Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan velge el-taxi

Startet av Electrix, mandag 21. november 2016, klokken 19:27

« forrige - neste »

Electrix

Jeg skal en tur til Oslo i morgen og må bruke fly+taxi i stedet for elbilen pga tidspunktene. Tenkte da at jeg skulle prioritere elektrisk taxi, men det er visst ikke så lett. Jeg vet at det er el-taxier både i Oslo og Kristiansand, men hvordan bestille en? Taxisentralene har visst ikke oversikt og mulighet til  å booke direkte, men om man har kontaktinfo til sjåførene kan man vel bestille en tur direkte dersom de har tid? Jeg har i hvert fall brukt "faste" taxisjårører" en del steder jeg har jobba tidligere. Kanskje vi burde lage ei liste over kontaktinfo til taxier i de forskjellige byene slik at vi kan støtte opp om el-taxier? Noen som har kontaktinfo til el-taxi i Oslo?
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Carl Anton Stenling

Still spørsmålet ditt her: https://www.facebook.com/Oslo-og-Akershus-elbilforening-770136716380701/

... så tenker jeg du får svar. Lokalforeningen i Oslo og Akershus har jobbet en del med å tilrettelegge for eltaxi.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Amigakongen

Hvis man skal ta taxi, kan man velge bil i taxi køen eller må man ta den første i køen?
2015 BMW I3 - 11800km

Rio

Man står fritt til å velge den man ønsker.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Gurba

Når man bestiller så er det bare å si at man ønsker elbil. Det er i hvert fall verd å prøve. Det er i utgangspunktet opp til kunden å bestemme hvilken taxi man vil benytte.

Electrix

Sitat fra: Gurba på mandag 21. november 2016, klokken 23:34
Når man bestiller så er det bare å si at man ønsker elbil. Det er i hvert fall verd å prøve. Det er i utgangspunktet opp til kunden å bestemme hvilken taxi man vil benytte.
Jeg forsøkte det, men de hadde ikke oversikt over flåten av biler og kunne ikke velge bil. Jeg tror sentralen bare legger ut turer og bilene selv velger å ta den. Men har man direktenummer til en sjåfør eller bil tror jeg de kan planlegge denne turen selv på samme måte som om de plukker opp noen.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Electrix

Sitat fra: Rio på mandag 21. november 2016, klokken 23:13
Man står fritt til å velge den man ønsker.
Skal forsøke å finne en elektrisk i køen :-)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

HCO

Sitat fra: Rio på mandag 21. november 2016, klokken 23:13
Man står fritt til å velge den man ønsker.
I prinsippet, ja. Men på Gardermoen har de " dispatchere" som velger bil for deg. Jeg har selv opplevd at de ble aggressive en gang jeg ventet på forhåndsbestilt bil, og ikke ville ta bilen de tilbød.

Trikset på Gardermoen er å forhåndsbestille til Radisson Blu, da sparer sjåføren en del på å slippe avgift til Taxi"dispatcherne", og du bør få lavere forhåndspris.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Arha

Da den første Tesla-taxien kom i Oslo var det et intervju i avisa med vedkommende.  Jeg lagret da nummeret han oppga 93257739, men har ikke prøvd det noen gang.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Burger

HCO: Har hatt dårlig erfaring med sånne selvoppnevnte dispatchere. De var så agressive at de trigget meg. Ikke f... om jeg skulle sette meg inn i den bila. Signalene jeg fikk virket som kidnapping/utpressing, og det ble ikke bedre når 2 hissige karer til som også snakket gebrokkent norsk skulle krangle.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Trond.Strom

UBER-EL har hatt den eneste elbil taxi tjenesten.  Vet ikke om det er mye aktivitet det lengre etter Oslo politiet startet med å klippe førerkort

eisa01

Foreslo dette for Oslo Taxi på Twitter, hvis flere spør så øker det kanskje sjansen?

Ellers er UberEl et alternativ, men det er ganske sjeldent det er ledig bilder

svingen

Har tatt uber-el flere ganger i Oslo fungere som en drøm. Hverfall enkleste måten og få en el taxi på :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Dexter


KjEL

SitatKanskje vi burde lage ei liste over kontaktinfo til taxier i de forskjellige byene slik at vi kan støtte opp om el-taxier? Noen som har kontaktinfo til el-taxi i Oslo?

Her er noen El-taxier i Oslo:
Taxi Oslo EL A-1164 tlf. ‭982 01 164‬
Taxi Oslo EL A-1172 tlf. ‭982 01 172‬
Taxi Oslo EL A-173 tlf. ‭982 00 173‬
Taxi Oslo EL A-74 tlf. ‭982 00 074‬


Tesla X 90D 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA