Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Golf (alle modeller) vippet av pinnen av i3

Startet av JorgenM, tirsdag 22. november 2016, klokken 08:58

« forrige - neste »

moonbuggy

#15
Vel, det har mest med levering å gjøre, og at når Norge får så mange biler i November, har salget egentlig vært litt så som så i resten av verden.
Hadde I3 blitt en større suksess ville BMW helt sikkert ha brakt nye større modeller på banen langt raskere. Nå har man foten på bremsen og trør vannet mens man venter på markedet. I3 får midlife face-lift, neste år, klar for 2018. Andre modeller henger litt i luften. Det er BMWs policy p.t.

JorgenM

Det er vel fortsatt slik at de venter på at Samsung skal komme med sine nye batterier i 2019 og derfor ingen nye modeller før etter det.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

1005 solgte i3 i november, da er julebordet hos BMW Norge sikret :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

lr-80

Er antallet solgte i november leverte, eller dato for signering? Signerte 7.11. og forventer levering uke 6.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

LMOR

#19
Sitat fra: lr-80 på onsdag 30. november 2016, klokken 22:47
Er antallet solgte i november leverte, eller dato for signering? Signerte 7.11. og forventer levering uke 6.
Registrerte, altså leverte. Norge har sikkert fått en ekstra kvote, for mange av de bilene som ble levert i November ble forespeilet levert i slutten av desember.

En fun fact er at det er i November er levert like mange biler som hele den opprinnelige kvoten Norge hadde for 2014.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

JorgenM

Det endelige antallet ble forøvrig 1015.

Så får vi vente på pressen og se om den slo Golf. Overskrifter blir det i alle fall :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Stikkkontakt

Sitat fra: JorgenM på torsdag 01. desember 2016, klokken 08:32
Det endelige antallet ble forøvrig 1015.

Så får vi vente på pressen og se om den slo Golf. Overskrifter blir det i alle fall :)

Leste 1014 et sted, men uansett mer enn 100 mer enn Golf(905).
Var noen av disse i3-ene REX?

JorgenM

#22
Nei, dette er kun EL- og EK-registreringer.

Det offisielle tallet er 1014 ja:
http://www.ofvas.no/aktuelt-2/bilsalget-i-november-article640-396.html
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)


JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

LMOR

Ligger an til at i3 blir den mest solgte elbilmodellen for 3dje måned på rad!
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

tessy

Tesla model X pusher på bakfra, de har 325, kontra i3 sine 382, Tesla presser ut mye biler nå før årsskifte, men satser på i3 tar seieren hjem :-)


Trond.m

Sitat fra: tessy på tirsdag 27. desember 2016, klokken 11:39
Tesla model X pusher på bakfra, de har 325, kontra i3 sine 382, Tesla presser ut mye biler nå før årsskifte, men satser på i3 tar seieren hjem :-)
i3 vil nok ligge på topp fram til april. Da spørs det om ikke e-Golf tar tilbake førsteplassen.

hemi

tviler, selv e-golf forumet her inne, og facebook er folk skeptiske, synes den er dyr, for dårlig specca osv.

tutti

Sitat fra: hemi på onsdag 28. desember 2016, klokken 12:57
tviler, selv e-golf forumet her inne, og facebook er folk skeptiske, synes den er dyr, for dårlig specca osv.
Jeg tipper siden det er litt forbedret egolf, så kommer den til å bli en vanvittig storselger. Kanskje den vil selge 5x-10x av Ampera, pga. raskere leveringstid, ACC, bedre utstyr/komfort etc. også.

egolfen er rett og slett, uansett batteriutgave, en veldig god bil å kjøre med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA