Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Garanti på europeiske Leaf  (Lest 2913 ganger)

pergreiner

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Garanti på europeiske Leaf
« på: Tirsdag 22. November 2016, klokken 07:34 »
Hei.

Noen som vet hvordan det er med garanti på europeiske Leaf fra 2015 modell og oppover, og hva er egentlig forskjellen på en "Norsk" og en europeisk?
« Siste redigering: Tirsdag 22. November 2016, klokken 07:40 av pergreiner »

Joggamann

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Garanti på europeiske Leaf
« Svar #1 på: Onsdag 08. Februar 2017, klokken 09:59 »
Hei,

Akkuratt fått meg en 2013 EU modell. Forskjellen er at EU modellen ikke har nordisk pakke, det inkludere varme i ratt, varme i seter og varmenett over batteri (som slår seg på i -20 for å ikke skade batteriet). Utover mener jeg  du har garanti på 3 år/100 000 på karosseri og 5 år og 80/100 K på drivverk mener jeg? Litt usikker på sistnevnte så her kan de som vet komme med fasit.

Rotrex

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: Onsdag 08. Februar 2017, klokken 20:29 »
Fikk min 2017 mod Leaf idag. Europa import.
5 års garanti på bil og 8 år på batteri.

Sele

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #3 på: Torsdag 09. Februar 2017, klokken 08:47 »
De seriøse forhandlerne gir utvidet garanti fra 3 år til 5 år/100 000 på euroleaf,8 år på batteri har du uansett. Euroleaf og "norsk" kommer fra samme fabrikken. Utstyr på euroleaf kan variere i forhold til "norske" som har standard utstyr. Min 2015 euroleaf Tekna er prikklikk de norske bortsett fra at jeg ikke har lyktespylere.