Endelig! De to første bildene av bagasjeromet til 5 seteren

Startet av Kim Kim, torsdag 01. desember 2016, klokken 07:41

« forrige - neste »

Bjoris

Sitat fra: lunitiks på torsdag 01. desember 2016, klokken 17:29
Sitat fra: bjoris på torsdag 01. desember 2016, klokken 09:33
Mja, enig, men er dette den ferdig versjonen, her mangler planten som skal gjøre at det blir flush og det ser for meg ut til også å mangler punkter for denne til å hvile på...

Ingen slik plate i delekatalogen. Kun 2 stk luker, begge med samme type håndtak

Nettopp, altså to slike luker som vi ser bakerst, tror fortsatt er der det faste gulvet vi ser rett bak
setene... og at luka som skal ligger over, flukt med den bakre som også 6/7 seteren har, mangler... Eneste som ikke gir mening er hvor denne skal hvilke foran...

Merker det er irriterende når det nå finnes bil live at vi ikke får fatt i flere bilder... Tenk å ta bilder av dette uten å legge setene ned;)

lunitiks

Sitat fra: bjoris på torsdag 01. desember 2016, klokken 18:46
Nettopp, altså to slike luker som vi ser bakerst, tror fortsatt er der det faste gulvet vi ser rett bak
setene... og at luka som skal ligger over, flukt med den bakre som også 6/7 seteren har, mangler...

Affirmative. Bildet viser rett og slett bare hvilken ny lagringsplass som er gjort tilgjengelig der 3RS var før.

Satheesh's smuglerrom!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Øyvind.h

Ja da ser det ut til at jeg tok feil. Det finnes altså den typen forankring i isofix standarden. Jeg trodde det var spesifikt for LATCH.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

lunitiks

Bildet lyver nok litt.

Plate nr. 2 - som ikke er avbildet (nærmest 2RS) - ser vi tydelig at ikke har noen understøtting nærmest 2RS på dette bildet.

Legger man en plate oppå de to pinglete sidestøttene, vil m.a.o. platen være veldig ustabil. Platen er betydelig større (dvs. lengre, ikke bredere) enn den gamle, vanlige helt bakerst.

Delekatalogen viser at det skal ligge en tykk støttelist helt innerst mot 2RS, som både støtter plate nr. 2 helt fremst, og som også tildekker føttene til 2RS og de andre "stygge" delene av baksetene som vi ser på bildet.

Se min forklaring på bildet rett under
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Sitat fra: lunitiks på torsdag 01. desember 2016, klokken 19:59
setene... og at luka som skal ligger over, flukt med den bakre som også 6/7 seteren har, mangler...

Affirmative. Bildet viser rett og slett bare hvilken ny lagringsplass som er gjort tilgjengelig der 3RS var før.

Satheesh's smuglerrom!

Ja, jeg syns det ser lovende ut, på X med 6 og 7 seter har en ikke særlig større høyde i bagasjerommet enn på Sen, husker vi ble skuffet over det på demoen, men merker det verker etter å få sett dette skikkelig live med video og alle funksjonene godt dokumentert... Skjønner godt at mange blir skeptisk av å se bare disse bildene uten inngående kjennskap til løsningen...

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Sitat fra: lunitiks på torsdag 01. desember 2016, klokken 20:28
Se min nye post rett før din, @bjoris
Interessant og nøyaktig som jeg har tenkt, men i tegningen din har du vel svaret på spørsmålet ditt? Det du har med rødt-tekst er det ikke det du refererer til å ha funnet i delekatalogen? Dette kan du jo også se tydelig på det bildet som ble lysnet veldig tidligere av DesignStudio...

Føler meg trygg på at dette blir bra, til slutt:)

lunitiks

Ja det var et "retorisk" spørsmål i påtegningen min  :)

Godt observert dette med design studio illustrasjonen. Tror også løsningen blir brukbar, og at Satheesh får med seg masse billig bacon over grensen i dette lasterommet
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

eha

Det er viktig å kjøpe en bil til 1 million slik at man kan spare 400 kr på å kjøpe dårlig grisefett i Sverige :D
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

SurSnasen

Merker det er irriterende når det nå finnes bil live at vi ikke får fatt i flere bilder... Tenk å ta bilder av dette uten å legge setene ned;)

Kanskje folk er for flaue over patetisk dårlig design det er, til at de vil vise det frem?
Det som irriterer meg mest er hvor elendig informasjonen fra Tesla er. Det å designe dette, og ikke minst kunne vise til omverdenen (les: de som er interessert i fem-seteren) hvordan det blir seende ut, er ikke akkurat rakettforskning. Gi oppgaven til en tiendeklassing på utplassering, så skal nok han eller hun i løpet av noen få timer kunne designe en velfungerende og holdbar løsning. Men i stedet drøyer, og drøyer, og drøyer dette fra Tesla. Imens sitter jeg her og venter i spenning. Det har gått fra 95% sikkert at jeg skal bestille Model X, til 15% sikker. Om ikke Tesla slipper noe informasjon med bilder i løpet av en uke, vil det mest sannsynlig være Skoda-forhandleren som får glede av besøk. Merker at Skoda Kodiaq frister veldig. Der er informasjonsflyten god, forhandlerne godt orientert, og bilens praktiske løsninger milevis over Tesla. Skulle bare ønske at Skoda kunne lansert en el-Kodiaq, som var lagt opp til den kommende 350 kW-ladingen... DET hadde vært den perfekte familiebil.

Bjoris

Sitat fra: StianSalG på fredag 02. desember 2016, klokken 08:03

Kanskje folk er for flaue over patetisk dårlig design det er, til at de vil vise det frem?
Det som irriterer meg mest er hvor elendig informasjonen fra Tesla er. Det å designe dette, og ikke minst kunne vise til omverdenen (les: de som er interessert i fem-seteren) hvordan det blir seende ut, er ikke akkurat rakettforskning. Gi oppgaven til en tiendeklassing på utplassering, så skal nok han eller hun i løpet av noen få timer kunne designe en velfungerende og holdbar løsning. Men i stedet drøyer, og drøyer, og drøyer dette fra Tesla. Imens sitter jeg her og venter i spenning. Det har gått fra 95% sikkert at jeg skal bestille Model X, til 15% sikker. Om ikke Tesla slipper noe informasjon med bilder i løpet av en uke, vil det mest sannsynlig være Skoda-forhandleren som får glede av besøk. Merker at Skoda Kodiaq frister veldig. Der er informasjonsflyten god, forhandlerne godt orientert, og bilens praktiske løsninger milevis over Tesla. Skulle bare ønske at Skoda kunne lansert en el-Kodiaq, som var lagt opp til den kommende 350 kW-ladingen... DET hadde vært den perfekte familiebil.

Skoda eller Tesla, javel, antar det begynner å komme mange kunder nå som egentlig ikke er så opptatt av det Tesla har fått til og bare skal ha den beste bilen;) Jeg er vel litt der enda at jeg godtar vesentlig mer fra Tesla enn andre...

Nå er det IKKE Tesla som har lagt ut disse bildene, løsningen ser veldig halvferdig ut og det kan godt være en "førproduksjon" av 5 seteren vi ser, den er iallefall ikke slik de har presentert den i DesignStudio så ganske sikker på at det mangler noe her som en ser lunitiks langt på vei har dokumentert over...

Ellers enig, Tesla har garantert en masse 3D tegninger av løsningen som kunne vært lagt ut, men hvorfor de ikke gjør det må fuglene vite nå som den er i produksjon. At de har holdt igjen tidligere er forståelig ifht at en ønsker og er avhengig av å selge det en har klart og ikke det som kommer en vakker dag...

PS! Du kommer garantert til å angre om du kjøper Skoda;)

Bjoris

Phil Gorski: I'll try to get photos after it gets final apprival - Service still has work to to before delivery

Kommentar 6 timer siden fra vedkommende som har tatt de berømte bildene... Godt å høre at den aktuelle bilen ikke har vært til klargjøring...:)

Han skriver blant annet at han ikke fikk lagt ned setene fordi hendlene til dette mangler så helt ferdig er iallefall ikke bilen:)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10154173015976608&set=gm.1847987285339778&type=3&theater

Diravi

Sitat fra: lunitiks på torsdag 01. desember 2016, klokken 20:24
Bildet lyver nok litt.

Plate nr. 2 - som ikke er avbildet (nærmest 2RS) - ser vi tydelig at ikke har noen understøtting nærmest 2RS på dette bildet.

Legger man en plate oppå de to pinglete sidestøttene, vil m.a.o. platen være veldig ustabil. Platen er betydelig større (dvs. lengre, ikke bredere) enn den gamle, vanlige helt bakerst.

Delekatalogen viser at det skal ligge en tykk støttelist helt innerst mot 2RS, som både støtter plate nr. 2 helt fremst, og som også tildekker føttene til 2RS og de andre "stygge" delene av baksetene som vi ser på bildet.

Se min forklaring på bildet rett under

Imponerende research! Jeg sitter igjen med to spørsmål:

1. Kan virkelig platen over bakerste brønn flyttes ned et hakk? På meg ser den bredere ut enn det rommet som er på nivået under. Hvis den kan det, er det fint, og man får da et godt utnyttbart volum med større høyde under vinduene enn 6- og 7-seteren. Hvis den ikke kan det, har man i realiteten bare to "smuglerrom" under golvet i stedet for ett.

2. Det ser ut som om Tesla har beholdt det "øverste" bagasjeromsgulvet på samme nivå som i 6- og 7- seter. Hvis det er tilfelle, burde 3RS fortsatt få plass i smuglerrommet til Satheesh. Dermed skulle det ikke være noe i veien for at Tesla senere kan lansere en variant av 7-seteren som benytter ny 2RS og dermed gjør det mulig med (relativt) flatt gulv fram til forsetene også for dem som velger syv seter.

Min gjetning er at når Tesla tenker seg om, kommer de framtidige setevalgene til å være følgende:

5-seter
7-seter med ny 2RS
6-seter med de originale "fancy" stolene på 2. rad.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

jlan

Sitat fra: Diravi på fredag 02. desember 2016, klokken 10:19
Dermed skulle det ikke være noe i veien for at Tesla senere kan lansere en variant av 7-seteren som benytter ny 2RS og dermed gjør det mulig med (relativt) flatt gulv fram til forsetene også for dem som velger syv seter.
Vi får se når det kommer bilder av nedslåtte seter, men jeg tror ikke det er så lett å få til en godkjent tilkomst til rad 3 i 7-seter med en fast rad 2 i bakre stilling. Det blir også veldig lite beinplass i rad 3. Det er faktisk lettere å få det til som 6-seter, med et nytt venstresete likt det høyre.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA