Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

RBK

Jøss, såpass. Betalte 535.000,- inkludert FSD så da kan man tydeligvis få mer en hva jeg betalte ;)
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Otkristo

Sitat fra: RBK på torsdag 23. juni 2022, klokken 11:47
Jøss, såpass. Betalte 535.000,- inkludert FSD så da kan man tydeligvis få mer en hva jeg betalte ;)
Jepp.  Crazy times

Tai

Sjekket med Tesla, levering november /januar stemmer med fabrikken. Spurte om jeg ville få levering tidligere om jeg byttet interiør til svart, da estimerte de oktober/november. Han jeg snakket med har nettopp bestilt Y performance, han hadde levering før meg. Jeg stiller bakerst i køen om jeg endrer interiør.

Så da ble det ikke model Y på meg, og slutt på å være Tesla eier. Å få bilen levert i 2023 med den nye momsen er jeg ikke interessert i. Synes det er utrolig dårlig kundebehandling av Tesla å operere med null køsystem, og rart at  ikke flere reagerer. Men slik er det vel bare.
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Radial

Sitat fra: Tai på torsdag 23. juni 2022, klokken 15:42
Sjekket med Tesla, levering november /januar stemmer med fabrikken. Spurte om jeg ville få levering tidligere om jeg byttet interiør til svart, da estimerte de oktober/november. Han jeg snakket med har nettopp bestilt Y performance, han hadde levering før meg. Jeg stiller bakerst i køen om jeg endrer interiør.

Så da ble det ikke model Y på meg, og slutt på å være Tesla eier. Å få bilen levert i 2023 med den nye momsen er jeg ikke interessert i. Synes det er utrolig dårlig kundebehandling av Tesla å operere med null køsystem, og rart at  ikke flere reagerer. Men slik er det vel bare.

Er det ikke lurere å beholde bestillingen til ca juletider, også kansellering hvis du ikke får bil?
Selge med momspåslag i tillegg om det skulle bli virkelighet.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Otkristo

Sitat fra: Tai på torsdag 23. juni 2022, klokken 15:42
Sjekket med Tesla, levering november /januar stemmer med fabrikken. Spurte om jeg ville få levering tidligere om jeg byttet interiør til svart, da estimerte de oktober/november. Han jeg snakket med har nettopp bestilt Y performance, han hadde levering før meg. Jeg stiller bakerst i køen om jeg endrer interiør.

Så da ble det ikke model Y på meg, og slutt på å være Tesla eier. Å få bilen levert i 2023 med den nye momsen er jeg ikke interessert i. Synes det er utrolig dårlig kundebehandling av Tesla å operere med null køsystem, og rart at  ikke flere reagerer. Men slik er det vel bare.
Nesten værre hos Kia/Hyundai som har køsystem som ikke følges. Leser det samme hos Møller. Dessverre en genrell uting i dagens marked

sfinxern

Mange som har fått bilene sine nå, er helt stille her :D.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

JørundG

Hei Tai:  Er du sikker på at de ikke følger kø? Jeg bestilte mars 2019 med hvitt interiør. Har fått forespeilet levering 9.nov-21des. (Henter ut i Tromsø) Synd at de ikke starter produksjon med hvitt interiør før langt utpå høsten, men det er jo ikke noe å gjøre noe med. Jeg vil glede meg over at sannsynligvis er alle mandagsproblemer borte og flere forbedringer er implementert. Og om det blir levering på nyåret (altså mer forsinkelse) så går prisen opp med ca25000,- For meg er det ikke en katastrofe, men heller på mange måter ok det også, bilen blir da en 2023 modell, og automatisk verd minst 25.000 mer.
Men det har vært en laaang tålmodighetsprøve dette.

Tai skrev: «Så da ble det ikke model Y på meg, og slutt på å være Tesla eier. Å få bilen levert i 2023 med den nye momsen er jeg ikke interessert i. Synes det er utrolig dårlig kundebehandling av Tesla å operere med null køsystem, og rart at  ikke flere reagerer. Men slik er det vel bare.»
[/quote]
I best: Mod Y Performace, Mod X og Cybertruck
2017-2020 X100D
2013-2017 SP85 (en periode verdens nordligste Tesla eier)

las^se

Sitat fra: sfinxern på tirsdag 28. juni 2022, klokken 21:10
Mange som har fått bilene sine nå, er helt stille her :D.

Fra bestilling i mars '22, så har leveringen endret seg trinnvis fra april til nå oktober-desember (samme som om jeg bestiller ny idag).

Hvit/sort uten vinterdekk og FSD.
VW e-up! -14

Ampera

Bestilte  21 Juni 2022, Levering i følge appen  17 november- 1 Januar.

geear

Sitat fra: sfinxern på tirsdag 28. juni 2022, klokken 21:10
Mange som har fått bilene sine nå, er helt stille her :D.
1210 P reg. i Norge, og jeg bestilte i mars, og har allerede fått, så antar at hele køen med alle som hadde bestilt sort/sort er tatt unna, men er nok fortsatt noen som venter på hvite, og helt sikket mange som venter på de andre fargene, samt hvitt interiør. Det begynner nok å koke igjen når hvitt interiør og andre farger enn sort og hvitt dukker opp.

Torgeir Jensen

Bestilte sort/sort YP 27 mai.
Forventet levering 28 sept-12 november så nei alle har ikke fått.

SilverJohn

Bestilte hvit/sort yp 13 mai. Forventet levering 18 sep-02 nov

Thob

Veldig off topic, men ser på teslastats at det er levert ut 8 MS og en MX idag. Kan det være de nye som skal ut til forskjellige sentre for demo? Isåfall kan det kanskje tyde på at S og X kommer i q3/q4. Lov å håpe ihvertfall😀

sfinxern

Sitat fra: SilverJohn på torsdag 30. juni 2022, klokken 12:36
Bestilte hvit/sort yp 13 mai. Forventet levering 18 sep-02 nov

Bestilte hvit/sort 14.mai selv og har nå forventet levering 4 sept - okt 19. utlevering Brumunddal eller så henter jeg ut i Oslo/Drammen. Hentet min S i Drammen i sin tid, så blir hipp som happ.

Men det kommer jo an på utfordringene ved fabrikken nå da.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Aldrimer

Jeg bestilte nylig en MYP med anslått levering medio november - 1.januar. Nå ser jeg i appen ar levering har blitt fremskutt til siste uka i november. Betyr det at jeg har fått plassen til noen andre eller har de fått fortgang i produksjonen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA