Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, tor 19. jan 2017, kl. 13:36

« forrige - neste »

mirrormatch

Sitat fra: bjheggset på lør 08. okt 2022, kl. 16:24
En bekjent tok kontakt angående sin levering, og han fikk til svar at de har fjernet på alle bestillinger grunnet det bare var rot med datoene i Norge, og at de fikk for mange henvendelser angående akk. datoer. Så det var best at de ble fjernet, visstnok.

Svarer her selv om jeg hører til i LR gruppa.
Fikk dato og VIN i kildekode i går kveld. Hos Tesla Tromsø sa de akkurat det du nevner her at det er så stor pågang med folk som lurer på når bilen kommer (som om det ble bedre etter at det fjernet EDD uten noe info til kjøperne...) at de valgte å fjerne EDD.

Jeg tror at ingen får opp EDD før de er paret mot en bil og får VIN i kildekoden.

Så vil tiden vise om det grepet førte til færre eller flere henvendelser til Tesla  :)

tomsleik

Hva søker du etter for å finne dato i kildekoden? 

førategangtesla

Ble oppringt av tesla i dag, de lurte på om jeg ville ha sommerhjulene levert til dekkhotell eller om jeg ville ha de med meg på leveringsdagen. Jeg sa at de kunne stå på dekkhotell hos dekkmann til våren, da det likevel er gratis  :) slipper å styre med å dra de hjem også. Er det rutine å ringe eller kan det være noe på gang med levering? Han sa at i utgangspunktet stod jeg med levering november-desember, men at jeg ville få SMS når jeg får matchet bil.

mirrormatch

Sitat fra: tomsleik på tir 11. okt 2022, kl. 12:37
Hva søker du etter for å finne dato i kildekoden?

Finner ikke dato i kildekoden, har egentlig ikke lett etter det heller. Ny dato kom opp i appen og nettsiden når jeg fikk VIN i klidekoden og årstall foran bilen i app.

bjheggset

Jeg ble oppringt fra Tesla i Trondheim idag, dama i andre enden lurte bare på om jeg var klar for bil i år(vel og merke), om jeg var kjent med bilen fra før, og om jeg har ordnet med vinterhjul selv.. Hun visste dog ikke noe om når levering ville skje eksakt.

vegardg

Jeg ble også oppringt av Tesla Trondheim i dag med spørsmål om jeg kom til å ta ut bilen dersom den kom i år.

Bestilt 06.06

Lucid

Hvilken farge har dere to siste bestilt?
Tesla Model YP hvit/sort 11.22
VW e-golf 12.20 -

GOS

Edit:

Trodde jeg var på LR 4 kvartal levering, men ser det var på Performance siden, så det under gjelder LR

Jeg hadde for noen uker siden 2023 for min nye Model Y, i den tiden da dato 07-20.11 som EDD. Når EDD forsvant så forsvant også 2023.
Jeg hadde i denne oerioden ALDRI vin i kildekoden.

For en del dager siden så kom 2022 foran, men heller ikke da noen VIN i kildekoden. Igår, bare for å sjekke om noe skjedde om jeg fjernet min 2022 Ioniq 5 som innbytte bil, så forsvant 2022 igjen ( og da fortsatt ikke noe VIN i klidekoden)

Blå/svart 19" bestile begynnelsen av juli 2022
Audi A6 e-tron Sportback Quattro Dynamic Pro bestilt november 2024, levert mai 2025
Model Y bestilt august 2022, tatt ut juli 2022
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
Tesla Model S85 blå, levert juni -14, 2019

bjheggset

Sitat fra: Lucid på fre 14. okt 2022, kl. 09:44
Hvilken farge har dere to siste bestilt?
Hvit 22.06

Sent from my iPhone using Tapatalk

vegardg

dsi

Har også en hvit/ sort i bestilling med levering Trondheim. Bestilte den 19/5. har fått beskjed om at det kommer biler i slutten av oktober, men det var ingen lovnader om bil da, men sannsynlig at det skulle være noe til meg da. Fortsatt ingen dato i appen.

msveen

Noen med bestilling av grå bil som har hørt noe?

Haggish

Sitat fra: msveen på fre 14. okt 2022, kl. 18:36
Noen med bestilling av grå bil som har hørt noe?

Nei, men var en tur innom hos Tesla I Oslo i dag for og høre om de hadde noen gode nyheter til meg. Jeg fikk da vite at jeg var på ringelisten som de nå bruker til og ringe for og få bekreftet om en vil takke ja om man får tilbud om bil i år. Jeg spurte hvorfor de har en slik liste, og fikk til svar at grunnet den nye økonomiske tiden ville de se om noen ville hoppe av. Jeg utrykte også litt bekymring ang. om min bil ble levert i år om Berlin begynte og produsere andre en hvit og svart bil. Og da sa de at de ikke trodde på andre farger fra Berlin i år.
TmY P 23
TmY LR 23 Solgt
Tm3 LR 21 Solgt

gutterhauk

Hadde tidligere EDD på min MYP 14.-30 Oktober, men har mistet dette til TBA som mange andre for ca 3 uker siden. Noen andre som har fått oppdatert EDD nylig?

Har også valgt å finansiere gjennom DNB, og har godkjent søknad. Betalingsmåte ligger fortsatt åpen på bestillingssiden hos Tesla, er dette vanlig?
2023 Tesla Model Y P (nov 2022 - )
Ex. 2021 Tesla Model Y LR (aug. 2021 - nov 2022)
2017 Kia Soul EV Exclusive 30kwh (2017 - )
Ex. 2008 Audi A4 2.0TDI Quattro S-line (2015-2021)
Ex. 1995 Volvo 850 2,5 stv. (2013-2015)
Ex. 1997 VW Passat 1.9 TDI (2009-2012)

tklev

Sitat fra: gutterhauk på tir 18. okt 2022, kl. 10:44
Hadde tidligere EDD på min MYP 14.-30 Oktober, men har mistet dette til TBA som mange andre for ca 3 uker siden. Noen andre som har fått oppdatert EDD nylig?

Har også valgt å finansiere gjennom DNB, og har godkjent søknad. Betalingsmåte ligger fortsatt åpen på bestillingssiden hos Tesla, er dette vanlig?

Slik jeg har forstått det er finansieringen gyldig i 6 måneder etter godkjenning. Etter det er de ikke pliktig å stå ved avtalen 😔. Har også mistet finansieringen fra Dnb, gikk ut ifra at det var pga at de trakk seg (over 6 måneder)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA