Klimatisering

Startet av jonihler, torsdag 17. november 2016, klokken 19:22

« forrige - neste »

citro1cx

#30
kan noen gi en tjapp introduksjon på hvordan jeg finner fram til å lese av batteritempen?

prøvde klimatiseringen i dag på en lånebil fra Sulland, og kan ikke forstå at støy fra bilen skal være et stort problem. Klimatiseringsanlegget ble overdøvet av en fosilbil som kjørte forbi på gaten ca 10 meter unna. jeg stod da ca 5 meter unna, mellom fossilbilen og i3'en. Fruens hårføner er langt mer irriterende ;D

LMOR

Var ute å kjørte i natt, helt stille, og forvarming bråkte på det meste. 2m unna ble lyden lav ift en bil som kjørte forbi 30m borte.

Lynkurs:
Hold inne knappen nede til venstre på displayet foran føreren mens du trykker på start. Da vil du se menyen "blinke" et blink nede til venstre i skjermen. Du venter til den kommer opp igjen.
Et kort trykk hopper til neste valg, et langt trykk velger.
Gå til "Unlock", og velg denne. Summer sifrene i VIN nummeret ditt bakfra til du kommer over 43. Så trekker du fra det siste du la til. Det bør bli unlock koden din.
Resten finner du ut at, under temperatur og litt uti den menyen finner du batt.temp.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

streken

Jeg er særdeles fersk (og fornøyd) i3-eier. I går prøvde jeg forvarming før jeg skulle ut og kjøre.

Støynivået overrasket meg som svært høyt. i3-en står parkert utenfor soveromsvinduet, og det vil bli utfordrende å sove om morgenen hvis bilen skal støye slik hver gang jeg forvarmer. Dieselrenaulten min bråker ikke nevneverdig mer ved kaldstart, til sammenlikning.
Min forrige elbil, Leaf med varmepumpe, hadde et betydelig lavere støynivå ved forvarming.

Jeg kommer til å nevne det for selger når jeg skal gi første tilbakemelding på bilen.
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

LMOR

For å være sikker på at ingen misforstår, så støyer ikke oppvarming av batteriet. Støyen begynner ca 15min før avreisetidspunkt, så for føreren i hvert fall, så er det på tide å stå opp da?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LeafSwe

Sitat fra: streken på lørdag 19. november 2016, klokken 12:37
Jeg er særdeles fersk (og fornøyd) i3-eier. I går prøvde jeg forvarming før jeg skulle ut og kjøre.

Støynivået overrasket meg som svært høyt. i3-en står parkert utenfor soveromsvinduet, og det vil bli utfordrende å sove om morgenen hvis bilen skal støye slik hver gang jeg forvarmer. Dieselrenaulten min bråker ikke nevneverdig mer ved kaldstart, til sammenlikning.
Min forrige elbil, Leaf med varmepumpe, hadde et betydelig lavere støynivå ved forvarming.

Jeg kommer til å nevne det for selger når jeg skal gi første tilbakemelding på bilen.

Leaf med värmepump använder ikke värmepumpen vid förvärmning.
3P+
3SR+

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA