Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rekkevidde på kart i i-remote appen

Startet av KapteinLefso, fredag 09. desember 2016, klokken 13:43

« forrige - neste »

KapteinLefso

Har nettopp fått bilen, og prøvde å fostå meg på kartet i appen. Når jeg ligger inn en destinasjon, så er denne alltid utenfor rekkevidde. Det hjelper ikke om destinasjonen er 100m fra bilen... Er det noe jeg har gått glipp av her?
2017 BMW i3

LMOR

Sitat fra: Leif Erik Gullanger på fredag 09. desember 2016, klokken 13:43
Har nettopp fått bilen, og prøvde å fostå meg på kartet i appen. Når jeg ligger inn en destinasjon, så er denne alltid utenfor rekkevidde. Det hjelper ikke om destinasjonen er 100m fra bilen... Er det noe jeg har gått glipp av her?
Kartet i appen kan du ikke stole på uansett, men har du aktivert alle "remote services" i portalen?
Har du krysset av for GPS sporing nederst i innstillingene i menyen i bilen?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

KapteinLefso

Sporing er aktivert ja. Bilens posisjon kommer opp, men alle steder er utenfor rekkevidde.

Har fått med meg at det kartet ikke er det beste med tanke på rekkevidde, men det er jo greit å få en indikasjon der fremfor å måtte gå ut i bilen.
2017 BMW i3

EinarV

Prøvde du fra flere lokasjoner? Hvis du står inne i et borettslag eller lignende som på kartet er avstengt så tror jeg kanskje du kan oppleve dette...
Tidligere styremedlem
Hordaland Elbilforening

Tidligere Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

KapteinLefso

Bilen stod i garasjen vår. 10 meter fra veien. Det bør vel gå bra?
2017 BMW i3

LMOR

Prøv her:

https://www.bmw-routes.com/no/no/index.jsp

Logg inn, velg eco og bilen din.

Denne kan du også stole litt mer på.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Ingeniøren

Sitat fra: Leif Erik Gullanger på lørdag 10. desember 2016, klokken 00:10
Bilen stod i garasjen vår. 10 meter fra veien. Det bør vel gå bra?

Når min står i garasjen har jeg sjelden kontakt mellom omverdenen og bilen....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

GelpMan

Sitat fra: Leif Erik Gullanger på fredag 09. desember 2016, klokken 13:43
Har nettopp fått bilen, og prøvde å fostå meg på kartet i appen. Når jeg ligger inn en destinasjon, så er denne alltid utenfor rekkevidde. Det hjelper ikke om destinasjonen er 100m fra bilen... Er det noe jeg har gått glipp av her?

Har hørt om noe lignende på et annet fora. Da var det pga at en ladestasjon var lagt inn under "favoritter" eller "hjemme" eller noe lignende på navi, og denne var altid utenfor rekkevidde fra eiers hus... Er bilen brukt kan det være tidligere eier har lagt inn noe her. Eller Selger har lagt inn bilsjappa som favoritt hvis denne er langt unna? Prøv destinasjoner rundt tidligere eier eller bilsjappa, hvis det går da stemmer teorien min.

KapteinLefso

Takk for tips og råd! Bilen er helt ny og jeg hadde ingen favoritter. I dag virker det imidlertid uten at jeg har gjort noe annet enn å ligge inn to favoritter og vente et døgn.
2017 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA