Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dørene lukker seg av seg selv?

Startet av cstromme, mandag 09. januar 2017, klokken 11:06

« forrige - neste »

cstromme

Vi mottok en ny X på fredag, og i dag kjørte konen min avgårde med bilen alene for første gang. Ringte meg akkurat nå og fortalte at hun hadde hatt en ganske ubehagelig opplevelse.

Mens hun stod og fylte inn handleposer i bagasjerommet så lukket plutselig luken seg og traff henne i ryggen. Og når hun satt seg inn i bilen, før hun var kommet på plass og fikk trykket på bremsepedalen, så lukket førerdøren seg. Nøkkelen var i jakkelommen hennes og ikke i klem på noen slags måte. Vi har trippel-klikk for lukking av alle dører satt til på, men det er lite sannsynlig at dette skal skje når nøkkelen ligger i en løs lomme som ikke er i kontakt med noe.

Lukker bilen dørene automatisk uten premium pakken når du går vekk fra bilen? I så tilfelle, kan det være at bilen mistet kontakt med nøkkelen hennes?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

Ellemelle

Det høres ut som en klassisk lukk-alt-med-ett-klikk. Sikker på at den funksjonen er skrudd av? Trippelklikk-lukkingen er uavhengig av den. Og nei, ingen dører lukkes automatisk uten premiumpakken.

strips

Blir også overrasket av dørene lukker seg bare jeg er borti bremsepedalen. Sikker på at hun ikke var borti den på vei inn?

Bakluka kan jeg ikke si noe om men har ikke hatt noe problemer med at den lukker seg i utide. Dørene mine forblir oppe når jeg går fra bilen uten å trykke på nøkkelen.

Har ikke premium X75D.

cstromme

Hadde det bare vært førerdøren så hadde jeg vel antatt at hun kom borti bremsepedalen ved en feil, men når det skjedde to ganger og med to dører så tror jeg nok ikke det var tilfelle.

Enkeltklikk er separat fra trippelklikk? Trodde enkeltklikk var blitt gjort om til trippelklikk?
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

hnrk

Sitat fra: cstromme på mandag 09. januar 2017, klokken 11:28
Hadde det bare vært førerdøren så hadde jeg vel antatt at hun kom borti bremsepedalen ved en feil, men når det skjedde to ganger og med to dører så tror jeg nok ikke det var tilfelle.

Enkeltklikk er separat fra trippelklikk? Trodde enkeltklikk var blitt gjort om til trippelklikk?

Enkeltklikk og trippeklikk har samme funksjonalitet, men med siste oppdatering kan du velge å skru av at alle dører lukker seg ved enkelt trykk på FOBen. Trippelklikk vil fortsatt lukke alt, uavhengig av hva du har skrudd på eller av i menyen.
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

cstromme

Ah, da har jeg nok skrudd på den i tro av at det var det nå var trippelklikk.
Tesla Model X 100D 2023 Ultra Red
Tesla Model X 75 2017 (SOLGT)
Tesla Model S 85 2014 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA