Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Komplisert å endre rødt uttak 400V 16A 3-fas til wallboks\type 2-stasjon?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 29. november 2016, klokken 08:58

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Hei, holder på å sette opp strøm i ny garasje og fikk tilbud om å sette opp nevnte uttak for 2000 i pristillegg. Tenkte det var en no-brainer. Pga negativ cash flow (eller noe sånt som Tesla ville kalt det) så var ikke en type 2 stasjon prioritert nå, men lurte på hvor komplisert det er å sette opp en slik på samme sted som rødstikket senere? Elektrikeren var litt usikkert, men mente det burde gå greit pga ekstrasikring de har lagt inn i garasjen etc. Å ha en 32A-utgang som noen av dere kanskje vil foreslå er ikke aktuelt da jeg har enkeltlader og kun en bil samt at hovedsikring er 40A, noe som vil være veldig fordyrende å øke.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

fredag

Det skal ikke være noe problem. Elektriker trenger bare å fjerne rød kontakt og koble til feks Tesla Wall Charger i stedet.

Forutsetter at elektriker har montert jordfeilbryter type B på kursen, noe de SKAL gjøre på kurser som skal benytttes til lading av elbil.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Og hvis ikke kjøper du en veggboks med innebygget vern av riktig type. Det er finnes noen alternativer til rundt 6 lapper.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA