Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, tor 19. jan 2017, kl. 13:36

« forrige - neste »

Lucaria

Ja min var komplett. Fikk i Torsdags forrige uke. Alt perfekt hva jeg kan se. Med USB er jeg litt usikker hva du mener, men tenker du mener at noen har fått ettermontere dette, men min var da ferdig. Det er kun data i handskerom men de andre 4 (2 fram og 2 bak) er komplette og virker til lading.

NOway

Sitat fra: Lucaria på ons 28. sep 2022, kl. 21:54
Ja min var komplett. Fikk i Torsdags forrige uke. Alt perfekt hva jeg kan se. Med USB er jeg litt usikker hva du mener, men tenker du mener at noen har fått ettermontere dette, men min var da ferdig. Det er kun data i handskerom men de andre 4 (2 fram og 2 bak) er komplette og virker til lading.

Hvordan var lakken? Mangler det mye rundt om? Panser hullrom osv?

Lucaria

Sitat fra: NOway på ons 28. sep 2022, kl. 22:40
Sitat fra: Lucaria på ons 28. sep 2022, kl. 21:54

Hvordan var lakken? Mangler det mye rundt om? Panser hullrom osv?

Jeg finner ingen feil, har skrevet litt om dette i inlegg 990 i forrige uke:
https://elbilforum.no/index.php?topic=57512.990

geear

Sitat fra: Lucaria på ons 28. sep 2022, kl. 21:31
Den hattehyllen hopper jo ut hvis man bare drar på litt. Skulle ha noen slags klemmer slik at den holder seg på plass.
Høh. Har hatt YP med hattehylle siden juni, og gir flat fjøl mange ganger daglig, ikke en eneste gang har jeg funnet hattehylla noe annet sted enn den skal være..  :o

førategangtesla

Ser på teslastats.no at det nettopp er registrert 3 model y performance med lavt VIN. Dette er jo ikke testbilene, men lurer på hvorfor det plutselig kommer så lavt VIN igjen, kan det være fra disse som brukte model y performance som er tatt inn fra Tyskland av Tesla? VIN 3xxx, 3xxx og 4xxx

ludvigs1

Sitat fra: førategangtesla på tor 29. sep 2022, kl. 12:31
Ser på teslastats.no at det nettopp er registrert 3 model y performance med lavt VIN. Dette er jo ikke testbilene, men lurer på hvorfor det plutselig kommer så lavt VIN igjen, kan det være fra disse som brukte model y performance som er tatt inn fra Tyskland av Tesla? VIN 3xxx, 3xxx og 4xxx

Kan det være at dette er av de som de hadde stående i Drammen for salg?

EDIT: Ser det har forsvunnet 3 sorte TMY fra inventory på hjemmesiden, så det er nok disse.
o- 22' Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt 06.22
x- 21' Tesla Model Y LR Hvit/Sort 19"

ludvigs1

Var innom for å sjekke EDD nå, og nå er den jaggu borte. Det lover dårlig for å få bil i år tror jeg.

NOway

Lucaria

Sitat fra: geear på tor 29. sep 2022, kl. 12:23
Sitat fra: Lucaria på ons 28. sep 2022, kl. 21:31
Den hattehyllen hopper jo ut hvis man bare drar på litt. Skulle ha noen slags klemmer slik at den holder seg på plass.
Høh. Har hatt YP med hattehylle siden juni, og gir flat fjøl mange ganger daglig, ikke en eneste gang har jeg funnet hattehylla noe annet sted enn den skal være..  :o

Skjer meg hver gang. Den hopper opp ur sine spor og legger seg litt bak.

Men hvis din sitter bra så kan det vare jeg kan bare lage "klumpene" noe større så sitter de kanske bedre i sporene. Tynn gummi "teip" eller lignende. Skal teste.

turfsurf

Sitat fra: Lucaria på tor 29. sep 2022, kl. 20:24
Men hvis din sitter bra så kan det vare jeg kan bare lage "klumpene" noe større så sitter de kanske bedre i sporene. Tynn gummi "teip" eller lignende. Skal teste.
Jeg har samme opplevelse som [mention]geear [/mention], hattehyllen holder seg i ro.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Er du sikker på at du har hattehylla riktig sted?

Be evt Tesla fikse det. Slik skal det ikke være.

Lucaria

Sitat fra: geear på tor 29. sep 2022, kl. 20:30

Hatthyllen har to "pigger" som jeg antar skal passe ned i de 2 hullene. Den sitter med magneter.
Hvis jeg gir "flatt jern" fra 30km/h bare opp til 60/70 så vil det "rykket/kraftige akselereringen" gjøre at den hopper ut fra sine spor.

Hvis det ikke skal vare slik så vil jeg legge in en melding om det.

Ganske bra med forum der man får reda på slike småting. Jeg hade ikke en tanke om at det var noe galt, iom at det ikke er strengt tatt nødvendig med slike kjappe akselereringer igentlig i vanlig kjøring.

ludvigs1

Sitat fra: Lucaria på tor 29. sep 2022, kl. 20:52

Hatthyllen har to "pigger" som jeg antar skal passe ned i de 2 hullene. Den sitter med magneter.
Hvis jeg gir "flatt jern" fra 30km/h bare opp til 60/70 så vil det "rykket/kraftige akselereringen" gjøre at den hopper ut fra sine spor.

Ganske bra med forum der man får reda på slike småting. Jeg hade ikke en tanke om at det var noe galt, iom at det ikke er strengt tatt nødvendig med slike kjappe akselereringer igentlig i vanlig kjøring.

Dessuten er det vel så OT som man klarer å få det på en leveringstråd?   :police:

Lucaria

Sitat fra: ludvigs1 på tor 29. sep 2022, kl. 21:24
Sitat fra: Lucaria på tor 29. sep 2022, kl. 20:52

Dessuten er det vel så OT som man klarer å få det på en leveringstråd?   :police:

Er det virkelig det? Min bil ble tydeligvis levert med dårlig tillpasset hattehylle. Hvorfor skulle det vare mere OT en en bil levert med andre feil eller mangler?

TeslaSY

Jeg har en MYP sort/sort på bestilling (tidlig aug), EDD var alltid samme : dec 06 - jan 20, ingen endring en eneste gang
Har noen som opplevd samme ?
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA