DAB i Leaf

Startet av Hænningsen, tor 15. des 2016, kl. 00:15

« forrige - neste »

Sverre_E

Sitat fra: klongva på ons 13. sep 2017, kl. 00:32
Hvor får jeg tak i SM21

Her for eksempel: https://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/bilstereo/dab-adapter/dab-adapter-pa289895no

Fiamm SM21 er adapterets fulle navn. Og det er flere som selger denne.
Jeg mener å huske at antenne må handles separat.

Apparatet settes opp med en app i telefonen. Man kan velge om man bruker telefon eller bilens knapper for å velge kanal.

Eneste synlige deler i bilen blir USB-strøm og antenne.

Setter man opp noen favoritter, er det mulig å bare velge mellom disse, så man slipper å rote seg bort i førti "uinteressante" kanler.
Det kan ta litt tid å venne seg til styringen av dette.

Den kan også settes opp med lyd til AUX, og kun styring via telefonen.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Donald

Gammel tråd dette, men....  er det noen poeng i å montere Fiamm SM21 når man uansett kan bruke BT på TLf til å overføre radio til det eksisterende anlegget? Hva nøyaktig skjer når den er montert? Kan man bruke original antenneledningen hvis man bytter ut pisken med en DAB-pisk?

Sverre_E

Sitat fra: Donald på ons 06. jan 2021, kl. 13:42
Gammel tråd dette, men....  er det noen poeng i å montere Fiamm SM21 når man uansett kan bruke BT på TLf til å overføre radio til det eksisterende anlegget? Hva nøyaktig skjer når den er montert? Kan man bruke original antenneledningen hvis man bytter ut pisken med en DAB-pisk?
Jeg bruker telefon og BT mest nå,
men det er fordi det går mye i podkast. Og jeg har nok data i abonnementet.

Det finnes mange varianter av DAB-adaptere, og flere er nok enklere i bruk enn Fiamm sine. Men de er ikke "usynlige".

FM antennen er ikke optimal for signalet, men man kan sikkert gjenbruke kabelen med noen overganger. Det er forskjellige koblinger. Antenne til DAB bør være mulig å finne.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA