Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

A.Mario

Merkelig! Får håpe du får svar i løpet av lørdagen  :+1:
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

Drive

Navkopper skal følge med til sommerdekkene eller? I tillegg til vinter. Begge er 21" uberturbine.

HOFFERN342

Sitat fra: Drive på lørdag 26. november 2022, klokken 13:54
Navkopper skal følge med til sommerdekkene eller? I tillegg til vinter. Begge er 21" uberturbine.
Mener å ha hørt at de bare byttes over fra vinter til sommer og motsatt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Myp23

Main Highway i Drammen nå, kommer nok biler til oss som venter her 😁

Drive

Sitat fra: HOFFERN342 på lørdag 26. november 2022, klokken 13:57
Sitat fra: Drive på lørdag 26. november 2022, klokken 13:54
Navkopper skal følge med til sommerdekkene eller? I tillegg til vinter. Begge er 21" uberturbine.
Mener å ha hørt at de bare byttes over fra vinter til sommer og motsatt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Var det ikke en her på forumet som nylig fikk både på sommer og vinter?

HOFFERN342

Sitat fra: Drive på lørdag 26. november 2022, klokken 15:43
Sitat fra: HOFFERN342 på lørdag 26. november 2022, klokken 13:57
Sitat fra: Drive på lørdag 26. november 2022, klokken 13:54
Navkopper skal følge med til sommerdekkene eller? I tillegg til vinter. Begge er 21" uberturbine.
Mener å ha hørt at de bare byttes over fra vinter til sommer og motsatt.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Var det ikke en her på forumet som nylig fikk både på sommer og vinter?
Dekk ja, men selve koppene i midten har ikke jeg sett noen nevne ihvertfall?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kjetil1986


[/quote]
Eg ser du hatet å ha pigg på bilen, men det er vel ikkje verre enn andre biler med pigg vel? Eg kommer til å gå for 19 tommer pigg viss eg får da 21 tommer på vinterdekk orker eg ikkje. Får holde med sommerdekka. Er jo ein formue å fikse viss kantkjøring. Snakket med vianor ang dekk og det koster ca 22000 for 19 tommer pigg og 30000 for vinterdekk 21 tommer. Så det blir eit godt inngrep i lommeboka dette her om nokre år. Eg bur på vestlandet og skal opp bakker med is og da hjelper det ikkje med piggfritt. Sikkerheit framfor komfort, lyd og utsjåande. Da blir det mykje moroare å få på sommardekka. Husker før da dette var høgdepunktet 8)
[/quote]

Ja, det koster med dekk i store dimensjoner. Det blir en helt annen pris enn 15,16,17 tommere  :D
Ett lite tips, Vianor er kankje det dyreste stedet man kan kjøpe dekk i Norge. Sjekket Byttdekk.com for pris på 19 tommer premium piggdekk, og det kom på 13220,- levert. Sleng på en liten tusenlapp for omlegging og balansering, så har du nye dekk for ca 14000,- istedenfor 22000,-  :+1:
Model 3 long range 2021

førategangtesla

Er det noen som har fått utlevering med 21"uberturbine og som akkurat nå kjører med disse på vinterføre? Jeg har utlevering om noen få dager og er veldig i tvil på om jeg skal gå for 19 eller 21" på vinteren. Har fått beskjed om at iallefall jeg får R5 på 21"uberturbine om jeg velger dette. Uberturbine ser jo bra ut, men så får jeg jo disse på sommeren da. Det viktigste er jo egentlig om disse blir veldig stumpe å kjøre med på dårlig føre og i humper istedenfor 19"gemini.

Vanskelig valg da prisforskjellen egentlig er forsvinnende liten, man får jo "mer" for pengene med uberturbine, men igjen koster det jo skjorta med nye kvalitetsdekk til vinterhjulene når den tid kommer.

HOFFERN342

Sitat fra: førategangtesla på lørdag 26. november 2022, klokken 17:58
Er det noen som har fått utlevering med 21"uberturbine og som akkurat nå kjører med disse på vinterføre? Jeg har utlevering om noen få dager og er veldig i tvil på om jeg skal gå for 19 eller 21" på vinteren. Har fått beskjed om at iallefall jeg får R5 på 21"uberturbine om jeg velger dette. Uberturbine ser jo bra ut, men så får jeg jo disse på sommeren da. Det viktigste er jo egentlig om disse blir veldig stumpe å kjøre med på dårlig føre og i humper istedenfor 19"gemini.

Vanskelig valg da prisforskjellen egentlig er forsvinnende liten, man får jo "mer" for pengene med uberturbine, men igjen koster det jo skjorta med nye kvalitetsdekk til vinterhjulene når den tid kommer.
19" er desidert mest komfortabelt. I tillegg er de nok bedre på vinterføre pga dimensjonen ellers... 21" dekkene er veldig brede, og kan nok bli et problem på skikkelig vinterbakker.

Samtidig så er jeg selv på 21" da jeg går for looks fremfor funksjon men har hørt at 21" felgene er svært komfortable på vanlige veier, og funker utmerket i hverdagen for de fleste. Svindyre den dagen man må bytte dekk da.


Sent from my iPhone using Tapatalk

førategangtesla

Sitat fra: HOFFERN342 på lørdag 26. november 2022, klokken 18:03
Sitat fra: førategangtesla på lørdag 26. november 2022, klokken 17:58
Er det noen som har fått utlevering med 21"uberturbine og som akkurat nå kjører med disse på vinterføre? Jeg har utlevering om noen få dager og er veldig i tvil på om jeg skal gå for 19 eller 21" på vinteren. Har fått beskjed om at iallefall jeg får R5 på 21"uberturbine om jeg velger dette. Uberturbine ser jo bra ut, men så får jeg jo disse på sommeren da. Det viktigste er jo egentlig om disse blir veldig stumpe å kjøre med på dårlig føre og i humper istedenfor 19"gemini.

Vanskelig valg da prisforskjellen egentlig er forsvinnende liten, man får jo "mer" for pengene med uberturbine, men igjen koster det jo skjorta med nye kvalitetsdekk til vinterhjulene når den tid kommer.
19" er desidert mest komfortabelt. I tillegg er de nok bedre på vinterføre pga dimensjonen ellers... 21" dekkene er veldig brede, og kan nok bli et problem på skikkelig vinterbakker.

Samtidig så er jeg selv på 21" da jeg går for looks fremfor funksjon men har hørt at 21" felgene er svært komfortable på vanlige veier, og funker utmerket i hverdagen for de fleste. Svindyre den dagen man må bytte dekk da.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har hatt 2 prøvekjøringer her i sommer med MYP og det var ingenting å klage på med tanke på støy eller komfort langs veien, riktignok sommerdekk da. Men jeg får jo disse på sommeren uansett og blir kanskje litt spesielt å bytte fra vinter til sommerdekk hvis jeg går for 19. Blir jo definitivt en kostnad med 2 sett uberturbine som skal ha 255+275*35*21.

Bare litt kjedelig med småfelger når jeg henter den ut, de er ikke stygge, men det blir litt stusselig  :)

Lucifer-

Fikk Gemini med R5 ev levert i går. Helt vanvittig forskjell fra LR med R3. Kjempefornøyd med at fikk muligheten til å bruke 19" direkte fra Tesla på performance uten å måtte styrre med 3. part.

Electroelectro

Jeg gikk for 21 både sommer og vinter.
Synes 5000kr i forskjell når du først kjøper Performance har lite å si.
Har bare prøvd sommer 21 men synes det var kjempebra komfort og støymessig .

A.Mario

Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 25. november 2022, klokken 21:17
Sitat fra: A.Mario på fredag 25. november 2022, klokken 21:16
Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 25. november 2022, klokken 13:55
Sitat fra: A.Mario på fredag 25. november 2022, klokken 13:52
Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 25. november 2022, klokken 13:03
Sitat fra: A.Mario på fredag 25. november 2022, klokken 12:55
Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 25. november 2022, klokken 12:02
Sitat fra: A.Mario på fredag 25. november 2022, klokken 11:53
Sitat fra: TeslaSY på fredag 25. november 2022, klokken 11:47
Hei,
ser fra excel arket at mange (nesten alle) som bestilt etter meg har allerede fått VIN, men jeg har ikke fått noe enda, veldig frustrerende !!!!!!!!!


Anbefaler deg å ringe kontaktpersonen din hos Tesla (mail etter bestilling). Jeg gjorde det over i går og fikk vin under 24 timer, har levering neste uke. (Svart/svart/vinter21/eap)
Fått leveringsdato allerede? Fant ikke noe nummer.. har bare mottatt VIN i kildekoden foreløpig. Prøvde å se i e-posten - men kan ikke se at jeg har noen kontaktperson å ringe?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Send mail til deliveryno@tesla.com eller tlf nr +47 59 44 70 22 - Gjorde det i dag tidlig så fikk jeg i svar at jeg kunne svare på tekstmelding om når jeg ønsket levering neste uke (Fikk velge valgfritt).
Sendte de e-post nå så får vi se var ikke et nummer jeg kunne ringe virket det som - fikk beskjed om at nummeret ikke var i bruk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edit; Send tekstmelding til det nummeret (Tilhører deliveryteamet til Tesla)
Done krysser fingre for at det får fortgang i prosessen


Sent from my iPhone using Tapatalk


Fått svar?
Nope, får se over helgen


Sent from my iPad using Tapatalk


Ingen respons til nå?
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

HOFFERN342

Sitat fra: A.Mario på lørdag 26. november 2022, klokken 20:50
Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 25. november 2022, klokken 21:17
Sitat fra: A.Mario på fredag 25. november 2022, klokken 21:16
Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 25. november 2022, klokken 13:55
Sitat fra: A.Mario på fredag 25. november 2022, klokken 13:52
Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 25. november 2022, klokken 13:03
Sitat fra: A.Mario på fredag 25. november 2022, klokken 12:55
Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 25. november 2022, klokken 12:02
Sitat fra: A.Mario på fredag 25. november 2022, klokken 11:53
Sitat fra: TeslaSY på fredag 25. november 2022, klokken 11:47
Hei,
ser fra excel arket at mange (nesten alle) som bestilt etter meg har allerede fått VIN, men jeg har ikke fått noe enda, veldig frustrerende !!!!!!!!!


Anbefaler deg å ringe kontaktpersonen din hos Tesla (mail etter bestilling). Jeg gjorde det over i går og fikk vin under 24 timer, har levering neste uke. (Svart/svart/vinter21/eap)
Fått leveringsdato allerede? Fant ikke noe nummer.. har bare mottatt VIN i kildekoden foreløpig. Prøvde å se i e-posten - men kan ikke se at jeg har noen kontaktperson å ringe?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Send mail til deliveryno@tesla.com eller tlf nr +47 59 44 70 22 - Gjorde det i dag tidlig så fikk jeg i svar at jeg kunne svare på tekstmelding om når jeg ønsket levering neste uke (Fikk velge valgfritt).
Sendte de e-post nå så får vi se var ikke et nummer jeg kunne ringe virket det som - fikk beskjed om at nummeret ikke var i bruk.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edit; Send tekstmelding til det nummeret (Tilhører deliveryteamet til Tesla)
Done krysser fingre for at det får fortgang i prosessen


Sent from my iPhone using Tapatalk


Fått svar?
Nope, får se over helgen


Sent from my iPad using Tapatalk


Ingen respons til nå?
Nope blir vel til uken, klarer å leve med det!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Myp23


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA