjørte av gårde med sommerdekk. Ser an været i avvente på at riktige hjul skal komme på lager. De håpet på i begynnelsen av desember, eventuelt kjøper jeg fra 3. part.
Flere andre frustrerte kunder som ikke fikk hjulene de hadde bestilt.
Ellers fornøyd med bilen som ser hel og pen ut, også overaskende godt lydisolert (er vant med Model X 2017)
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

Lucid

Sitat fra: CEM07 på fredag 11. november 2022, klokken 11:32
Skal hente en Y P i morgen i Drammen og fikk akkurat en telefon fra Tesla om at de ikke hadde 21" felger med vinterdekk på lager. De viste heller ikke når de skulle få dem inn, men kunne tilby meg 19" i stedet med tilhørende redusert pris. Jeg sa jeg kunne ha disse midlertidig for å bytte når de fikk inn 21" noe de ikke var veldig villige til.
For meg er dette uaktuelt og jeg insisterte på denne løsningen. Jeg fikk beskjed om at en kollega skulle ringe meg opp så nå venter jeg i spenning.

Fikk Gemeni, men takket nei og kjørte av gårde med sommerdekk. Ser an været i avvente på at riktige hjul skal komme på lager. De håpet på i begynnelsen av desember, eventuelt kjøper jeg fra 3. part.
Ellers fornøyd med bilen som ser hel og pen ut, også overaskende godt lydisolert (er vant med Model X 2017)

Hmm... Kanskje sikre meg noen hos Dekk24 da. Gemini er uaktuelt.
Tesla Model YP hvit/sort 11.22
VW e-golf 12.20 -

odark

Sitat fra: Lucid på fredag 11. november 2022, klokken 11:59
Sitat fra: CEM07 på fredag 11. november 2022, klokken 11:32

Hmm... Kanskje sikre meg noen hos Dekk24 da. Gemini er uaktuelt.
Hva er galt med Gemini ?
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Lucid

Sitat
Hva er galt med Gemini ?

Ikke noe annet enn at jeg ikke liker utseendet  8)
VW e-golf 12.20 -

Turbotesla

Endelig var det min tur! Da gjelder det bare å få solgt den gamle :D
Tesla model YP hvit/sort bestilt 03.06
E-golf 19' - nov 18 - nå

Drive

Dere som har fått booket leveringstid, har dere fått synlig VIN? Jeg har bare i kildekode fortsatt.

Lucid

Har dere som nylig har mottatt bil og har finansiering via Tesla og DNB fått beholde opprinnelig rente? Hva er renten på lånet ved signering av dokumenter?
VW e-golf 12.20 -

Turbotesla

Sitat fra: Drive på fredag 11. november 2022, klokken 13:37
Dere som har fått booket leveringstid, har dere fått synlig VIN? Jeg har bare i kildekode fortsatt.
Vin er synlig ved at du laster ned en sånn "Tesla VIN finder" utvidelse til Chrome. Jeg fikk mitt vin forrige fredag.
Tesla model YP hvit/sort bestilt 03.06
E-golf 19' - nov 18 - nå

Drive

Sitat fra: Turbotesla på fredag 11. november 2022, klokken 13:43
Vin er synlig ved at du laster ned en sånn "Tesla VIN finder" utvidelse til Chrome. Jeg fikk mitt vin forrige fredag.

Det er ikke synlig VIN.

RJK

Sitat fra: Lucid på fredag 11. november 2022, klokken 12:25
Sitat
Hva er galt med Gemini ?

Ikke noe annet enn at jeg ikke liker utseendet  8)
Noen som har sjekket hva det koster for Gemini-felger i 21" når man kjøper de utenom kjøp med bil? Har en mistanke om at det er samme pris som gjelder, så man ville i tilfellet tapt på diff av pris på 19" og det man ev får solgt de for på finn.no.

Skjønner at det er sure nok penger å måtte legge ut for et dekksett man ikke vil ha, men sammenlignet med prisen for en bot om man blir stoppet med sommerdekk på vinterføre, så er vel tapet mindre.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ELTesla

GOS

Og hvilen fargekombo har dere?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

bjheggset

Nei. Men sjekk kontoen din i en nettleser og finn sluttfakturaen under dokumenter på «Final invoice».

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haggish

Idag dukket mitt VIN nr opp gitt 😉🙏 best. 17.06.22 h/s
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

HOFFERN342

Sitat fra: Haggish på fredag 11. november 2022, klokken 16:55
Idag dukket mitt VIN nr opp gitt best. 17.06.22 h/s
Med den farten får vel de som bestilt bil i Juli opp VIN neste uke, kanskje til og med August. Såfremt bilen er hvit eller svart, med svart interiør.

Har lagt merke til at folk i starten og mot slutten av Juni har fått denne uken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA