Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knust frontrute

Startet av jarand, søndag 25. desember 2016, klokken 18:54

« forrige - neste »

jarand

Hallois folkens ! Eg har knust frontruta mi, og lurer på hvor det er billigest å reparere den ? Har bare annsvarsforsikring så.... Kan en kjøpe ruta og fikse det sjæl ? Noen som har erfaringer og eventuelle prislapper ?

hexachordia

Prøv hos Ruterknekt hvis du har dem i nærheten. Riis bilglass er dyrt.
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

TB

Har sett frontrute bytte som demonstrasjon på messe.
Var ein del spesielle teknikk og verktøy i bruk.

Er ruta knust må den vel bli bytta med ny?

Beste er vel å ta ein runde, og be om pris frå fleire? Klart kjedelig å måtte betale, men forsikring kostar jo og. ☺
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Mazzbot

Ring å be om forsikring , vent en uke så fikser du ruta :-)
Tesla model 3 reservert 31/3 .

leafnor

Sitat fra: Mazzbot på søndag 25. desember 2016, klokken 21:52
Ring å be om forsikring , vent en uke så fikser du ruta :-)
Kreativt forslag, men det vil jeg ikke spleise på! 8)
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Sele

Uansett om du ønsker og kjøpe ruten selv så koster nok den mange ganger mer enn egenandelen på 1500 kr - 2000 kr. Glassforsikring er noe jeg anbefaler og ha for uten kan det bli svindyrt.

Ellers så tror jeg ikke forsikringsselskapene er så lettlurte. Hadde selv ansvar og ønsket delkasko som hadde glassforsikring. Ble da bedt om og vise bilen hos forsikringsselskap før forsikring kunne tegnes.

Burger

Rute er en fin svindel mellom verksted og forsikringsfirma. Alle opplyste mellom 7.000 og 8.000 for å skifte frontrute på gammel bil men gikk ned til mellom 3.500 til 4.500 når jeg sa jeg ikke hadde forsikring.

Verksted skrur opp prisen fordi forsikring dekker.
Forsikringselskap peker på prisen og "dette bør du ha siden det er så dyrt!"

Å jukse på forsikring er ikke noe man bør anbefale. Det ene er å være kjeltring og det andre er at forsikringsselskap er nådeløse i rettsvesenet dersom man blir fersket.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Bondeknøl

Sitat fra: Mazzbot på søndag 25. desember 2016, klokken 21:52
Ring å be om forsikring , vent en uke så fikser du ruta :-)
Det er forsikringssvindel og er straffbart og tyveri fra andre som betaler forsikring.

Hvis du ikke har tegnet glassforsikring så betaler du det koster med nytt vindu av egen lomme. Av og til tjener en på å ikke forsikre og andre ganger taper en på det.

sylwester


Jeg skiftet rute på en av mine biler en stund siden og det kosta 10 lapper. Har hatt delkasko siden.
Forsikringssvindel er ikke lurt! Det er bedrageri og straffes med fengsel opptil 6 år!
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

nr1rayner

Sitat fra: jarand på søndag 25. desember 2016, klokken 18:54
Kan en kjøpe ruta og fikse det sjæl ?
Nei, ikke når du stiller et sånt spørsmål!
Frontruta er en del av den bærende konstruksjonen.
Jeg gjør ALT på egne biler, men skift av frontrute holder jeg meg langt unna.
Ring rundt, betal hva det koster og ta det som en lærepenge...
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Einar_S

Jeg har skiftet frontrute på egen (gammel)bil, og vil ikke komme til å prøve det på Leaf eller annen nyere bil. Du kommer til å gi opp uten å ha fått ut den gamle ruta.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Trekkoppbil

#11
Husk å oppgi om du har europeisk eller amerikansk Leaf. Jeg trur det er pakningene som er forskjellig. Og du kan sikkert oppgi om det er med eller uten regnsensor.

Riis skulle ha 16000 for rute til US-versjon.
Hos Ryds har jeg fått det mye billigere.

Jeg fikk også høre at det koster i overkant av 100Euro for ei kina-rute uten sensor i Littauen, og man kan få den tilsendt for 500kr, så det er nok mye å gå på, og man kan prøve å spørre et par steder om man kan få prisen på et overkommelig nivå.

Einar_S

Da ser det ut til at en liten ferie til Litauen kan betale seg for den som ikke har forsikring!
Verkstedprisene der er jo også litt lavere enn her hjemme.

Det forutsetter jo at den ikke er så ødelagt at det er uforsvarlig å kjøre med den.
2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

Remi Jakobsen

Tidligere så kostet det skjorta med framrute på Riis Bilglass, ca 27 000 kr når jeg ringte å hørte (kun ruta til USA modell). Forrige gang jeg byttet på forsikringa var det gått ned til ca 13 000 kr. Byttet for andre gang på forsikringen for 1-2 uker siden, kostet da forsikringselskapet ca 6500 kr, selve ruta kostet kanskje 4000-4500 kr. Riis Bilglass i Sandvika dette.

Electrix

Sitat fra: Einar_S på tirsdag 27. desember 2016, klokken 23:49
Da ser det ut til at en liten ferie til Litauen kan betale seg for den som ikke har forsikring!
Verkstedprisene der er jo også litt lavere enn her hjemme.

Det forutsetter jo at den ikke er så ødelagt at det er uforsvarlig å kjøre med den.
Man får bare sjekke værmeldinga og kjøre når det er fint vær, hjelm med visir kan være bra for å unngå insekter i ansiktet og så må man for all del ligge unna vindusspyleren  ;D ;D ;D
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA