Ladekabel på 16a kurs stikkontakt

Startet av Kanonroald, lør 07. jan 2017, kl. 11:57

« forrige - neste »

Kanonroald

Hei! Lader min e-golf på egen stikkontakt 16a kurs i garasja med vanelig ladekabel. Det eg lurer på er om eg kan montere jordfeilbryter type b ved stikkontakten eller må den monteres i sikkringskapet? Og eventuelt hvilken anbefales.
Vil lage det til litt meir funksjonelt med ladekabel eg har tilgjengelig no til lommeboka tillater fastmontert ladestasjon. Er det noen som har laget seg noen fine løsninger på bruk av ladekabel på stikk?

elektrolux

Dersom du allerede har et stikk tilkoblet en 16A kurs trenger du ikke montere noe jordfeilvern Type B på det for å lade elbil.

Ladekabelen din inneholder jordfeilvern ( Sannsynligvis type A ) som er tilstrekkelig for mode 2 lading, altså lading via stikk/støpsel
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA