Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Thorium

Grå/svart bestilt mai 22 med oppdatert estimat i dag: 26. nov - 10. jan

Lucaria

Vit/Svart m. vinterdekk, bestillt 16 Mai fikk idag beregnet levering: September 12 - October 27

k1

Sitat fra: Smekk på tirsdag 21. juni 2022, klokken 21:33
Blå bestilt 09.03. Stod estimert levering i Juli etter bestilling men estimatet ble fjernet i 2-3 uker nå. Estimat tilbake i dag,  est Mars-Mai 2023....
Samme som står i konfiguratoren dersom du bestiller blå/svart bil i dag det...   :-\

Saberhagen

Hvit/svart LR bestilt 17.06. Estimatet tidligere var oktober - desember. I dag er estimatet oppdatert til 27 nov - 11 januar. Håper på å få den før nyttår!

Ampéreson

Fikk estimat på levering av min røde TMYP i dag, inne på mine sider står det "Beregnet levering: November 02 - December 17". Endelig har jeg noe å se frem til. Tidligere var estimert levering denne våren, april - mai. Så de ryktene som sa at de skulle produsere andre farger i tredje kvartal er det kanskje noe i.

Jeg reserverte en rød TMYP med FSD og svart interiør høsten 2019.
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

HC001

Heisann har en spørsmål. På appen står det levering mellom 20-30juni og jeg har fått vin også. Har snakket med selger han sa at bilen kommer i løpet av denne eller neste uke til butikken. Spørsmål burde jeg ikke fått sms av tesla så jeg kan velge leveringstid eller er det for tidlig enda?
TMY P hvit
Bestilt 12.03.22

Contango

Sitat fra: HC001 på onsdag 22. juni 2022, klokken 19:27
burde jeg ikke fått sms av tesla så jeg kan velge leveringstid...
Jo, absolutt.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

ELTesla

Var samme hos meg også i noen dager før jeg fikk sms.

HC001

Pleier de å sende sms eller ringer de?
TMY P hvit
Bestilt 12.03.22

Tai

Jeg bestilte i august i fjor, hvit bil med hvitt interiør. Har fått estimert levering november/januar, om dette stemmer kommer ikke bilen før sommeren 2023. Dette blir min tredje Tesla (om jeg gidder å vente så lenge), jeg har til gode å se at leveringstid blir overholdt.

Jeg var klar over at det ville bli produsert svart/hvit bil med svart interiør først, men trodde ikke hvitt interiør ville være så langt etter.
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

hemi

antall biler bestilt med hvitt/hvitt er nok ganske lav i %

bjheggset

La inn bestilling på en hvit/sort i går 22.06. Levering oppgitt okt - des.

Har en 2021 LR som blir brukt frem til den kommer, men dette fremsto mer og mer som en no brainer når man ser prisene for 2021 LR på finn i skrivende stund. Vi vil nok se en prisjustering på nye biler som i USA etterhvert tror jeg, og ikke minst det påslaget i moms fra neste år, så da holder de brukte seg nok greit i pris. Tar det som en "gratis" oppgradering fra LR.

RBK

Hva regner du av pris som du kan få. Sitter å vurdere å selge en Y selv som jeg fikk i August med 18.000km. Er helt strøken så veldig usikker. Man må vel ut med 644.000 uten vinterdekk. Tenkte jeg kunne bruke 19" som jeg har fra før, de passer vel?
Modell Y - Hvit - 31 aug. 2021
Modell 3 SR+ - Hvit - 22 juni 2021

Solgt Mai 2021: Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
Solgt april 2020: S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

bjheggset

Sitat fra: RBK på torsdag 23. juni 2022, klokken 10:44
Hva regner du av pris som du kan få. Sitter å vurdere å selge en Y selv som jeg fikk i August med 18.000km. Er helt strøken så veldig usikker. Man må vel ut med 644.000 uten vinterdekk. Tenkte jeg kunne bruke 19" som jeg har fra før, de passer vel?

Det vet jeg ikke 100% før jeg selger, men de går vel for 610-620k i dag, jeg betalte rett under 600k i 2021. Jeg har 20" hjul, ellers alt standard og hvit lakk inkl vinterhjul. Som sagt, så tror jeg den holder seg der, pga momsen og en eventuell prisjustering fra Tesla.

En MYP med alt standard uten vinterhjul er 614k. Jeg bestillte uten vinterhjul, vil ha mindre enn 21" til vinter, samt pigg, og Tesla selger bare piggfri. Ifølge flere skal 19" fra MYLR passe ja. Tenker det samme som deg, flytte de over på ny bil.

Otkristo

Sitat fra: RBK på torsdag 23. juni 2022, klokken 10:44
Solgte min for 585' til forhandler.
Hvit/svart, 2 19'' sett originale Tesla hjulsett, hengerfeste.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA