Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

LED i kjørelys

Startet av blackleaf1, lørdag 26. november 2016, klokken 11:42

« forrige - neste »

blackleaf1

Atle
Lindås

EV-FTW

Takk for link. Da har jeg satt i ordre!
Må få gjort noe med de DRL lysene. Er helt på trynet at disse ikke er i LED.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

nr1rayner

#2
Sorry å være pessimistisk, men dette er jo gammelt nytt  :P

De må nok byttes ut med de originale under PKK, men like greit å slite på LED til noen skarve kroner, de originale koster ca 2-300.
Husker ikke om det er for 1 eller 2...

Edit: Sjekket linken din etterpå, det var jammen dyre LEDs, men de er nok vesentlig sterkere enn mine til typ 20 spenn.

Hvilke fjernlys har du?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

EV-FTW

Har noen opplevd å få feil på at det står LED pærer i DRL ved PKK?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Sele

Jeg har hatt biler hvor jeg har montert LED i tåkelys som jeg da brukte til kjørelys. Har og byttet parklys etc til LED og har aldri fått noen feil på PKK.

nr1rayner

Jeg har vel kun vist biler med LED i p-lys og skiltlys, og da aldri anmerket.
Men det var før det nye "systemet" kom, da fikk man 1-er feil på skiltlys, nå skal ALT fungere..

Han jeg snakket med da dieseldyret var inne nå nylig var ikke sikker, så jeg tar ikke sjansen.
Jeg må uansett ta av den ikke akkurat E-merkede LED-baren før PKK, så det er en smal sak å samtidig bytte ut DRL og tåkelys..  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Sele

Hvordan skal en kontrollør finne ut om pærene er E-merket,demontere?

nr1rayner

@Sele
De pærene jeg har, spesielt tåkelys (H8), lyser så svakt i forhold til de originale. De gir overhodet ikke brukbart lys, så der trenger de ikke å demontere noe som helst for å se at dette ikke er E-merket.

På DRL er det nok ikke så lett å se på lysstyrken.
Men, pæra vises godt hvis man ser inn i lykta, fortrinnsvis med lyset slått av. Når man da ser ei "pære" med masse små LED, så lyser det ettermontert ganske lang vei.
Om de bryr seg om det så lenge det gir noen lunde OK lysstyrke er en annen sak.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Leo

Hvorfor pusset du ned? Disse passer jo rett i..

Sele

Gjør jo ikke det hvilken pære er det du skifter ut,tåkelys eller kjørelys?

Leo

Dette er jo kjørelys pæra, de han linker til passer rett i og trenger ikke noe modifikasjoner. Tåkelys pæra har annen sokkel.

Sele

#11
Jeg har gjorte dette på min 2015 Leaf og de måtte slippes ned men ikke samme pærer som trådstarter. Mine var ikke i nærheten av den prisen.

Leo

Ja, de fleste må nok slipes for å passe. Men disse som er linket til trengs ikke :)

Står også  i innlegget som er linket: "They seem to be much better designed with nice big heat sinks to keep the LEDs cool and the best bit is they are a perfect fit and don't require any sanding down!"


Edit, bare så det er sagt, så har jeg montert disse selv for 1-2 uker siden uten noen sliping.

Sele

Flott info litt kjipt for TS som egentlig har jobbet forgjeves med unødvendig sliping.

bob-bob

Hva med dugg på innsiden av DRL lys glass samt islag på utsiden , forsvinner det magisk ?
( Det blir ihvertfall borte med original lampene....)  :D :D :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA