De med model X levering Q1-2017

Startet av Bjoris, man 02. jan 2017, kl. 14:30

« forrige - neste »

eha

Min X ble bekreftet 2. november. Gikk i produksjon 2. januar og ferdig 5. januar. Mulig det er noe forsinkelse i rapporteringen der. Håper at den er på MS Tamesis og ikke MS Tønsberg som kommer en uke senere ;)

Mine statuser i My Tesla har fungert helt greit denne gangen - så langt.

Er også lei av å vente. Bestilte en X i august. Denne ble kansellert da AP2 ble lansert og ny ble bestilt øyeblikkelig. Så jeg har også trykket F5 siden i fjor sommer!  :laugh:  :o
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

jonh

Sitat fra: bjoris på tor 02. feb 2017, kl. 20:06
Sitat fra: jonh på tor 02. feb 2017, kl. 14:57
Jeg bekreftet bestilling på X60D 5 seter 18.07.2016.
VIN 7.10
produksjonsstart 16.12
i transit til havnen i usa 19.12
på vei til havnen i europa 19.01.2017.

Det er fortsatt status, samt levering i "slutten av januar - februar". Sliter kanskje litt med januar nå...

Holder på å gå på veggen, har sjekket MyTesla minst fire ganger daglig siden i sommer  :o

Velkommen i klubben, mulig vi skulle samlet oss i en felles terapi, hehe;)

DS må vel ha tatt kontakt med deg nå etterhvert?

Ja, jeg ble først oppringt 17 Januar, men da kunne de ikke se hvor bilen var. Ble oppringt i går igjen rett etter posten her, og da skulle bilen komme inn til klargjøring i midten av februar. Jeg regner med den kommer inn med Arabian Breeze til drammen den 12.

Bjoris

Mange som fortsatt har den feilaktige "Din bil har ankommet Europa..."? Min gikk fra produksjon til denne statusen 28. januar og etter det har det stått slik... Har spurt DS i dag, men han er ikke tilbake før 23.2 så får vel ikke noe svar på dette, men ser at andre har løpende status så tenker at noe har skåret seg her og at det kunne være ordnet?

Når en venter så hadde det jo vært gøy å fulgt status...

o.b.lix

Min "kom" til Europa samme dag som din. Ds sier at status skal endre seg når den er sendt med båt, men det tror jeg ikke mye på. Da har den stått i over en måned i påvente av transport.

Levering mars-tidlig april. Satser på 31. Mars pga kvartalsslutt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Nasatech

Veldig labert med registreringer for tiden så vi får håpe det tar seg opp snart :)

Bjoris

Skjer absolutt ikke en dritt på MyTesla, men snakket med selger som sier at den ankommer Norge om 1-2 uker, det var jo big surprise, må jo få den før slutten av mars da:) Fikk ikke noe leveringstid, men bør jo være godt innenfor Q1 iallefall om ikke det er propp i systemet. Hva er erfaringen med tid fra Drammen til Bergen og ut til kunde?

eha

Kommer mange Teslaer med Baltic Breeze som ankommer Drammen på søndag... hviskes det i vinden...  8)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Tesla91

På søndag?? Det går raskt 10-14 dager fra den er i Drammen til du får den utlevert i Bergen........

Go-carter

Vi fikk dato fra Tesla 24.2(altså fredag), og leverer inn firmabil denne uken. Nå viser det seg, som forventet, at denne datoen er et luftslott og at vi ikke får bil før tidligst 1 uke senere. Har vi noen rett til lånebil i denne perioden? Noen som har lignende erfaring?
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Tesla91

Får ikke lånebil med mindre dere ble enig om dette skriftlig når du fikk datoen. Når jeg kjøpte min første Tesla bodde jeg ugunstig til og var avhengig av bil, da solgte jeg bilen samme dag som jeg skulle motta den nye og fikk plutselig en telefon om at den var utsatt 1 uke. Da fikk jeg lånebil.

Samme skjedde når jeg mottok bil nr 2, men ingen lånebil for det hadde vi ikke avtalt på forhånd.

Hvor har du utlevering og har det stått februar/tidlig mars på myteslaen din?

Nasatech

Jeg fikk lovnad om Model X i juni og solgte i mai. Hadde det skriftlig. Fikk ikke bil før i august. Fikk en kopp, en paraply, to pins og en penn Fikk ikke lånebil

Go-carter

Sitat fra: Nasatech på ons 22. feb 2017, kl. 21:38
Jeg fikk lovnad om Model X i juni og solgte i mai. Hadde det skriftlig. Fikk ikke bil før i august. Fikk en kopp, en paraply, to pins og en penn Fikk ikke lånebil

Fikk ikke vi heller, ringte i stad. :( Får bare vente :)
TMX60D
Leaf S 2015

Nasatech

Sitat fra: Go-carter på ons 22. feb 2017, kl. 23:38

Lykke til! Registrer deg her så ser du når den blir registrert:

http://www.itanywhere.no/vin.php

Go-carter

Sitat fra: Nasatech på tor 23. feb 2017, kl. 08:09
Sitat fra: Go-carter på ons 22. feb 2017, kl. 23:38

Lykke til! Registrer deg her så ser du når den blir registrert:

http://www.itanywhere.no/vin.php

Gjort for flere måneder siden; )
TMX60D
Leaf S 2015

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA