Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med Eberspächer dieselvarmer i i-MiEV

Startet av Charger, fredag 06. januar 2017, klokken 08:51

« forrige - neste »

Charger

Hei,

Relativt fersk elbil-eier (kjøpte en 2014 i-MiEV sist høst).
Veldig fornøyd med bilen så langt, men dieselvarmeren begynte å fuske for noen uker siden. Etter det gir den stort sett ingen varme, eller bare litt lunk før det blir kald luft i dysene.
Har hatt den inne til service to ganger, nå er den inne for tredje gang. Første gang ble sentralenheten bytta på garanti, andre gangen ble tanken rensa og filtre bytta (mistanke om uren diesel). Men fortsatt virker den ikke som den skal. Jeg har fylt vanlig diesel på Statoil og ST1.

Andre med erfaringer rundt dette?

---
Mitsubishi i-MiEV 2014
-----
TM3 SR+ 2021

pwb

Kan jo være full av sot? Når man bruker den så bør den kjøre i min 20-30 minutter før den stoppes, blir det mye småbruk så klarer den ikke å holde seg ren. Vil vel tippe at det kan være ett problem hvis den brukes uten at det er skikkelig kaldt pga vannmengden, den vil jo da slå seg av og på hele tiden og den soter igjen.

Charger

Takk for svar.
Har vært nøye med å bruke den minst 20 minutter hver gang, droppa å skru den på ved kortere turer. Men har skjønt at det med bør være litt "ordentlig" kaldt før den brukes. Spørsmålet er hvor kaldt det er, hvis det må maaaange kuldegrader til, blir bruken veldig begrenset.
Fikk status i dag etter 3. gangs besøk på verkstedet; varmeren byttes på garanti. Så da satser jeg på at den nye fungerer stabilt.
-----
TM3 SR+ 2021

SUNPWRD

Bra det ordnet seg. Ellers er glødeplugg og glødegitter "slitedeler" som har en tendens til å måtte skiftes på slike og tilsvarende varmere.
Citroën C-Zero 2017
Tesla S75D 2017

4kWp solceller på tak hjemme og hytta

Ex: Tesla X Long Range 2020 (42000km 2 år)
      Kia Soul EV 2016 (65000km 5 år)
      Citroën C-Zero 2014 (50000 km på 3 år)

stradivaria

Hi,
If you started heater 3 times without fuel it goes to safe mode. To reactivate it need erase fault codes withe EBER diagnostic.

Call to Elbilmek AS in Asker, they are specialist woe EV and Eber.
Jobber som elbilspesialist hos www.elbilmek.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA