Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Barid Bel

Hentet også i dag. Akkurat samme specs som tornado. Ingenting å pirke på på bilen, fikk litt hjelp av en erfaren tesla-kjøper til å se over alt.
Bilen var enda mer behagelig enn jeg husket, og ble positivt overrasket over auto-lys, som er overlegent de beste jeg har vært borti :+1:
Ellers ingen tvil om at jeg har valgt riktig bil. Skulle vise den frem for en niese og nevø, biler er kjedelig men Light Show var en enorm hit ;D
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

tornaldo

Sitat fra: hELgenen på onsdag 09. november 2022, klokken 16:23
Sitat fra: Drive på onsdag 09. november 2022, klokken 15:39
Sitat fra: tornaldo på onsdag 09. november 2022, klokken 13:39
Ser ut som den gamle typen.

Det var skuffende. Ingen USS og ingen nye kameraer...

Mindre bil for mer penger enn før..Hmmm

Tja, det kommer vel an på hvordan kamera klarer å ta over samme funksjonalitet. Det gjenstår å se, men antar det er planen. Så veldig stor forskjell blir det vel forhåpentligvis ikke.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Drive

Høyere oppløsning på kameraene betyr jo automatisk flere detaljer og mer data, men kan jo hende de nåværende kameraene er bra nok til å levere funksjonaliteten som ønskes. Jeg hadde trodd at Tesla skulle levere dette nåsom sensorene er fjernet men tydeligvis ikke. Savner uansett et høyoppløst bilde i bedre lys for å inspisere om det er noen endringer i kameraene. Det bilde du la ut er noe blurry.

Torgeir Jensen

Tornaldo
Kan du opplyse din VIN.
Gjerne bare de 3 første siffrene hvis du er følsom for slikt. For eksempel 041***

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

pim85

Jeg hentet en 43xxx i dag og den manglet USS og hadde gamle kamera basert på bildene fra USA. Tesla påsto vi hadde fått nye kamera, men de vet vel fint lite virker det ut som. Et par plasser med dårlig justering på paneler, men det hadde jeg regnet med. Ellers veldig fornøyd med bilen, understell er veldig bra!

førategangtesla

Sitat fra: pim85 på onsdag 09. november 2022, klokken 22:01
Jeg hentet en 43xxx i dag og den manglet USS og hadde gamle kamera basert på bildene fra USA. Tesla påsto vi hadde fått nye kamera, men de vet vel fint lite virker det ut som. Et par plasser med dårlig justering på paneler, men det hadde jeg regnet med. Ellers veldig fornøyd med bilen, understell er veldig bra!

Hvor hadde du dårlig justerte paneler? Greit å vite da jeg snart selv skal hente ut bil. Er dette noe tesla da justerer hvis du bemerker det?

pim85

Ladeluke, tight på ene siden av frunken (er nok sidepanelet som er dårlig montert) og ene listen under bakre vindu stikker litt for langt ut.

førategangtesla

Sitat fra: pim85 på onsdag 09. november 2022, klokken 22:14
Ladeluke, tight på ene siden av frunken (er nok sidepanelet som er dårlig montert) og ene listen under bakre vindu stikker litt for langt ut.

Ok. Takk for svar. Er dette noe tesla kommer til å rydde opp i? Går utifra at det bare er å si ifra der og da?

pim85

De laget et notat på panseret som jeg fikk ta bilde av. Må melde det inn selv via app. Jeg gjorde ikke noe stort nummer ut av de andre ujevnhetene, men får se om jeg melder det inn også.

Drive

Sitat fra: pim85 på onsdag 09. november 2022, klokken 22:01

Kan du ikke ta noen opptak med disse kameraene og sjekke oppløsningen på en PC?

Drive

https://www.youtube.com/watch?v=Hg0nskNAADE
Se 1:30. Dette er en Model 3 med disse "nye kameraene".

Sjekk kommentarene så finnes det en link med et screenshot fra dette kameraet: https://imgbb.com/CJrWbkq

Eier skriver at oppløsningen er H.264 1280 × 960. Bottom line: Det er ingen nye kameraer.

Jeg tror heller det kanskje er en annen leverandør av samme del.

CEM07

Skal hente en Y P i morgen i Drammen og fikk akkurat en telefon fra Tesla om at de ikke hadde 21" felger med vinterdekk på lager. De viste heller ikke når de skulle få dem inn, men kunne tilby meg 19" i stedet med tilhørende redusert pris. Jeg sa jeg kunne ha disse midlertidig for å bytte når de fikk inn 21" noe de ikke var veldig villige til.
For meg er dette uaktuelt og jeg insisterte på denne løsningen. Jeg fikk beskjed om at en kollega skulle ringe meg opp så nå venter jeg i spenning.
Noen andre som har opplevd dette? Eventuelt hvordan har dette blitt løst?
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

HOFFERN342

For de som venter på en QuickSilver variant

https://youtu.be/LhMTdItWEr4

Sent from my iPhone using Tapatalk

Machan

Sitat fra: CEM07 på torsdag 10. november 2022, klokken 09:31
Skal hente en Y P i morgen i Drammen og fikk akkurat en telefon fra Tesla om at de ikke hadde 21" felger med vinterdekk på lager. De viste heller ikke når de skulle få dem inn, men kunne tilby meg 19" i stedet med tilhørende redusert pris. Jeg sa jeg kunne ha disse midlertidig for å bytte når de fikk inn 21" noe de ikke var veldig villige til.
For meg er dette uaktuelt og jeg insisterte på denne løsningen. Jeg fikk beskjed om at en kollega skulle ringe meg opp så nå venter jeg i spenning.
Noen andre som har opplevd dette? Eventuelt hvordan har dette blitt løst?

Jeg tror jeg hadde sagt ja til 19" med tilsvarende redusert pris. Hadde selv planer om å kjøpe tredjeparts vinterhjul da 21" mest sannsynlig blir veldig ubehagelig på vinterføre, for ikke å snakke om hvor lett det er å skade de, men måtte velge med vinterhjul eller legge om selv på stedet (noe som blir vanskelig for oss) ettersom jeg får leveranse på vinteren. Hvis jeg får samme tilbud når jeg henter ut min så takker jeg nok ja til det.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA