Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Priser på service Opel Ampera-e

Startet av e-Golf, fredag 23. desember 2016, klokken 08:57

« forrige - neste »

e-Golf

Ville lage en tråd om servicepriser, da dette er en del av utgiftene på en bil.

Er det noen som har spurt forhandlere om servicepriser?

Jeg er klar over at det er begrenset med servicebehov, men jeg har sett at det varierer veldig hvordan de forskjellige merkene priser servicene sine. Antar at Opel vil kreve regelmessige servicer for opprettholde garanti.
Tesla model Y Performance Hvit/sort- reservert mars 19 - utlevert juni 2022
Tesla model 3 reservert 1/4-16 -lev mars 19 - solgt okt 20

kammiz

iflg serviceintervallene til bolt skal du bare bytte kupefilter fram til 5 års bremsevæskeskifte.. Men det er jo klart mulig at Opel gjør det litt annerledes, ifht klima som bilene utsettes for her.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Kriss

En bremseservice i ny og ne vil være aktuelt. Ampera-e kan ved normal kjøring visstnok kjøres helt uten bruk av bremser (regenerativ bremsing). Det betyr at rust på bremseskiver kommer til å bli et enda større problem enn på bilparken ellers.

Ampera e leveres desember 2017

erato

Sitat fra: Kriss på fredag 23. desember 2016, klokken 10:14
En bremseservice i ny og ne vil være aktuelt. Ampera-e kan ved normal kjøring visstnok kjøres helt uten bruk av bremser (regenerativ bremsing). Det betyr at rust på bremseskiver kommer til å bli et enda større problem enn på bilparken ellers.


Ja, og jeg undres litt på hvorfor ikke hengsler og lignende skal smøres, pakninger kontrolleres osv, ting som normalt står i servicemanualen og som sjekkes av (krysses ut).

anki

En elektisk motor er mye enklere enn en forbrenningsmotor når det kommer til bevegelige deler.
Så jeg tror mye av grunnen til at behovet for smøre og kontrolleringsvedlikehold ikke er tilstede er at det rett og slett er statiske deler som ikke slites. De delene som er i bevegelse er nok i et mer lukket og kontrollert system som passer på seg selv og som gjør vedlikehold unødvendig. Det er også en risiko når en åpener ett system at enn kan forurense det og gjøre levetiden kortere.

http://electricdrive.info/Simplicity-reliability.htm

Zuexi

Sitat fra: kammiz på fredag 23. desember 2016, klokken 09:06
iflg serviceintervallene til bolt skal du bare bytte kupefilter fram til 5 års bremsevæskeskifte.. Men det er jo klart mulig at Opel gjør det litt annerledes, ifht klima som bilene utsettes for her.
5 år? Vidunder bremsevæske?
På en av mine nåværende biler skal de jo pinadø bytte annethvert år i hht. serviceplan.

kammiz

Sitat fra: Zuexi på fredag 23. desember 2016, klokken 12:48
Sitat fra: kammiz på fredag 23. desember 2016, klokken 09:06
iflg serviceintervallene til bolt skal du bare bytte kupefilter fram til 5 års bremsevæskeskifte.. Men det er jo klart mulig at Opel gjør det litt annerledes, ifht klima som bilene utsettes for her.
5 år? Vidunder bremsevæske?
På en av mine nåværende biler skal de jo pinadø bytte annethvert år i hht. serviceplan.

derfor min tanke om at opel nok gjør det annerledes pga klima. det er jo kondensering pga temperaturer som er årsaken til at vi bytter oftere.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

erato

Sitat fra: anki på fredag 23. desember 2016, klokken 11:43
En elektisk motor er mye enklere enn en forbrenningsmotor når det kommer til bevegelige deler.
Så jeg tror mye av grunnen til at behovet for smøre og kontrolleringsvedlikehold ikke er tilstede er at det rett og slett er statiske deler som ikke slites. De delene som er i bevegelse er nok i et mer lukket og kontrollert system som passer på seg selv og som gjør vedlikehold unødvendig. Det er også en risiko når en åpener ett system at enn kan forurense det og gjøre levetiden kortere.

http://electricdrive.info/Simplicity-reliability.htm
Joda (som siving elektro er jeg klar over det  ;) ), men styresnekke og understell har fortsatt en del komponenter som skal kontrolleres. Og i de fleste bilene jeg har hatt står feks smøring av dørhengsler, kontroll av dørpakninger osv på sjekklisten på enkelte av serviceintervallene........

ElTerje

Jeg er litt forundret over at service intervallet på Ampera-e er en gang i året. På min dieseldrevne Ford mondeo er intervallet annenhvert år. Forhandleren min mente at prisen pr service var ca halvparten på Opel Ampera-e i forhold til fossile biler.
Men med halv pris pr service og dobbelt så hyppig intervall, så er jeg jo akkurat like langt.
Jeg synes derfor det er svakt av opel å ha så hyppige intervall.

mzziaz


seidl

Ikke fått en pris, men dette gir jo en pekepinn på hva som må gjøres. I tillegg til litt ekstra ift klima vi har?

Men blir ikke overrasket over vis Opel priser service høyt. Nissan skulle jo ha 4000 kr for sin "service" på leafen

-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

mzziaz

Jeg kjenner at motivasjonen min til å betale 4000 per service for noe slikt er rimelig lav.

Olemann


Spørs vel om de klarer matche BMW, min i3 koster kr. 5.000.- for 5 års service-avtale (deler i tillegg, men alle servicer 5 år inkludert)

Nickelilltroll

Möller tar allt från 2800-3500kr/varannat år på E-golf. Betalade gladeligen och de gör en god jobb. Tar lite mer än en timme och på checklistan fann de några få ting som blev inkluderat.

Ingen som har nybil bör tänka fy pga pris på service då en stämpel i boken bibehåller värdet och intressen vid vidaresalg. Sådan är det bara. :)
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA