Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

Turbotesla

Sitat fra: Dario88m på tirsdag 22. november 2022, klokken 19:31
Sitat fra: Turbotesla på tirsdag 22. november 2022, klokken 12:29
Hei! Jeg skal hente min i dag. Ser ut til at jeg får levering av 21" vinter også. Kan gi tilbakemelding om det er R3 eller R5 om ønskelig :)


I'll get mine Thursday 🙂, did you get the 21" in the end?!🤞🏻🙂
Ja, jeg fikk levert med 21". Nokian R5. Ekstremt fornøyd så langt. Syntes disse er veldig støysvake.
Tesla model YP hvit/sort bestilt 03.06
E-golf 19' - nov 18 - nå

Dario88m

Sitat fra: Turbotesla på tirsdag 22. november 2022, klokken 20:16
Sitat fra: Dario88m på tirsdag 22. november 2022, klokken 19:31
Sitat fra: Turbotesla på tirsdag 22. november 2022, klokken 12:29
Hei! Jeg skal hente min i dag. Ser ut til at jeg får levering av 21" vinter også. Kan gi tilbakemelding om det er R3 eller R5 om ønskelig :)


I'll get mine Thursday 🙂, did you get the 21" in the end?!🤞🏻🙂
Ja, jeg fikk levert med 21". Nokian R5. Ekstremt fornøyd så langt. Syntes disse er veldig støysvake.

Gratulerer!!
Tesla Model 3 LR AWD Hvit/Sort (01.2020) Solgt
Tesla Model X LR "Raven" Grå/Sort
Tesla Model Y Performance Hvit/Sort-Bestilt 06.22
Tesla Model S LR "2023" Grå/Sort - Bestilt 01.21
Tesla Model X LR "2023" Grå/Sort - Bestilt 05.21

A.Mario

Sitat fra: Turbotesla på tirsdag 22. november 2022, klokken 20:16
Sitat fra: Dario88m på tirsdag 22. november 2022, klokken 19:31
Sitat fra: Turbotesla på tirsdag 22. november 2022, klokken 12:29
Hei! Jeg skal hente min i dag. Ser ut til at jeg får levering av 21" vinter også. Kan gi tilbakemelding om det er R3 eller R5 om ønskelig :)


I'll get mine Thursday 🙂, did you get the 21" in the end?!🤞🏻🙂
Ja, jeg fikk levert med 21". Nokian R5. Ekstremt fornøyd så langt. Syntes disse er veldig støysvake.


Gratulerer!!
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

A.Mario

Også fløy Tesla MY over til førsteplassen allerede måned før kvartalet er over:

https://elbilstatistikk.no/



Spørsmål til dere som tidligere har fått utlevert Tesla: Begynner virkelig å kjenne på frustrasjonen over leveranse etter nyttår. Pr nu står det 4.12-31.12 inne på kontoen (Gått fra Januar-Mars over til desember). Hvor realistisk er estimert leveringstid?
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

peterka

Har bestilling på ein Tesla Y LR hvit/svart fra juni og har ikke hatt estimert dato på 3 veker. No er det bare 1 mnd igjen av 2022 og i dag så seier kompisen min at han vil ikke ta ut bilen han har bestilt som er Tesla Y P hvit så da lurer eg på å kjøpe den av han. 21 tommer på sommar, men usikker om det blir 19 tommer på vinter. Ønsker piggdekk og da får jeg vel 19 tommer. Er det lurt å bare hive seg på Performance eller gamble på LR kommer. Er det noen som har begge bilene og har en mening hva som er beste kjøp?
Taper bare dei 2500 som jeg har satset når jeg bestilte bilen.

HOFFERN342

Sitat fra: peterka på onsdag 23. november 2022, klokken 12:28
Har bestilling på ein Tesla Y LR hvit/svart fra juni og har ikke hatt estimert dato på 3 veker. No er det bare 1 mnd igjen av 2022 og i dag så seier kompisen min at han vil ikke ta ut bilen han har bestilt som er Tesla Y P hvit så da lurer eg på å kjøpe den av han. 21 tommer på sommar, men usikker om det blir 19 tommer på vinter. Ønsker piggdekk og da får jeg vel 19 tommer. Er det lurt å bare hive seg på Performance eller gamble på LR kommer. Er det noen som har begge bilene og har en mening hva som er beste kjøp?
Taper bare dei 2500 som jeg har satset når jeg bestilte bilen.
Vil vel tro de fleste her mener at P er beste kjøp

Du får litt kortere rekkevidde, men til gjengjeld får du også kulere bremser (røde), tøffe felger, karbonspoiler og heftig akselerasjon (med blant annet en kraftigere motor bak tror jeg). Ellers er jo det meste likt tror jeg?

Har også hørt rykter om at Performance sin demping er mer behagelig - men det er sammenlignet med før sommeren. Dagens LR skal vel ha oppdaterte dempere (?).. og har ikke sett noen sammenligning mellom ny LR og P etter den meldingen kom ut fra Tesla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ToWalkOrDrive

#1656
Sitat fra: peterka på onsdag 23. november 2022, klokken 12:28
Har bestilling på ein Tesla Y LR hvit/svart fra juni og har ikke hatt estimert dato på 3 veker. No er det bare 1 mnd igjen av 2022 og i dag så seier kompisen min at han vil ikke ta ut bilen han har bestilt som er Tesla Y P hvit så da lurer eg på å kjøpe den av han. 21 tommer på sommar, men usikker om det blir 19 tommer på vinter. Ønsker piggdekk og da får jeg vel 19 tommer. Er det lurt å bare hive seg på Performance eller gamble på LR kommer. Er det noen som har begge bilene og har en mening hva som er beste kjøp?
Taper bare dei 2500 som jeg har satset når jeg bestilte bilen.

PS: Model 3 / Y er sykt bra på glatt føre, og ikke så bra på lydisolering fra vei..... jeg ville valgt piggfritt... f.eks. Continental Viking Contact 7, eller Nokian R5.... så slipper du å høre på metall-mot-vei....
https://www.motor.no/tester/motors-vinterdekktest-2022-nokian-hakkapeliitta-r5-suv-piggfrie-dekk/232456
Tesla Model Y                         2021-

peterka

Så 21 tommer vinter og sommer er tingen. Ingenting annet?

Haggish

#1658
Utlevert i dag hvit/sort TMYP m/ 19" Nokian R5 ev, må si de var meget stille på delevis vaskebrettvei på e18 hjem idag, meget fornøyd. Kom ifra Tm3 LR 21 mod.
Utlevering i Drammen var ute i sludd, men har de første 160km for og finne eventuell feil.
Fant veldig lite ved første titt, noen småriper på den en uber sommerfelgen.
Nå har jeg skylt bilen med lunket vann så får den tørke før jeg går mer nøye til verks i morgen😉🙏😅😅
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

peterka

Sitat fra: Haggish på onsdag 23. november 2022, klokken 15:06
Utlevert i dag hvit/sort TMYP m/ 19" Nokian R5 ev, må si de var meget stille på delevis vaskebrettvei på e18 hjem idag, meget fornøyd. Kom ifra Tm3 LR 21 mod.
Utlevering i Drammen var ute i sludd, men har de første 160km for og finne eventuell feil.
Fant veldig lite ved første titt, noen småriper på den en uber sommerfelgen.
Nå har jeg skylt bilen med lunket vann så får den tørke før jeg går mer nøye til verks i morgen😉🙏😅😅
Angrer ikkje på at du ikkje tok 21 tommer eller var det ingen valg?

odark

Sitat fra: Haggish på onsdag 23. november 2022, klokken 15:06
Utlevert i dag hvit/sort TMYP m/ 19" Nokian R5 ev, må si de var meget stille på delevis vaskebrettvei på e18 hjem idag, meget fornøyd. Kom ifra Tm3 LR 21 mod.
Utlevering i Drammen var ute i sludd, men har de første 160km for og finne eventuell feil.
Fant veldig lite ved første titt, noen småriper på den en uber sommerfelgen.
Nå har jeg skylt bilen med lunket vann så får den tørke før jeg går mer nøye til verks i morgen😉🙏😅😅
Gratulerer  :+1: :+1:
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

loiphin

Sitat fra: loiphin på tirsdag 22. november 2022, klokken 20:03
Sitat fra: 12tre på tirsdag 22. november 2022, klokken 18:11
Sitat fra: loiphin på tirsdag 22. november 2022, klokken 17:22
But I said I wanted to collect?
Merkelig, du kan dobbeltsjekke om det faktisk er home delivery ved å gå inn på linken du mottok for å avtale tidspunkt, skal da se ut som vedlagte. Har ellers ikke hørt om henting på adressen på kaien.

Yes, mine says home delivery with the kaia address?!? They asked me via text and I said "Hente selv". I will have to try to phone to fix this mess. Last thing I want is to be in Drammen and they deliver to my home with no one there.

I sat on the phone for 3 hours with Tesla Drammen waiting for my call to be answered, and then the line cut. I also sent a bunch of text messages and have heard nothing back. This is so incredibly frustrating that I cant talk to a human when I dont know if my car will be delivered home or not?
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

Lucaria

Jeg fikk en SMS 3 dager før der det stod at den blir levert hjem og at betaling osv måtte vare i orden. Jeg var usikker da jeg ikke bestillt hjemlevering. Jeg spurte da tillbake på sms om hvor den blir levert og fikk svar at den bli levert til "min hjemmeadresse".

På morgonen av leveringsdagen fikk jeg en sms litt etter 9, der det stod "hei idag blir din Tesla kjørt til deg, bekrefte levering på eposten du får så fort du tatt emot bilen."

loiphin

Sitat fra: Lucaria på onsdag 23. november 2022, klokken 17:03
Jeg fikk en SMS 3 dager før der det stod at den blir levert hjem og at betaling osv måtte vare i orden. Jeg var usikker da jeg ikke bestillt hjemlevering. Jeg spurte da tillbake på sms om hvor den blir levert og fikk svar at den bli levert til "min hjemmeadresse".

På morgonen av leveringsdagen fikk jeg en sms litt etter 9, der det stod "hei idag blir din Tesla kjørt til deg, bekrefte levering på eposten du får så fort du tatt emot bilen."

Thanks for the info Lucaria :) Appreciate it!
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

Lucaria

#1664
Sitat fra: loiphin på onsdag 23. november 2022, klokken 17:20
Sitat fra: Lucaria på onsdag 23. november 2022, klokken 17:03
Jeg fikk en SMS 3 dager før der det stod at den blir levert hjem og at betaling osv måtte vare i orden. Jeg var usikker da jeg ikke bestillt hjemlevering. Jeg spurte da tillbake på sms om hvor den blir levert og fikk svar at den bli levert til "min hjemmeadresse".

På morgonen av leveringsdagen fikk jeg en sms litt etter 9, der det stod "hei idag blir din Tesla kjørt til deg, bekrefte levering på eposten du får så fort du tatt emot bilen."

Thanks for the info Lucaria :) Appreciate it!

Oh yeah now I remember the full thing -  3 days before delivery I got the sms where it said "we are delivering the Tesla home to you".

I Live in Oslo and this is what it said in the account:

Delivery Appointment
Thursday 22 September at 14:00

Bjørnstjerne Bjørnsons gate 122
Drammen, Drammen 3041



So since I dont live in Drammen I asked back in the sms and got it confirmed.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA