Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

hELgenen

Har man ikke angrerett? Bilen er jo bestilt på nett.

Personlig blir jeg voldsomt opphengt i denne type feil og hadde forsøkt å heve kjøpet og kanskje funnet meg en ny på finn.no med perfekte linjer...Jeg hadde heller betalt noen få lapper ekstra for å få en perfekt bil.

En blir jo mistenksom på hele bilen når en ser slikt som bildene viser...

Men for mange betyr ikke slikt noe og kan veies opp av andre ting. Folk tenker ulikt om dette...men skal du angre så har du vel en tidsfrist du må overholde..

Drive

Sitat fra: hELgenen på torsdag 10. november 2022, klokken 15:41

Personlig blir jeg voldsomt opphengt i denne type feil og hadde forsøkt å heve kjøpet og kanskje funnet meg en ny på finn.no med perfekte linjer...Jeg hadde heller betalt noen få lapper ekstra for å få en perfekt bil.

Men for mange betyr ikke slikt noe og kan veies opp av andre ting. Folk tenker ulikt om dette...men skal du angre så har du vel en tidsfrist du må overholde..

I USA har de vel muligheten til å "refuse delivery" en gang, også må du godta bil nr 2. Her i Norge er det vel slik at du stiller deg bakerst i køen igjen om du ikke tar utlevering.

Haggish

Kan virke som de nå har samme metode som på slutten av 2020. Da virket det som de leverte ut alt de produserte, så ble kundene kvalitetskontrollen. Det største problemet er nok at de vokser for fort og klarer ikke og følge opp med god kundebehandling og logistikk, Gode medarbeidere må man som oftest ta fra andre bedrifter og da må man jo også betale godt for de. Ikke sikkert Tesla tenker slik😉
Jeg sa til meg selv i 2020 at jeg ikke skulle bestille Tesla på slutten av året,så jeg bestilte i Juni, men får den på slutten av året allikevel. 🤪🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

Christ3107

Sitat fra: Drive på torsdag 10. november 2022, klokken 15:29
Sitat fra: Christ3107 på torsdag 10. november 2022, klokken 15:21
Hentet ut en hvit MYP i dag i Drammen.
Ser ut som jeg har fått en skikkelig mandagsbil... Selv om disse er fra Berlin er nok ikke kvalitetskontrollen helt friskmeldt.

Følgende mangler:
• Panel gaps på 3 av 4 dører
• Stort panel gap på ene siden av bagasjeluken
• Løst deksel på ladeluke
• Hanskerom som ikke åpner seg mer enn 10 cm

Bilder: https://imgur.com/a/lLzznFl

Måtte akseptere utlevering av bilen før man hele tatt fikk sett den. Viste manglende til de som jobbet der, men fikk bare beskjed om å melde det inn i appen.

Jeg kjenner jeg gruer meg litt til dette selv... Min første Tesla. Hva er VIN på din bil?
Det er også ganske irriterende å måtte trenge å melde det inn i app. Dette skulle de bare ha fikset før utlevering.

VIN: 424XX

Turbotesla

Sitat fra: Dario88m på torsdag 10. november 2022, klokken 15:12
01.06.22  :)
I ordered the 03.06, same color option. If I am lucky I will recive it the same week :)
Tesla model YP hvit/sort bestilt 03.06
E-golf 19' - nov 18 - nå

Otkristo

Sitat fra: Haggish på torsdag 10. november 2022, klokken 15:56

Kan virke som de nå har samme metode som på slutten av 2020. Da virket det som de leverte ut alt de produserte, så ble kundene kvalitetskontrollen. Det største problemet er nok at de vokser for fort og klarer ikke og følge opp med god kundebehandling og logistikk, Gode medarbeidere må man som oftest ta fra andre bedrifter og da må man jo også betale godt for de. Ikke sikkert Tesla tenker slik😉
Jeg sa til meg selv i 2020 at jeg ikke skulle bestille Tesla på slutten av året,så jeg bestilte i Juni, men får den på slutten av året allikevel. 🤪🙏
Jeg må innrømme at jeg hadde nok tatt ut bilen hvis alternativet var å måtte vente til neste år og betale avgifter.
Kan virke som at Tesla har tenkt det samme?!?

HOFFERN342

Sitat fra: Otkristo på torsdag 10. november 2022, klokken 16:37
Sitat fra: Haggish på torsdag 10. november 2022, klokken 15:56

Kan virke som de nå har samme metode som på slutten av 2020. Da virket det som de leverte ut alt de produserte, så ble kundene kvalitetskontrollen. Det største problemet er nok at de vokser for fort og klarer ikke og følge opp med god kundebehandling og logistikk, Gode medarbeidere må man som oftest ta fra andre bedrifter og da må man jo også betale godt for de. Ikke sikkert Tesla tenker slik
Jeg sa til meg selv i 2020 at jeg ikke skulle bestille Tesla på slutten av året,så jeg bestilte i Juni, men får den på slutten av året allikevel.
Jeg må innrømme at jeg hadde nok tatt ut bilen hvis alternativet var å måtte vente til neste år og betale avgifter.
Kan virke som at Tesla har tenkt det samme?!?
Det viktige er bare å dokumentere det man finner, så melde det inn i appen til dem umiddelbart etterpå. Deretter kan det bli håndtert når det passer begge. De fleste som henter ut bil har kanskje sett for seg, forventet, å kunne kjøre hjem med en gang etterpå.

Hatt nye BMW tilbake både 2 og 3 ganger på småting som jeg merker etter overtakelse, ofte skjult og ikke like synlig som her.. men allikevel. Så det er ikke unormalt når man kjøper nybil, nesten alltid noe rusk som slipper igjennom kontrollen (som skjer manuelt, hvor personell kanskje er mer «sloppy» på slutten av dagen?).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haggish

Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 10. november 2022, klokken 16:42

Det viktige er bare å dokumentere det man finner, så melde det inn i appen til dem umiddelbart etterpå. Deretter kan det bli håndtert når det passer begge. De fleste som henter ut bil har kanskje sett for seg, forventet, å kunne kjøre hjem med en gang etterpå.

Hatt nye BMW tilbake både 2 og 3 ganger på småting som jeg merker etter overtakelse, ofte skjult og ikke like synlig som her.. men allikevel. Så det er ikke unormalt når man kjøper nybil, nesten alltid noe rusk som slipper igjennom kontrollen (som skjer manuelt, hvor personell kanskje er mer «sloppy» på slutten av dagen?).

Det viktigste og få dokumentert er skader som i etterkant kan sies at du selv kan ha påført bilen.
Alle rene produksjonsfeil er lettere og få gjort i etterkant, om de da ikke sier "innenfor standard".Da må en krangle litt mer dessverre 😉🙏
Husk også at de levere ut veldig mange biler og at de fleste er veldig bra😎Det er bare vi nerder som er her inne og vi er ikke mange % av Tesla kundene.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

HOFFERN342

Sitat fra: Haggish på torsdag 10. november 2022, klokken 16:54
Sitat fra: HOFFERN342 på torsdag 10. november 2022, klokken 16:42

Det viktigste og få dokumentert er skader som i etterkant kan sies at du selv kan ha påført bilen.
Alle rene produksjonsfeil er lettere og få gjort i etterkant, om de da ikke sier "innenfor standard".Da må en krangle litt mer dessverre
Husk også at de levere ut veldig mange biler og at de fleste er veldig braDet er bare vi nerder som er her inne og vi er ikke mange % av Tesla kundene.
Så absolutt

Lars C. Krogenæs

La inn denne som første innlegg i denne tråden (side1), så blir det enklere å finne den når dere har nye opplysninger.

Husk fanen for Performance.

Lars
Sitat fra: Krissulf på torsdag 10. november 2022, klokken 12:41
Hei kommende Performance eiere. Vi i forumgruppen for leveranse av LR valgte en stund tilbake å lage et skjema for alle bestillinger av LR med alle konfigurasjoner som er valgt (dvs de kunder som ønsket registrere seg på skjemaet). Dette ble laget for å skape en bedre oversikt, der man kan sammenligne og potensielt bli klokere på når du kan vente deg bil, eller gi kjennskap til andre ting. Legger ved link til arket. Vær obs når dere eventuelt registrerer dere at dere gjør det på arket med navn "Performance" og ikke "Long Range". Jo flere av dere som registrerer seg, jo bedre oversikt får dere.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1dvshxN-tNDtC2RvvSYrm2R1vG6DgugmcpPcBA6P7f1Y/edit#gid=406380840
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Haggish

Om alt er som det bør være er vel jeg den neste på regnearket som bør motta VIN 😃🤪🙏
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

førategangtesla

Ser ut som jeg har fått en skikkelig mandagsbil... Selv om disse er fra Berlin er nok ikke kvalitetskontrollen helt friskmeldt.

Følgende mangler:

Måtte akseptere utlevering av bilen før man hele tatt fikk sett den. Viste manglende til de som jobbet der, men fikk bare beskjed om å melde det inn i appen.

Får man ikke sett bilen engang før man må akseptere? Kan ikke si at jeg gleder meg så veldig til å hente ut bil hvis det skal være slik.

Så hvis jeg aksepterer bilen uten å ha fått sett den og den ikke er som forventet og i verste fall har flere panelgaps osv, er det da for sent å kansellere?

Høres veldig merkelig ut og absolutt ikke slik det bør være.

RJK

Sitat fra: førategangtesla på torsdag 10. november 2022, klokken 19:24

Følgende mangler:

Får man ikke sett bilen engang før man må akseptere? Kan ikke si at jeg gleder meg så veldig til å hente ut bil hvis det skal være slik.

Så hvis jeg aksepterer bilen uten å ha fått sett den og den ikke er som forventet og i verste fall har flere panelgaps osv, er det da for sent å kansellere?

Høres veldig merkelig ut og absolutt ikke slik det bør være.
Hos Tesla så kjøper du bil på web, og har da automatisk 14 dagers angrerett, forutsatt at de vedlegger angrerettsskjema, som du vel fikk på epost.

Så jo, du kan angre kjøpet innen 14 dager fra du aksepterte den, uten å måtte oppgi noen årsak til beslutningen. Det forventes selvsagt at bilen er som ny, og fri for skader og slitasje som du har påført bilen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Lucid

Sitat fra: CEM07 på torsdag 10. november 2022, klokken 09:31
Skal hente en Y P i morgen i Drammen og fikk akkurat en telefon fra Tesla om at de ikke hadde 21" felger med vinterdekk på lager. De viste heller ikke når de skulle få dem inn, men kunne tilby meg 19" i stedet med tilhørende redusert pris. Jeg sa jeg kunne ha disse midlertidig for å bytte når de fikk inn 21" noe de ikke var veldig villige til.
For meg er dette uaktuelt og jeg insisterte på denne løsningen. Jeg fikk beskjed om at en kollega skulle ringe meg opp så nå venter jeg i spenning.
Noen andre som har opplevd dette? Eventuelt hvordan har dette blitt løst?

Hvilke felger fikk du som alternativ? Gemini?
Tesla Model YP hvit/sort 11.22 - ?
VW e-golf 12.20 - ?
Hyundai Ioniq 06.18 - ?
Tesla Model YP blå/sort reservert 14.03.19

matta85

Fikk sms fra Tesla i går om å velge dato/tidspunkt for å hente ut Hvit/Sort bestilt 03.06.22. VIN 044###.
Hentes ut 23 november :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA