Bilen har begynt å oppføre seg litt merkelig.

Startet av EV-FTW, onsdag 16. november 2016, klokken 22:37

« forrige - neste »

EV-FTW

Har lagt merke til noe de siste ukene.
Før , når jeg kom inn i garasjen, eller inn i et kryss, så doserte jeg fint på bremsen, og fikk med det en rolig oppbremsing og behagelig stopp.
Men nå den siste tiden, er det akkurat som det skjer noe rart med bremsen.
Jeg trykker like forsiktig inn som vanlig, men så gjør pedalen et stop, og jeg må presse hardere for respons, og ender da med en relativt hard og brå oppbremsing! Noen som har opplevd det samme?
Har et par ganger nesten truffet veggen i garasjen, da bilen ikke vil bremse når jeg skal dosere rolig, så ender med å måtte trykke mye hardere for å få respons.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

EV-FTW

Har ikke blitt saltet så mye her i Rogaland enda . Kuldeperioden vi hadde var veldig tør, og nå er det 8-9 grader og regn.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Rio

Sitat fra: Øystein K på onsdag 16. november 2016, klokken 22:37
Har lagt merke til noe de siste ukene.
Før , når jeg kom inn i garasjen, eller inn i et kryss, så doserte jeg fint på bremsen, og fikk med det en rolig oppbremsing og behagelig stopp.
Men nå den siste tiden, er det akkurat som det skjer noe rart med bremsen.
Jeg trykker like forsiktig inn som vanlig, men så gjør pedalen et stop, og jeg må presse hardere for respons, og ender da med en relativt hard og brå oppbremsing! Noen som har opplevd det samme?
Har et par ganger nesten truffet veggen i garasjen, da bilen ikke vil bremse når jeg skal dosere rolig, så ender med å måtte trykke mye hardere for å få respons.

Trykk bremsen i bunn, gjerne daglig.

Den gjør det pga temperaturen. Det er en firmwareoppdatering i USA, men den er ikke tilgjengelig i Europa.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Rio

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA