Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Endringer på biler levert i desember 2016 (AP2)

Startet av cstromme, mandag 05. desember 2016, klokken 23:42

« forrige - neste »

MiDi

Sitat fra: ChrML på tirsdag 13. desember 2016, klokken 21:03
Sitat fra: MiDi på tirsdag 13. desember 2016, klokken 18:48
Her blir man fort idiotforklart og det virker ikke som det er mye rom for noviser i "Tesla-verdenen".  At funksjonene ikke virker pt har jeg fått med meg. En annen sak er at bilen ikke har installert AP eller Selfdriving - i hvert fall finnes det ikke menyer for disse i min bil. Kameraene er dog på plass.
På bilens navigasjon står den fortsatt i Palo Alto og den vil ikke oppdatere seg. Klokken står fortsatt på USA tid. Tesla folkene selv klødde seg i hodet og skjønte ikke helt hvorfor eller hvordan. Ikke viste de hvor lang tid det ville ta heller. Da er det vel neppe bare software-oppdatering.
Hvis det da ikke er betimelig å være skuffet så vet ikke jeg... At min bil ikke er kontrollert før utlevering er det vel liten tvil om.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Så kort oppsummert er det 1 feil på bilen du fikk: GPS sensor. Klokke og feil navigasjon er følgefeil.

Ap2.0 har du fått forklaring på. Det regner jeg med du også leste deg frem til og fikk forklart når du fikk bilen.

Så du svartmaler altså hele leveransen for en feil, som de antakeligvis kan fikse for deg veldig greit? Jeg synes det er litt rart.
Kjære deg. Dette blir jo for dumt. Jeg har kjøpt meg ny bil til masse penger som ikke virker som den skal - med det resultat at jeg må levere inn bilen igjen. Uten at de vet hva som er feil eller hvor lang tid det tar. Så fixen er nok ikke så enkel som du påstår - da regner jeg med at jeg hadde fått en forklaring på hva og når. Uansett, dette burde vært kontrollert før levering.
Mulig du synes jeg svartmaler og du må gjerne akseptere dette selv men, personlig synes ikke jeg dette er akseptabelt og unødvendig.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk


Ellemelle

#31
Kjære deg. Vi er flere i dette forumet som har kjøpt en variant som er vesentlig dyrere enn din X60, og med vesentlige større feil enn at den allerede dårlige navigasjonen ikke fungerer. Men vi skriker ikke opp om at når vi kjøper en dyr bil så forventer vi at alt er perfekt. Du må forvente at småting må fikses, og de fikser det.

Øggen

Meina du ærligtalt at det skal være heilt " ellemelle" om du får feilfri bil eller ikkje? At når du kjøpe Tesla så skal det være feil på den?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

nagela

Har selv kjørt en "Factory reset" på en model S.
Når bilen da våknet til live igjen var klokken på USA tid, og GPS viste at jeg var i Palo Alto.
Var ingen endring før jeg begynte å kjøre, da fant den plutselig ut hvor jeg var og klokken endret seg til korrekt norsk tid.

Sto vel i 5-10 min før jeg kjørte.

Så TS sitt problem er nok GPS relatert.
Model X 90D: Black Obsidian, 6 seter sort, Premium pakke. Autopilot1. Levert 18 dager etter bestilling :)
Solgt: Tesla Model S P85+. Brun med alt.

Havebigfun

Her tror jeg vi er ved (-eller egentlig etter-) et tidsskille. De av oss som fikk sine første bilene i 13 eller 14 er early adopters som aksepterer litt slingringer når de vet at resutatet blir bra etterhvert. Mange av nye Teslaeiere nå har en forventning om at ting skal fungere- uavhengig av versjon eller pris. Jeg er enig med dem (selv om jeg fikk min første bil 130913). Det er sørgmodig at det tar lang tid å få hele kjeden til å fungere men vekstsmertene bør ha blitt mindre etterhvert. Det som provoserer meg er at det delvis ser ut til å være holdninger og evt kompetanse som står i veien for en god kundeopplevelse- fortsatt.
En ny bil skal være testet og feilfri ved utleveringen- alt som er dårligere enn det er uakseptabelt. Hvis Tesla skal lykkes i massemarkedet må det være på plass. Rettingene etter utlevering koster mange penger- det truer selskapet i lengden- om det ikke kommer under kontroll i bortimot 100% av utleveringene. Jeg ønsker at Tesla lykkes. :)

lunitiks

Dette forumet mangler en "like" knapp for innlegg. Godt skrevet @havebigfun
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Ellemelle

Sitat fra: Øggen på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:28
Meina du ærligtalt at det skal være heilt " ellemelle" om du får feilfri bil eller ikkje? At når du kjøpe Tesla så skal det være feil på den?
Nei, men hvor mange feilfrie Tesla har du hatt?

MiDi

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:21
Kjære deg. Vi er flere i dette forumet som har kjøpt en variant som er vesentlig dyrere enn din X60, og med vesentlige større feil enn at den allerede dårlige navigasjonen ikke fungerer. Men vi skriker ikke opp om at når vi kjøper en dyr bil så forventer vi at alt er perfekt. Du må forvente at småting må fikses, og de fikser det.
Skjerp deg, jeg skriker ikke. Jeg la bare inn et innlegg om at jeg var skuffet over forholdene jeg påpekte ikke var kontrollert før jeg fikk bilen utlevert. Så reagerte jeg på at jeg fikk pepper for det.
Om du så har betalt 10 mill for din bil så er det fullstendig irrelevant i denne saken. Du påpeker jo bare selv at flere også har hatt problemer. Aksepter det den som vil.
Trodde dette forumet dreide seg om å utveksle erfaringer og informasjon.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk


MiDi

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:43
Her tror jeg vi er ved (-eller egentlig etter-) et tidsskille. De av oss som fikk sine første bilene i 13 eller 14 er early adopters som aksepterer litt slingringer når de vet at resutatet blir bra etterhvert. Mange av nye Teslaeiere nå har en forventning om at ting skal fungere- uavhengig av versjon eller pris. Jeg er enig med dem (selv om jeg fikk min første bil 130913). Det er sørgmodig at det tar lang tid å få hele kjeden til å fungere men vekstsmertene bør ha blitt mindre etterhvert. Det som provoserer meg er at det delvis ser ut til å være holdninger og evt kompetanse som står i veien for en god kundeopplevelse- fortsatt.
En ny bil skal være testet og feilfri ved utleveringen- alt som er dårligere enn det er uakseptabelt. Hvis Tesla skal lykkes i massemarkedet må det være på plass. Rettingene etter utlevering koster mange penger- det truer selskapet i lengden- om det ikke kommer under kontroll i bortimot 100% av utleveringene. Jeg ønsker at Tesla lykkes. :)
Godt sagt

Bjoris

#39
Sitat fra: Siggen på tirsdag 13. desember 2016, klokken 17:01
Sitat fra: bjoris på tirsdag 13. desember 2016, klokken 16:52
Sitat fra: MiDi på tirsdag 13. desember 2016, klokken 16:45
Mottok min Model X med AP 2.0 nå på lørdag. Bestilte oppgradert AP og Selfdriving ingenting virket ved levering. Måtte levere inn bilen igjen i dag med en hel rekke feil og mangler - ikke AP, selfdriving, navigasjon, klokke, avstandsholder+++++.  Ikke helt hva jeg hadde forventet.
Under levering på lørdag spurte jeg om de kontrollerte bilene før de leverte de. Da fikk jeg et litt snurt "selvfølgelig sjekker vi bilene før de leveres!". Veeeel, det stemmer nok ikke, i hvert fall ikke min bil.
Veldig skuffet førstegangseier av EL-bil og Tesla. Håper det lar seg ordne raskt.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

kjiipt med feil, men det står da ganske tydelig at ny type AP ikke vil fungere enda. Spesielt SelfDrive så står det jo at den er avhengig av godkjennelser hos lokal myndighet og så tror en at den fungere med en gang? En må sjekke ut hva en kjøper! Øvrige feil hørtes kjiipt ut beklager dette, men føler det er overraskende mange som ikke har fått med seg at AP 2.0 ikkje fungere enda... Du har ikke kjøpt en bil, du har kjøpt en rullende datamaskin med HardWare som ikke har klart SW enda.)

Nå er det vel like rundt hjørnet, noen har fått det allerede, men ikke forvent at alle dermed har det i morgen...

Ta deg en bolle Bjoris og pust med maven. At AP2 ikke fungerer er greit nok men man må da forvente at elementære ting som klokke, navi og avstandsholder i det minste fungerer.

Som sagt, kjiip med disse feilene, men Ap 2.0 står det veldig tydelig på sidene til Tesla at ikke vil fungere enda, men noe DS åpenbart burde forklart på overlevering. Innser at alle som kjøper ikke bruker like mye tid på hva de kjøper som oss som frekventerer forumet jevnlig...

Er jo skjønt enig i at bilen skal fungere når du får den og at de ikke vet hvorfor Navien står i USA er svakt. Vi er vel her med det kjente slutten av kvartalet syndromet. Tesla skal nå levere ut biler så føyka står frem til nyttår og dermed blir det ikke skikkelig overlevering.

Har fått begge mine "off season" og overleveringen har vært prikkfri med god tid og ikke noe stress og alt har fungert... men nå får jeg nok Xen i slutten av mars så da tenker jeg det blir andre boller...

Håper det ordner seg kjapt og beklager om jeg var litt bråkjekk med AP2.0, det er bare det at det har stått opp og i mente om dette, folk har sågar brukt det som argument for å ta ut Ap1.0 biler i stedenfor ...

ChrML

#40
Jeg mener også det er rart at kvalitetssikring før overlevering er dårlig. Tok som en selvfølge at de hadde en sjekkliste først og finner de noe der holder de igjen bilen til det er løst.

Men jeg reagerer på måten man som kunde behandler service-center på. På min jobb leverer vi også tjenester, og vi har 10-12 gutter som gjør arbeidet. Jeg setter vesentlig mer pris på en hyggelig tlf om vi kan sjekke noe, enn "har kjøpt noe dyrt, INGENTING virker". Så rykker vi ut i all hast, også er det en liten bagatell, eller kanskje det til og med skal være sånn.

Man får vesentlig bedre service hvis man går inn i butikken med en positiv innstilling :)



PS: Det blir sikkert ikke siste tur på SC. Hint: Falcon WD. ;) Det er noen ulemper å ha første årsmodell. Mange ledd som skal fungere.

GOS

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal reagere slik på @MiDi sitt innlegg. Det er helt legitimt å være skuffet når bilen ikke fungerer som den skal.

Er ikke noe poeng med mer eller mindre personangrep. Om en har kunnskaper som kan belyse problemet så er det fint om det kommer frem på en positiv måte og ikke slik vi har sett eksempler på.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

MiDi

Sitat fra: GOS på onsdag 14. desember 2016, klokken 07:20
Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal reagere slik på @MiDi sitt innlegg. Det er helt legitimt å være skuffet når bilen ikke fungerer som den skal.

Er ikke noe poeng med mer eller mindre personangrep. Om en har kunnskaper som kan belyse problemet så er det fint om det kommer frem på en positiv måte og ikke slik vi har sett eksempler på.
Takker for den GOS

Øggen

Sitat fra: Ellemelle på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:50
Sitat fra: Øggen på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:28
Meina du ærligtalt at det skal være heilt " ellemelle" om du får feilfri bil eller ikkje? At når du kjøpe Tesla så skal det være feil på den?
Nei, men hvor mange feilfrie Tesla har du hatt?

Til no, 1 av 3. Men det e heller ikkje poenget. Fikk første bil i februar 2014, og gikk inn i kjøpet med den innstillinga at det kunne komme feil, og det blir ordna. Den holdninga he ej delvis fortsatt, men det he tross alt gått en del tid sia da, og ting burde bli bedre. På siste bil e det kun bremsene som e blitt irriterende, men det skal dei sjå på på fredag. (Kjapp service i Ålesund, og takk for det) Poenget mitt va at ved utlevering så MÅ en bil være sjekka og feilfri. Da e det bedre å være ærlig om at "vi treng dessverre 1 dag ekstra for å fikse xxxx" isteden for evt å lyge. Og ej håpe virkelig ikkje DS lot være å sei at AP2 og alt rundt ikkje fungera før oppdatering, for da vil det fortsatt være å "lure" kunden. Ikkje alle som sitte her inne døgnet rundt og får med seg ting.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Teslanewbie

#44
Re @Midi

Du gjorde et mistak , du bannet i teslakirken , da får du hele menigheten mot deg og får represalier som er verre enn hva frafalne jehovas tilhengere utsettes for ..





http://www.muskanism.com/muskanism.html

What is Muskanism?

Muskanism is the one true religion, following the path of our Great Holy Leader Elon Musk, one of the very few truly awesome people.

At The Church of Elon, we constantly strive to make our own world a little better. By buying a Tesla Model S, by reading up on interesting Wikipedia pages or just by watching Star Trek.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA