Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva syntes dere om effekten på varmetrådene i vindu og speil? (dårlig)

Startet av gamer73, tirsdag 29. november 2016, klokken 07:58

« forrige - neste »

gamer73

Nå er E-golfen den eneste VW jeg har hatt, men jeg syntes varmetrådene er utrolig dårlig effekt i. Joda dem virker jo forsåvidt etter en lang stund, men dem er ganske dårlig sammenlignet med varmetrådene i bakruten og sidespeil som jeg hadde på mazda 6 og bmw 3 serie i sin tid. Jeg hadde riktignok ikke varmetråder i frontruten på dem.

Er det ikke meningen frontrutetrådene skal klare å ta bort dugg fra vinduet? Dvs dem fjerner dugg før vifte klarer det? Jeg mener å huske at varmetrådene i en kamerat sin bil fungerte slik...swosj så var det borte og det dampet av ruten. INGEN damp fra mine ruter eller sidespeil whatsoever!

Har dem "dempet" effekten pga batterikappasitet eller noe?

tutti

Sammenlignet med en nyere Ford kassebil med varmetråder foran så er egolfen litt tregere etter min mening. Ikke så mye, men litt.

Ellers virker varmen i sidespeilene ganske bra, det samme bak.

Dette er min erfaring på nå 3'de vinter i egolfen.

gamer73

oki så dem er dårligere enn Ford ihvertfall hehe;) OG bmw...og Mazda..hvem flere?

Sele


gamer73


Sele



DagRune

Varmetrådene i frontrute virker veldig bra på min bil, is eller rim på utsiden smelter i løpet av et minutt. Har sjelden problem med dugg innvendig. Speilene litt tregere, men jeg klager ikke.

gamer73

Sitat fra: DagRune på onsdag 30. november 2016, klokken 09:58
Varmetrådene i frontrute virker veldig bra på min bil, is eller rim på utsiden smelter i løpet av et minutt. Har sjelden problem med dugg innvendig. Speilene litt tregere, men jeg klager ikke.

ja jeg har ikke problem med dugg, det er bare sånn vanlig dugg som alle bilruter har om morgenen på denne tiden av året når bilen står ute. Men varmetrådene ser ikek ut til å ha noen effekt på duggen. Jeg vet den smelter is etc, men is på ruten er det relativt få dager her i Bergen så det er ikek det største problemet.

Men det er vel nok engang slik at det er "spart på" effekten av dette systemet pga produsenten ønsker så lange rekkevidde som mulig etc. Personlig husker jeg ALDRI å ikke bruke trådene i speilene og den står konstant på varmetråder der, så jeg skjønner jo litt produsentens "strategi"

Ove

På min e-golf tiner både front- og bakvindu på et blunk, men sidespeilene tar en del lengre tid.
Dugg har jeg ikke hatt problemer med.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

David Skov Hansen

Ingen problemer her. Det går hurtigt og virker perfekt. Samme hastighed sommin ford mondeo.

dabis

Jeg opplever bedre effekt på varmetråder når bilen står koblet i strømkontakten.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

gamer73

Sitat fra: dabis på torsdag 01. desember 2016, klokken 13:49
Jeg opplever bedre effekt på varmetråder når bilen står koblet i strømkontakten.

Hmmm ja det er vel nok et bevis på at E-golfen i utgangspunktet er i "spare-modus" selv når vi setter den i normal modus. Det er vel pga rekkevidde-angsten med EL-biler, så jeg forstår jo det sånn sett, men uansett...litt kjipt når man er vant til varme som i skjærsilden fra andre biler.

stefse

Bilen burde hatt en knapp eller et valg som heter "gi f i å spar på batteriet og få bilen og rutene varm litt brennkvikt"  Spesielt forvarming på batteri kunne hatt glede av en slik funksjon.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

Vronn

Og varme i rattet, nekter å tro at d har den store innvirkningen på rekkevidden...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA