Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bose anlegg

Startet av Zuexi, fredag 16. desember 2016, klokken 00:28

« forrige - neste »

Zuexi

Prøvde å finne noe info om Bose anlegget.
Leveres ikke dette med Bolt?

Lurer på om anlegget har sub, og i såfall om det tar noe av bagasjeplassen.

bmw2002

Regner med sub ligger under forsetene som på mange andre biler.

Det er i allefall ingen sub i bagasjerommet.

Zuexi

Good. Mener noen har hatt en flat sub i "sideveggen" i bagasjerommet. Ønsker ikke miste plass baki.

seidl

Var på infomøte hos opel forhandler i Trondheim igår der de sa at vis man velger bose anlegg så blir subben plassert i "hjulbrønnen" slik at det ikke går utover bagasjerommet slik det gjør på blant annet leaf idag.
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

Olemann


Synd det ikke går an å få bra lydanlegg uten disse sub'ene inkludert i pakka, LF lyden er i alle fall så presset og kunstig inne i en liten kupe at det hadde holdt mer enn nok med en god forsterker og gode mellomtone og diskant høyttalere.  Men, opplever jo fra tid til annen at noen synes det er gøy når bilen oppfører seg mer som en hoppetusse enn som en bil.....

Så til noe mer relevant; noen som vet om det er EQ på forsterkeren eller er det bare bass/mellom/diskant justering?

kammiz

Noen som vet om bilen som var i Oslo på Zero-messa hadde Bose? Den bilen hadde veldig bra lyd syntes jeg. Lukket alle dører og guffet opp. Men i reservehjulsbrønnen på den var det jo "isoporkasse" til ladekabel osv. Er suben så liten at den er under denne igjen?
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer

Sitat fra: kammiz på fredag 16. desember 2016, klokken 14:20
Noen som vet om bilen som var i Oslo på Zero-messa hadde Bose? Den bilen hadde veldig bra lyd syntes jeg. Lukket alle dører og guffet opp. Men i reservehjulsbrønnen på den var det jo "isoporkasse" til ladekabel osv. Er suben så liten at den er under denne igjen?
Jeg tok ut den kassa og det var ingen sub der, kun en omformer el lign.
Snakket med selger i dag som bekreftet at flere mener orginalanlegget låter veldig bra. Bose anlegget til Ae har et annet mosellnummer enn det som sitter i Mokka/Astra. Så lyden i Bose anlegget er ikke lett å vite noe om.

På generell basis så har monteringen/demping av stereo mye mer å si enn noen annen faktor . Sub med forsterker gjør mye for basislyd, men er lett å ettermontere vanligvis.

kammiz

Sitat fra: knut.aulie på fredag 16. desember 2016, klokken 14:31
Sitat fra: kammiz på fredag 16. desember 2016, klokken 14:20
Noen som vet om bilen som var i Oslo på Zero-messa hadde Bose? Den bilen hadde veldig bra lyd syntes jeg. Lukket alle dører og guffet opp. Men i reservehjulsbrønnen på den var det jo "isoporkasse" til ladekabel osv. Er suben så liten at den er under denne igjen?
Jeg tok ut den kassa og det var ingen sub der, kun en omformer el lign.
Snakket med selger i dag som bekreftet at flere mener orginalanlegget låter veldig bra. Bose anlegget til Ae har et annet mosellnummer enn det som sitter i Mokka/Astra. Så lyden i Bose anlegget er ikke lett å vite noe om.

På generell basis så har monteringen/demping av stereo mye mer å si enn noen annen faktor . Sub med forsterker gjør mye for basislyd, men er lett å ettermontere vanligvis.

wow, da lover det bra for bra lyd i ampera-e, for standardanlegget var veldig bra. Jeg har Bose i min Insignia og det er ikke veldig mye bedre enn standardanlegget i Ampera-E.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

ElTorro

Det var Bose-emblem på høyttalerene i fordørene på bilen på Youngstotget.
> Th!nk City 2010 mod. m/Litium ion batteri.  110.000 km pr. 01.01.2019.  Montert Webasto bensin.
> Nissan Leaf US 2015 mod
> Opel Ampera-e levert 14.06.17

miceagol

Sitat fra: ElTorro på fredag 16. desember 2016, klokken 16:01
Det var Bose-emblem på høyttalerene i fordørene på bilen på Youngstotget.

Bekrefter dette. Har et bilde derfra der det står Bose, så det var et Bose-anlegg du hørte.

kammiz

det høres mest logisk ut ja, for det var veldig bra. Men det var da altså ikke subwoofer i reservehjulsbrønnen i denne, så da er nok den opplysningen feil. Mulig subwoofere er under forseter eller annet sted? Hvis den i det hele tatt har subwoofer da.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer

Er egentlig en stor fordel om det ikke er sub, for da kan du legge til en etter egne preferanser. Som kan bli MYE råere.
Hadde vært interessant å vite om det er eget utgangssignal på begge anleggene .

kammiz

#12
den har jo subwoofer i "reservehjulsbrønnen" står jo BOSE i plasten på boksen.. kan jo godt hende den gule på Zero-messa hadde alt untatt subwoofer fra Bose.

Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

Counterpointer

Sitat fra: kammiz på mandag 27. februar 2017, klokken 15:14
den har jo subwoofer i "reservehjulsbrønnen" står jo BOSE i plasten på boksen.. kan jo godt hende den gule på Zero-messa hadde alt untatt subwoofer fra Bose.
Det der er hvertfall ikke egnet til å heve forventningene

Det må være den stussligste wooferen jeg har sett...... Den kan maksimalt gi litt lavere mellomtone, noe subsonisk kan den hvertfall ikke bidra med!

Zuexi



Sitat fra: knut.aulie på mandag 27. februar 2017, klokken 15:59
Det der er hvertfall ikke egnet til å heve forventningene

Det må være den stussligste wooferen jeg har sett...... Den kan maksimalt gi litt lavere mellomtone, noe subsonisk kan den hvertfall ikke bidra med!

Det samme sa vel folk når Bose kom med satellitt høyttalerne sine for hjemmekino, men er det noe Bose er flinke til så er det jo god lyd fra kompakte høyttalere.

Klart, den lager nok ikke noe jordskjelv i 20 Hz segmentet, men duger nok i en Ampera-e.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA