Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Pris E-golf 2017

Startet av elhansen, tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:15

« forrige - neste »

eivhelle

Tror ikke folk skal ha urealistiske forventninger til hvor mye rabatt det er mulig å få. Min arbeidsgiver har firmaavtale på 9% på elbiler, noe som i følge selgeren var ekstremt bra siden elbiler normalt har mindre rabatter i avtalene enn fossilbiler. Uten firmaavtale kunne han strekke seg til i underkant av 4%.

Firmaavtaler forutsetter at man bruker bilen mye i forbindelse med jobb (minst 6000 km pr år), men jeg tror de fleste ser mellom fingrene på dette siden det sjelden følges opp og ikke har noen kostnad for arbeidsgiver.

Et sted man fort kan spare inn en del er på vinterdekk, der Møller normalt har rådyre dekkpakker. De kan derfor selge inn en god totalrabatt ved å gi masse rabatt på en dyr dekkpakke som du ellers kunne ha fått til en brøkdel av prisen. Det er ingen problemer med å få kjøpt 4 gode vinterdekk på 15" alufelg til 6-7000 kroner.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Stikkkontakt

Sitat fra: eivhelle på onsdag 21. desember 2016, klokken 16:18
Det er ingen problemer med å få kjøpt 4 gode vinterdekk på 15" alufelg til 6-7000 kroner.

Jeg kjøpte 16" alu med Nokian Hakka piggfrie for 7000 kroner.

ReneM

Disse prosentene har uansett lite betydning. Det eneste som gjelder er hva som står under streken. Det vet jo alle men likevel la flere av oss lede seg av prosentberegningen.

Jeg kan fint får 0% i rabatt, det forutsetter at jeg får en kanonpris i innbytte.
Jeg kan også få 10% rabatt og et skambud på min nåværende bil.

Jeg pleier å se på totalsummen. Rabatt og innbytte alene er sånn å si ikke interessant. Når jeg vet hva jeg må betale i kroner hos forhandler A tar jeg med tilbudet til forhandler B og be han til å komme med noe bedre for å deretter vise det til forhandler A/C. Slik gjør alle det i Nederland (kommer derfra) men nesten ingen i Norge. Vet ikke hvor det kommer ifra men jeg trenger ingen godt forhold med min bilselger, og det er han ikke interessert i heller. Det er ren salg og denne fine smilen og flaske vin er ikke verdt flere 10tusen kroner.
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

turfsurf

Tror eGolf kommer til å slite litt mere med salget nå ja. I3 fremstår jo som rene røverkjøpet i forhold, så lenge man kan leve med plassbegrensingene. I3 er jo og vesentlig bedre med tanke på lading.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

np

Latterlig dyrt. Bilen er jo momsfri, dvs. at om den hadde hatt mva, hadde prisen vært nesten 390.000 kroner! Da er vi nesten på GTD nivå. Aldri i livet om e-Golf er så dyr som GTD å produsere. Ren money-grab av Møller, svært skuffende. Etter forhåndsbestillingene er levert, spørs det hvor mange de vil få solgt...
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Chivas

Jeg prøver å finne ut av utstyrslisten.

Sikkerhetspakke koster 2400,- og inneholder en haug av assists og annet.

Samtidig koster f.eks:
Fjernlyssassistent inkl. Lane-Assist og trafikkskiltgjenkjenning 4500,-
Side-Assist inkl. utmanøvreringsassistent 2600,-

MEN disse er jo mer eller mindre inkludert i Sikkerhetspakke!??

Noen som forstår seg på dette?

elhansen

Sitat fra: Chivas på torsdag 22. desember 2016, klokken 09:21
Jeg prøver å finne ut av utstyrslisten.

Sikkerhetspakke koster 2400,- og inneholder en haug av assists og annet.

Samtidig koster f.eks:
Fjernlyssassistent inkl. Lane-Assist og trafikkskiltgjenkjenning 4500,-
Side-Assist inkl. utmanøvreringsassistent 2600,-

MEN disse er jo mer eller mindre inkludert i Sikkerhetspakke!??

Noen som forstår seg på dette?

Jeg lurte også på dette og da jeg var innom vw fikk jeg følgende forklart:

For å velge sikkerhetspakke MÅ du også betale for dynamiske led front lys, dvs totalt 2400+2700=5100,-
Skal du ha fjernlysassistent med laneassist og trafikskiltgjenkjenning kan du ikke ha sikkerhetspakka...... det betyr enten eller. Selger fikk i hvertfall rødt kryss på det ene hvis han prøvde å legge inn begge to. Selger skulle sende en mail og komme tilbake til meg, men ikke hørt noe om dette ennå.

PS selger anbefalte actove info display, da du fikk navien rett opp i speedometerområdet.....

Chivas

Yes, Active info display er must :)

Fjernlysassistent kan jeg fint klare meg uten. Faktisk kan jeg ikke huske sist jeg kjørte med fjernlys på en gang :D

Lassiiboiii

Jeg bestilte i går.

Fikk da beskjed om at fjernlysassistent var allerede med, pga dynamisk led. og trafikkskiltgjennkjenning blir inkludert i sikkerhetspakken (denne feilen skulle rettes opp)

Ellers forsto jeg det sånn at det ikke var mulig å få utmannøvreringsassistent pga jeg hadde en annen pakke. husker ikke helt hva det var.
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

Chivas

Sitat fra: ReneM på onsdag 21. desember 2016, klokken 21:52
Når jeg vet hva jeg må betale i kroner hos forhandler A tar jeg med tilbudet til forhandler B og be han til å komme med noe bedre for å deretter vise det til forhandler A/C. Slik gjør alle det i Nederland (kommer derfra) men nesten ingen i Norge. Vet ikke hvor det kommer ifra men jeg trenger ingen godt forhold med min bilselger, og det er han ikke interessert i heller. Det er ren salg og denne fine smilen og flaske vin er ikke verdt flere 10tusen kroner.
Interessant.

Nå er ikke jeg så dreven i nybilkjøp-verdenen, men kan man shoppe mellom de forskjellige Møllerbutikkene? Er det noen andre enn Møller som selger nye VW egentlig?

SteinarSun

Sitat fra: Chivas på torsdag 22. desember 2016, klokken 10:47
Når jeg vet hva jeg må betale i kroner hos forhandler A tar jeg med tilbudet til forhandler B og be han til å komme med noe bedre for å deretter vise det til forhandler A/C. Slik gjør alle det i Nederland (kommer derfra) men nesten ingen i Norge. Vet ikke hvor det kommer ifra men jeg trenger ingen godt forhold med min bilselger, og det er han ikke interessert i heller. Det er ren salg og denne fine smilen og flaske vin er ikke verdt flere 10tusen kroner.
Interessant.

Nå er ikke jeg så dreven i nybilkjøp-verdenen, men kan man shoppe mellom de forskjellige Møllerbutikkene? Er det noen andre enn Møller som selger nye VW egentlig?
De selger VW over hele landet, alltid en eller annen selger som er mer kåt på et salg enn andre.
Dundt Bergen har vi i tillegg til Møller Bil sine avdelinger i Bergen HMV på Voss, Berge &co i Sogndal og Odda Bilsenter i Odda.
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

geear

Sitat fra: SteinarSun på torsdag 22. desember 2016, klokken 11:11
Sitat fra: Chivas på torsdag 22. desember 2016, klokken 10:47
Interessant.

De selger VW over hele landet, alltid en eller annen selger som er mer kåt på et salg enn andre.
Dundt Bergen har vi i tillegg til Møller Bil sine avdelinger i Bergen HMV på Voss, Berge &co i Sogndal og Odda Bilsenter i Odda.
Gumpens Auto er et annet alternativ med flere avdelinger i sør. Ulempen i Norge er at det er bukken og havresekken så lenge Møller også er hovedimportør. Veldig rar setup og egentlig merkelig det er lov. BMW har BMW Norge som hovedimportør, og da blir konkurransen mye mer fair.

Chivas

Hmmm...ja, sjekket litt rundt og de andre forhandlerne har jo samme startpris.

sap_2000

Sitat fra: Lassiiboiii på torsdag 22. desember 2016, klokken 10:38
Jeg bestilte i går.

Fikk da beskjed om at fjernlysassistent var allerede med, pga dynamisk led. og trafikkskiltgjennkjenning blir inkludert i sikkerhetspakken (denne feilen skulle rettes opp)

Ellers forsto jeg det sånn at det ikke var mulig å få utmannøvreringsassistent pga jeg hadde en annen pakke. husker ikke helt hva det var.

Var innom selger i dag og fikk forklart at de nylig hadde fått en notis om at utmanøvreringsass. var inkl i sikkerhetspakken.
Fjernlysene blir dynamiske, dvs blender bort en sone rundt bilen foran (eller møtende) om man velger dynamisk LED.
Har det på Passat GTE og synes det funker bra.

Kom ikke i mål ang pris før jeg måtte gå, men han skulle ta kontakt med meg igjen, så vi får se.
Likt for likt ender den foreløpig opp over 50.000,- dyrere enn det jeg betalte i 2015 med det meste av utstyr og 18" Serron.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

Lassiiboiii

Sitat fra: sap_2000 på torsdag 22. desember 2016, klokken 14:43
Sitat fra: Lassiiboiii på torsdag 22. desember 2016, klokken 10:38
Jeg bestilte i går.

Var innom selger i dag og fikk forklart at de nylig hadde fått en notis om at utmanøvreringsass. var inkl i sikkerhetspakken.
Fjernlysene blir dynamiske, dvs blender bort en sone rundt bilen foran (eller møtende) om man velger dynamisk LED.
Har det på Passat GTE og synes det funker bra.

Kom ikke i mål ang pris før jeg måtte gå, men han skulle ta kontakt med meg igjen, så vi får se.
Likt for likt ender den foreløpig opp over 50.000,- dyrere enn det jeg betalte i 2015 med det meste av utstyr og 18" Serron.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Men det er jo postivt hvis det er det! får min selger poengterte det at vi ikke har så mye brukt for utmanøvreringsass her på vestlandet. så da tenkte jeg ikke at det var i sikkerhetspakken heller, men jeg tar gjerne imot!

Har valgt både sikkerhetspakken å dynamisk, så jeg skal være sikret da! :)
- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA