Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

geear

Har nok liten betydning. Sannsynligvis har produksjonsoppfølgingen og tidsforbruken vært betydelig høyere per bil på disse første 2000, og så har de helt sikkert speedet opp kraftig på de etterpå. De har sannsynligvis hatt mye høyere kvalitetskontroll og ikke utenkelig enda bedre finish. Min har 6xxx og var ikke perfekt, for eksempel skjevt limt glasstak.

bubb

#871
Grå, bestilt 19.3.19.
Estimert levering: October 08 - December 02
Men har liten tro på det..
Fikk sms om jeg ville ha hengerfeste. Sa ja takk forutsatt at bilprisen jeg fikk på bestillingstidspunkt ikke endres. Men fikk aldri svar og er heller ikke oppdatert på kontoen.

k1

Står jo tydelig i SMS'en: "...kostnaden for å legge til hengerfeste er kr. 10.000..."
Så hva du forventer med å svare "JA forutsatt at prisen ikke endres" forstår jeg ikke?

bubb

Beklager litt upresist, mente bilprisen jeg fikk ved bestilling. Siden en endring idag ville medført dagens pris..

AAB26

Sitat fra: bubb på lørdag 20. august 2022, klokken 19:58
Beklager litt upresist, mente bilprisen jeg fikk ved bestilling. Siden en endring idag ville medført dagens pris..

Det blir selvsagt kun 10.000 som blir lagt til på totalprisen for hengerfestet. Kom ny bestillingsbekreftelse på min side etter en uke eller noe.

Forøvrig ble blå endret til svart forrige uke, og er nå estimert 3-18 september. Så de som måtte mene at endring betyr bakerst i køen, ser det ut til at dette ikke stemmer

casall

Noen som har bestilt nå nylig i august og kan dele deres EDD nå?  Og farge.

AyuCon

Hvit bil / svart interiør.
EDD: November 30 - February 13 bestilt 12 Aug

casall


TeslaSY

#878
Bestilt ca. 2 uker siden, svart/svart med vinterhjul
EDD des'22-jan'23
levering : Drammen
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

odark

#879
Sitat fra: casall på søndag 21. august 2022, klokken 18:22
Noen som har bestilt nå nylig i august og kan dele deres EDD nå?  Og farge.
Hei,
Bestilte hvit/sort 3. august, 5 des-19 jan levering.
Edit: Levering Drammen

Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

Mabe

Bestilt MSM/SV i februar, gikk lei av å vente og byttet til SV/SV tidligere i august.
SMS i dag med levering 07.09. Ingen offisiell VIN enda, men kildekode viser 186XX.

En UECC båt utenfor Danmark på veg fra Bremerhaven til Drammen, og en som ligger og laster i Bremerhaven og skal til Oslo. Kanskje Tesla ombord i de båtene?

tornaldo

Bestilte en hvit/sort i begynnelsen av mai. Har lenge stått 12-30 september, så håpet på denne om en måneds tid, men i dag forandret det seg til januar-mars 2023. Det var litt voldsomt. Vet jo at det er litt bingo, men at det skulle hoppe to kvartaler overrasket meg litt. Kan selvfølgelig forandre seg igjen.

Har også en svart/svart i bestilling, der var det en lang periode estimert levering 10-30 september. Dette ble flyttet til november-desember.

Mye frem og tilbake, men definitivt mest tilbake....
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Barid Bel

Sitat fra: tornaldo på tirsdag 23. august 2022, klokken 16:51
Bestilte en hvit/sort i begynnelsen av mai. Har lenge stått 12-30 september, så håpet på denne om en måneds tid, men i dag forandret det seg til januar-mars 2023. Det var litt voldsomt. Vet jo at det er litt bingo, men at det skulle hoppe to kvartaler overrasket meg litt. Kan selvfølgelig forandre seg igjen.

Har også en svart/svart i bestilling, der var det en lang periode estimert levering 10-30 september. Dette ble flyttet til november-desember.

Mye frem og tilbake, men definitivt mest tilbake....

Hadde samme runden, bestilte også i mai, hoppet tilbake til 12-30 sept etter noen dager :+1:
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

eirikmgs

Jeg har fått leveringsdato starten av Sept i Stavanger med hvit farge / svart interiør uten hengerfeste. Tenkte først at jeg gjerne skulle hatt de nye 4680 batteriene og heller vente siden jeg ikke trenger bilen nå. Men hørtes ut på telefon som om jeg måtte ta levering så da får det bli slik! Uansett, greit med 2020 pris og uten den nye momsen.

turfsurf

#884
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 02. august 2022, klokken 06:47
Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 02. august 2022, klokken 01:05
Da har jeg VIN, og levering 4.8 - 15.8. Hvor er bilen da tro?
Samme her. Er vel på en parkeringsplass utenfor Berlin eller lastet på biltransport.
Da fikk jeg hentet vår i går. Første Tesla jeg har hentet hvor jeg ikke har måttet fylle ut skjema med synlige feil eller skade. Ikke alle overganger og glipper som var 100%, men helt innafor.

Har ikke vært bedre på andre biler jeg har hatt.

Men hengerfeste var det ikke (som ventet). Konfronterte de med at jeg hadde fått tilbud på SMS og akseptert pris på 10k for det.

De ble litt overrasket, men skulle undersøke videre. Så får vi håpe de følger opp. De regnet med at dette kom til å gjelde mange, siden meldingen var sendt ut feil til en del som ikke skulle ha den.

Ellers var det ikke noe støy som utpekte seg, og 21" var komfortabelt og fint å kjøre på. Stor forskjell fra '21 MIC vi prøvekjørte på 19".

Men tilbake i Model 3 igjen så må jeg jo si at det er en bedre kjøremaskin. Den er lettere og nettere. Skulle jeg valgt en Tesla kun for kjøreglede hadde det blitt en TM3 P (ihvertfall til Roadster 2 kommer).

Så da har vi vært igjennom SSX3Y. Alle har sine fordeler og ulemper.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA