Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, tor 19. jan 2017, kl. 13:36

« forrige - neste »

rfagerdal

Sitat fra: Kjeks1 på ons 25. mai 2022, kl. 21:09
Sitat fra: rfagerdal på ons 25. mai 2022, kl. 20:23
Utrolig surt dette :(
https://driveteslacanada.ca/news/tesla-halts-european-deliverieseap-fsd-software-update-regulations/

Old news som forhåpentligvis er løst nå

Sitat fra: Facet på ons 25. mai 2022, kl. 14:02
Jeg fikk hentet min i dag med EAP, og den var oppdatert for nye EU-direktiver hva gjelder autopilot (?). Mitt eneste grunnlag for sammenligning er en 06/2019 Model 3 Performance og synes denne er mer stillegående  :)

Det er godt - men uansett kjedelig at egenskapene til bilen bare blir mer nedgradert...

Skal si det skifter fort...: Estimated Delivery: June 01 - June 21

lynx

Sitat fra: Kjeks1 på ons 25. mai 2022, kl. 15:26
Sitat fra:  Facet på ons 25. mai 2022, kl. 14:02
Jeg fikk hentet min i dag med EAP, og den var oppdatert for nye EU-direktiver hva gjelder autopilot (?). Mitt eneste grunnlag for sammenligning er en 06/2019 Model 3 Performance og synes denne er mer stillegående  :)

Da er det håp for at min utlevering går som planlagt i neste uke :D

Sitat fra: teslanor på ons 25. mai 2022, kl. 15:13
Reserverte en TMY Performance i hvit 15.03.2019 med FSD. Fortsatt ikke fått VIN og leveringsdato.
Delivery svarer hverken på telefon eller mail... Noen med samme konfig. som har fått leveringsdato?

Har du sorte seter burde det nærme seg, henter en hvit/sort i neste uke. Har du hvite seter derimot må du nok se mot Q4 eller tidlig 2023..

Konfigurasjon: Hvit med sorte seter og FSD. Fortsatt ikke VIN eller leveringsdato.

turfsurf

Sitat fra: teslanor på fre 27. mai 2022, kl. 10:16

Konfigurasjon: Hvit med sorte seter og FSD. Fortsatt ikke VIN eller leveringsdato.
Har samme konfigurasjon. Heller ikke fått dato etter den ble trukket tilbake. Lurer på om det har med FSD å gjøre.

Noen som har fått utlevert bil med FSD?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jokkvahl

Noen som har fått endret hentested for raskere levering? Vurderer å skifte fra Haugesund til Oslo.
Men så er det dette å få tak i delivery gjengen da :)

Enda ikke fått noe dato, bestilt hvit/sort Q1 2020.
Ser andre som har bestilt senere med samme spec, som har fått dato.

Jeg la til 21" vinterdekk i ettertid, kan det være jeg havner bakerst i køen igjen da? :)
Føler det er som å spille lotto hver gang en venter på bestilt bil fra tesla.

Lucaria

Når dere betaler in det som står er utestående under "neste steg", er det bare å betale til det bankonto som står opgitt og i "KID/meldinger" skrive sitt RN?

Contango

Sitat fra: Lucaria på fre 27. mai 2022, kl. 14:07
Når dere betaler in det som står er utestående under "neste steg", er det bare å betale til det bankonto som står opgitt og i "KID/meldinger" skrive sitt RN?
Vent til du får leveransedato. Betal 4-5 dager før levering.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Lucaria

Sitat fra: Contango på fre 27. mai 2022, kl. 14:18

Hva er grunnene til at du sier det. Kun at Tesla ikke skal "sitte med mine penger" eller er det noen andre grunner?

tornaldo

Hvorfor betale nå, når bilen kan komme i 2023?

Det gir ingen mening.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

ToreT

Sitat fra: tornaldo på fre 27. mai 2022, kl. 15:04
Hvorfor betale nå, når bilen kan komme i 2023?

Det gir ingen mening.
Jeg betalte 300k i EK i Mars pga jeg trodde bilen skulle komme i April og ville bare bli ferdig med det.
Hadde også et lite håp om å bli prioritert pga. jeg hadde sjekket alle "boksene".

Innser nå at det var en mega tabbe, kommer sikkert bakerst i køen nå. De har jo allerede pengene  :laugh:

Contango

Jeg ser at dette med betaling går igjen. Synes ikke den måten Tesla strukturer kommunikasjonen sin på er helt grei. Man får absolutt inntrykk av at man må betale med en gang for å få gjennomført prosessen. Men slik er det jo ikke i praksis.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

geear

Sitat fra: Lucaria på fre 27. mai 2022, kl. 14:48
Sitat fra: Contango på fre 27. mai 2022, kl. 14:18

Hva er grunnene til at du sier det. Kun at Tesla ikke skal "sitte med mine penger" eller er det noen andre grunner?
Her er hva Delivery skrev for noen uker siden, da jeg spurte om innbetaling påvirket utleveringen:

SitatDu har ikke enda fått en endelig faktura, så vi vil gjerne at du venter til du har fått dette. Beløpet vil jo også bli låst hos oss om du betaler nå, iom at vi ikke kan garantere noen leveringstid for deg enda så er ikke dette gunstig for deg som kunde.

Ca 7 dager før satt oppsatt leveringstid når du får dette vil du motta en endelig faktura på mail. Vi anbefaler at det betales inn 5-6 dager før leveringsdagen slik at pengene rekker å komme inn på vår konto. Om ikke pengene er på vår konto før leveringsdagen vil du trenge en betalingsbekreftelse fra banken som viser at beløpet er betalt ut til oss.

Dette har jeg også fulgt på tidligere bestillinger og ikke fått noe som helst forsinkelse eller problemer på grunn av det.

Selv om det er dårlig kommunisert på websidene er altså regelen å IKKE betale før du har fått final invoice.

lumin

Der datt det inn estimert levering (30.5 - 12.6) og VIN Hvit/sort med EAP bestilt desember 21.

tornaldo

Sitat fra: Contango på fre 27. mai 2022, kl. 15:40
Jeg ser at dette med betaling går igjen. Synes ikke den måten Tesla strukturer kommunikasjonen sin på er helt grei. Man får absolutt inntrykk av at man må betale med en gang for å få gjennomført prosessen. Men slik er det jo ikke i praksis.

Enig, det er et gjentagende spørsmål fra førstegangskjøpere (og kanskje andre som ikke har fått det med seg).

Relativt dårlig  at Tesla ikke er litt tydeligere.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

e-Golf

Sitat fra: lumin på fre 27. mai 2022, kl. 16:10
Der datt det inn estimert levering (30.5 - 12.6) og VIN Hvit/sort med EAP bestilt desember 21.

Lumin: Hvor i landet holder du til?
Og du hadde bestillt med vinterdekk fra Tesla?
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

lumin

Sitat fra: e-Golf på fre 27. mai 2022, kl. 17:11
Sitat fra: lumin på fre 27. mai 2022, kl. 16:10

Lumin: Hvor i landet holder du til?
Og du hadde bestillt med vinterdekk fra Tesla?
Viken. Med vinterdekk ja

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA